هواپیمای تهران-ماهشهر از باند فرودگاه خارج شد / انتقال هواپیما به باند فرودگاه

هواپیمای شرکت هواپیمایی کاسپین از باند فرودگاه در ماهشهر خارج شد.
دوشنبه، 7 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مهدی میرزایی
موارد بیشتر برای شما
هواپیمای تهران-ماهشهر از باند فرودگاه خارج شد / انتقال هواپیما به باند فرودگاه
به گزارش راسخون،  یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی کاسپین از باند فرودگاه در ماهشهر خارج شد.

امیری نسب مدیر روابط عمومی فرمانداری ماهشهر گفت: هواپیمای شماره ۶۹۳۶ که ساعت ۶:۳۵ صبح امروز از تهران به مقصد بندرماهشهر پرواز کرد در زمان فرود به دلیل نقص فنی از باند فرودگاه ماهشهر خارج شد.

هواپیما در جاده و نزدیکی پل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به زمین نشست که در حال حاضر جاده مسدود شده است و تردد در این مسیر مختل شده است.

هواپیمای تهران-ماهشهر از باند فرودگاه خارج شد / انتقال هواپیما به باند فرودگاه

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری: بلافاصله تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری به همراه گروه فنی شرکت هواپیمایی کاسپین برای بررسی علت خروج هواپیما از باند به ماهشهر اعزام شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خلبان پرواز، پیش از فرود در باند فرودگاه ماهشهر، گزارشی از نقص احتمالی به برج مراقبت اعلام کرده یا خیر، گفت: در حال حاضر امکان اظهار نظر در این زمینه وجود ندارد و با توجه به اعزام تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشور و تیم فنی کاسپین، ابعاد موضوع بررسی و نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.
 

مصدومیت دو نفر در این حادثه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: دو مصدوم این حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند.

​به گزارش ایلنا، علی خدادادی امروز دوشنبه ۷ بهمن ماه، در خصوص امدادرسانی به سانحه هواپیمای تهران- بندر ماهشهر اظهار کرد: دو تیم عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حادثه هواپیمایی در فرودگاه ماهشهر با تجهیزات لازم مستقر و مشغول امداد رسانی است.

وی افزود: دو فرد مصدوم که از ناحیه پا دچار مصدومیت سطحی شده بودند توسط عوامل امدادی این جمعیت به مرکز درمانی انتقال یافتند.

ابراهیم آریا زنگنه معاون فرماندار بندر ماهشهر گفت: هواپیمای شرکت کاسپین از باند منحرف شده و در جاده ماهشهر سربندر قرار گرفت. او افزود: بال این هواپیما شکسته شده است.

هواپیمای تهران-ماهشهر از باند فرودگاه خارج شد / انتقال هواپیما به باند فرودگاه

در ادامه لحظه خروج مسافران از این هواپیما در فرودگاه ماهشهر را مشاهده می‌کنید.
 


روایت یکی از مسافران پرواز تهران- ماهشهر

یکی از کارکنان پتروشیمی که ‌از مسافران هواپیمای تهران- ماهشهر بود در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شرح این ماجرا گفت: هواپیما ساعت 6 و 42 دقیقه از تهران پرواز کرد و پذیرایی انجام شد و همه چیز خوب بود.
 
هواپیمای تهران-ماهشهر از باند فرودگاه خارج شد / انتقال هواپیما به باند فرودگاه

وی افزود: نزدیک فرودگاه ماهشهر که رسیدیم من به مسافر کناری گفتم هواپیما حالت عادی برای نشستن ندارد. در همین حال هواپیما روی باند، ترمز وحشتناکی گرفت و از باند خارج شد. ‌به خاطر گل و لای ناشی از بارندگی شب گذشته ماهشهر، هواپیما از فنس عبور کرد و پس از عبور از فاصله 100 متری در وسط جاده متوقف‌ و درهای اضطراری باز شد.

