ظریف در پیامی توئیتری بر اعتراف ترامپ به نفرت ایران از داعش تاکید کرد

وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری بر اعتراف ترامپ به حضور نیروهایی آمریکایی در سوریه برای نفت این کشور و نفرت ایران از داعش تاکید کرد.
چهارشنبه، 7 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ظریف در پیامی توئیتری بر اعتراف ترامپ به نفرت ایران از داعش تاکید کرد
به گزارش راسخون، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران سه‌شنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: دونالد ترامپ [رییس جمهوری آمریکا] به چیزی اعتراف کرد که ما همه می‌دانستیم: نظامیان آمریکایی برای این در سوریه هستند که نفت را  بردارند. وی همچنین با اعتراف به این که ایران از داعش متنفر است، پذیرفت که سوریه، روسیه و ایران می‌توانند با داعش مبارزه کنند.

ظریف افزود: ولی ایالات متحده نه تنها با داعش نجنگید، بلکه بزدلانه، [سردار سلیمانی] دشمن شماره یک داعش را به قتل رساند، کاری که فقط پادوهای ترامپ و داعش آن را جشن گرفتند.

ترامپ امروز در دیدار با نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در این کشور با این ادعا  که آمریکا القاعده، داعش و سایر گروه های تروریستی را شکست داده است، اظهار داشت: مانند آمریکا سایر کشورها از جمله ایران، ‌روسیه و عراق باید با این گروه ها مبارزه کنند.

این ادعای ترامپ در حالی است که بر اساس گفته های قبلی وی، خود آمریکا عامل پیدایش داعش بوده است و از سویی جمهوری اسلامی ایران به اذعان کشورهای منطقه علیه داعش در عراق و سوریه مبارزه کرده و این گروه تروریستی را در این کشورها نابود کرد.

ارتش آمریکا به دستور مستقیم ترامپ بامداد جمعه ۱۳ دی سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق را به همراه ۸ نفر دیگر در مسیر فرودگاه بغداد ترور کرده و به شهادت رساند.


منبع: ایرنا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.