وی ادامه داد: مهمانداران کمک کردند سریعتر مسافران از قسمت بال هواپیما خارج شوند چون سوخت هواپیما در حال ریختن بود و مسافران باید سریعتر هواپیما را ترک می‌کردند. شانسی که مسافران هواپیما آوردند آن بود که اتوبانی که در آن متوقف شد محل عبور و مرور اتوبوس های حامل کارکنان پتروشیمی و بندر امام خمینی است که در آن زمان خالی از تردد بود.
 

پروازهای عصر فرودگاه ماهشهر برقرار هستند

مسعود شعبانلو، رئیس روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی، اظهار داشت: به علت خروج پرواز تهران-بندرماهشهر از باند فرودگاه و فرود در جاده نزدیک فرودگاه، این مسیر تاکنون بسته شده و برای تردد شهروندان مسیر دیگری جایگزین شده است.

وی افزود: پرواز برگشت هواپیمایی کاسپین بندرماهشهر-تهران که قرار بود ساعت ۸:۳۰ انجام شود، نیز لغو شده است.

رئیس روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی بیان کرد: پروازهای تهران - بندر ماهشهر و بندر ماهشهر - تهران به ترتیب در ساعات ۱۵ و ۱۷ امروز شرکت هواپیمایی کاسپین برقرار هستند و تا این لحظه هیچ خبری مبنی بر لغو این دو پرواز گزارش نشده است.

هواپیمای تهران-ماهشهر از باند فرودگاه خارج شد / انتقال هواپیما به باند فرودگاه
 

اعزام تیم کارشناس از تهران

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان این هواپیما هیچ‌گونه نقص فنی نداشت و تمام مسافران در سلامت کامل از هواپیما خارج شدند.

جلسه ستاد کمیته بحران شهرستان ماهشهر با حضور مسئولان این شهرستان در حال برگزاری است و سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام تیم کارشناسان این سازمان به منظور بررسی چگونگی خروج هواپیمای شرکت هواپیمایی کاسپین از باند به فرودگاه ماهشهر خبر داد.
 

محور ماهشهر-سربندر مسدود است

بنا بر اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، محور ماهشهر-سربندر به علت فرود اضطراری هواپیمای مسافربری که صبح امروز رخ داد تا اطلاع ثانوی مسدود است.

محور جایگزین ماهشهر-جراحی-سربندر بوده و پس از باز شدن محور ماهشهر-سربندر مراتب به اطلاع شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.
 

هواپیما تا بعدازظهر جابه‌جا می‌شود

رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان در این خصوص، اظهار داشت: کارهای ایمنی جابه‌جایی هواپیما در حال انجام است و همه تجهیزات مورد نیاز برای جابه‌جایی نیز فراهم است که تا بعدازظهر جابه‌جایی انجام شود.
دولتشاهی گفت: حادثه در کمربندی ماهشهر - سربندر در نزدیکی پل فرودگاه رخ داده است و این جاده فعلا مسدود است و هواپیما دقیقا وسط جاده است.

هواپیمای تهران-ماهشهر از باند فرودگاه خارج شد / انتقال هواپیما به باند فرودگاه
 

تامین تجهیزات مورد نیاز برای جابه‌جایی هواپیمای سانحه‌دیده

محسن بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت عملیات جابه‌جایی هواپیمای سانحه‌دیده امروز در ماهشهر، اظهار کرد: امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای جابه‌جایی هواپیما را آماده کرده‌ایم اما جابه‌جایی هواپیما از جاده به سمت فرودگاه به زیرسازی نیاز دارد.

وی با اشاره به انجام عملیات خاکریزی در مسیر برگشت هواپیما، افزود: در حال حاضر حدود ۲۰۰ سرویس شن و ماسه در جاده ریخته شده تا بتوانیم هواپیما را جابه‌جا کنیم.

فرماندار ماهشهر با بیان اینکه عملیات جابه‌جایی احتمالا تا چهار پنج ساعت دیگر طول می‌کشد، گفت: تمام تلاش ما این است که در اسرع وقت جابه‌جایی هواپیما را انجام دهیم و این کار به شب نرسد.

‌فرماندار ماهشهر با اشاره به حضور تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری در محل حادثه هواپیمای تهران – ماهشهر گفت: امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای جابه‌جایی هواپیما را آماده کرده‌ایم و منتظریم پس از انجام کار کارشناسی تیم سازمان هواپیمایی، بلافاصله در اولین فرصت ممکن هواپیما را جابه‌جا کنیم.
 

فعلا وجود نقص فنی در هواپیمای تهران - ماهشهر تایید نمی‌شود

‌سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اینکه پیش از بررسی کارشناسان و نظر آن‌ها بگوییم هواپیما دچار نقص فنی شده، اشتباه است و فعلا وجود نقص فنی در هواپیمای تهران - ماهشهر تایید نمی‌شود.

رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پس از حادثه هواپیمایی تهران – ماهشهر تیم کارشناسی هواپیمایی کشور برای بررسی این حادثه در حال اعزام به ماهشهر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش از فرود هواپیما در فرودگاه ماهشهر، از سوی خلبان گزارشی مبنی بر نقص احتمالی هواپیما به برج مراقبت اعلام شده بود؟ گفت: وقتی تیم کارشناسی به محل می‌رود، تمام موارد بررسی می‌شود و بعد نیز نتیجه خود را درباره علت خروج هواپیما از باند و این‌که آیا علت خطای خلبان بوده یا نه، اعلام می‌کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این‌که آیا خلبان به برج مراقبت موردی را مبنی بر ایجاد مشکل اعلام کرده است یا خیر، جزو همین بررسی‌های تیم کارشناسی است. به هر حال خلبان ممکن است هر عکس‌العملی برای لندینگ در فرودگاه داشته باشد که همه این موارد باید مشخص شود.

وی با بیان این‌که بر این اساس فعلا وجود نقص فنی در هواپیمای تهران - ماهشهر تایید نمی‌شود، عنوان کرد: این‌که پیش از بررسی کارشناسان و نظر آن‌ها بگوییم هواپیما دچار نقص فنی شده، اشتباه است.
 

هواپیمای تهران-ماهشهر از باند فرودگاه خارج شد / انتقال هواپیما به باند فرودگاه

شکستن چرخ های جلوی هواپیما

در همین رابطه یکی از شاهدانی که هم اکنون نزدیک هواپیما حضور دارد از شکستن چرخ های جلوی هواپیما خبر داد و به ایسنا گفت: بنزین هواپیما در حال تخلیه است و دستگاههای خدمات رسان مانند آتش نشانی، هلال احمر و نیروی انتظامی در محل حادثه حضور دارند و جاده به دلیل خروج هواپیما از باند ‌ بسته شده است. ‌
 

هواپیمای تهران-ماهشهر از باند فرودگاه خارج شد / انتقال هواپیما به باند فرودگاه


انتقال هواپیمای پرواز تهران - ماهشهر به باند فرودگاه 

شریفی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرماهشهر با اعلام خبر انجام عملیات انتقال هواپیمای از باند خارج شده پرواز امروز تهران_بندرماهشهر، اظهار کرد: از ساعت ۱۲ ظهر امروز تاکنون با تامین تمامی تجهیزات و تاسیسات با همکاری و هماهنگی مدیران شهری و صنایع پتروشیمی عملیات انتقال هواپیما از جاده نزدیکی پل فرودگاه و پارک نسترن به باند فرودگاه در حال انجام است و تا ساعتی دیگر به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: علت تاخیر در انتقال هواپیما؛ اعزام تیم کارشناسی سوانح هوایی از تهران برای انجام تصویربرداری و تحقیقات تکمیلی به محل حادثه بوده است‌.

معاون عمرانی فرماندار بندرماهشهر عنوان کرد: در حال حاضر مسیر بندرماهشهر_بندرامام تا اتمام عملیات مسدود است و تردد از مسیر بندرماهشهر_چمران در حال انجام است.
 



منبع:
 1. باشگاه خبرنگاران جوان
2. خبرگزاری مهر
3. خبرگزاری ایرنا
4. خبرگزاری ایسنا
5. ایلنا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.