محمدرضا طهماسبی در گفتگو با راسخون:

قرارداد بازیکنان پیکان نجومی نیست/ هواداران پرسپولیس به شجاع حق بدهند

مربی تیم فوتبال پیکان با بیان اینکه قرارداد بازیکنان ما نجومی نیست، گفت: شجاع خلیل زاده تا زمانی که در پرسپولیس بازی کرد، با جان و دل تمام توان خود را گذاشت و حالا حق دارد برای آینده ی خود تصمیم بگیرد و هواداران به او حق بدهند.
چهارشنبه، 7 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
قرارداد بازیکنان پیکان نجومی نیست/ هواداران پرسپولیس به شجاع حق بدهند
محمدرضا طهماسبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص شرایط تیم پیکان قبل از آغاز لیگ بیستم، اظهار داشت: وضعیت تیم ما کم کم دارد بهتر می شود. آن شکل تیمی که باید داشته باشیم رفته رفته شکل گرفته است. تغییرات تیم ما زیاد بوده و هم بازیکنان زیادی از ما جدا شده اند و هم جایگزین گرفتیم. هماهنگی تیم بیشتر شده است و در بازی تدارکاتی آخر هم خیلی بهتر از بازی های قبلی ظاهر شدیم و امیدوارکننده بود. اگر بخواهیم درصدی بگویم، 30 تا 40 درصد تیم تغییر کرده است. مهران موسوی، امیرحسین کریمی، علی حمودی، سعید واسعی، شهریار مغانلو، جابر انصاری از تیم جدا شده اند و به جای آنها مهدی شریفی، رضا جبیره، محمد نوری، پوریا آریا کیا، محمد دریس، مجتبی لطفی، معین عباسیان و حسین حیدری را گرفتیم. اسماعیل بابایی از سربازی برگشته و با ما قرارداد داشت و امیرحسین جدی هم بازیکن قرضی ما بود که امسال به تیم برگشته است.
 
لیگ بیستم سخت تر از فصل قبل است
وی افزود: تیم ما امسال تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان دارد. تلاش ما این است بتوانیم تیم را در بالای جدول حفظ کنیم. باشگاه، مدیریت، کادرفنی و بازیکنان هدف داریم که تیم باشخصیتی برای لیگ بیستم داشته باشیم. فکر می کنم امسال بتوانیم حرف هایی برای گفتن داشته باشیم و به هدف برسیم. امسال شرایط سخت تر از فصل قبل است. سال قبل تنها 9 بازی در شرایط کرونایی برگزار شد اما امسال با موج سوم کرونا، کار سختی در پیش داریم. باید وسواس بیشتری به خرج دهیم و بیش از گذشته از خود و بازیکنان مراقبت کنیم. امسال باید به جز جام حذفی، 30 بازی در لیگ برگزار کنیم. انشالله در درجه ی اول همه ی تیم ها و عوامل اجرایی سالم باشند و بعد بتوانیم یک لیگ خوبی را شروع کنیم و به پایان برسانیم.
 
به جای پاک کردن صورت مسئله باید نظارت را بیشتر می کردند
مربی تیم فوتبال پیکان با بیان اینکه با بستن درهای فوتبال موافق نیست، تصریح کرد: اصلا این کار درستی نیست. این کار باعث می شود که قیمت بازیکنان داخلی نجومی بالا برود. با گرفتن بازیکن و مربی خارجی خوب موافقم. چون به کیفیت لیگ کمک می کند. بازیکنان ایرانی و جوان ها در کنار بازیکنان سطح بالای خارجی کیفیت خود را بالا می برند. اگر بازیکن درجه ی چندم و بی کیفیت بیاید، نه فوتبال رشد و نه کمکی به کیفیت بازیکنان می کند. اگر بازیکنان و مربی خارجی می توانست بیاید، خیلی بهتر بود. باید به جای اینکه صورت مسئله را پاک می کردند، نظارت ها را در رابطه با ورود بازیکنان و مربیان خارجی بیشتر می کردند. بازیکنان رزومه دار و خوب اگر می آمدند، پیشرفت فوتبال ما را به همراه داشت. البته یکی از مسائل مهم مشکلات ارزی و شکایت های بین المللی بود که به باشگاه ها آسیب می زد. اما فدراسیون فوتبال باید راه چاره ای می اندیشید. نمی دانم شاید می توانستند با برگزاری کلاس های آموزشی مشکل بستن قراردادهای بین المللی را حل کنند. باید نظارت ها را بیشتر می کردند و در بستن قراردادهای بین المللی از وکلای خبره استفاده می کردند تا به راحتی بازیکن نتواند فسخ کند و برود و در نهایت با شکایت بتواند پولش را هم بگیرد.
 
قرارداد بازیکنان پیکان نجومی نیست
محمدرضا طهماسبی گفت: باشگاه پیکان 2، 3 فصل پیش با یکی دو بازیکن خارجی که فکر می کنم یکی "دافه" بود و آن یکی را حضور ذهن ندارم، با آنها قرارداد ریالی بستیم. این هم می تواند یک راهکار برای باشگاه ها باشد. البته یکی از مشکلاتی که در بحث قراردادهای خارجی پیش می آید، نوسانات ارزی است که مثلا قرارداد یک میلیاردی، 3 تا 4 برابر می شود. با نیامدن بازیکن خارجی، بازیکنان داخلی رقم های بالا درخواست می کنند. وقتی عرضه کم شود و تقاضا زیاد باشد، باشگاه ها مجبورند زیر بار این قیمت ها بروند. بازیکن خوب وقتی پیدا نشود، تیم ها بالاخره باید خود را تقویت کنند. تیم ما قراردادهای بالایی ندارد و شرایط پیکان از این لحاظ خوب است. همه ی قراردادهای پیکان معقولانه و منطقی بود.
 
به کسب سهمیه چشم دوخته ایم
وی در خصوص قرعه کشی لیگ بیستم، افزود: قرعه ی بدی به تیم ما نخورده است. همه ی بازی ها سخت است اما همیشه تیم های سخت و سخت تر هستند که خدا را شکر قرعه ی مناسبی به ما خورده است. انشالله بتوانیم در نیم فصل اول نتیجه ی خوبی بگیریم و امتیازات را جمع کنیم تا در نیم فصل دوم با آسودگی خاطر برای گرفتن بالای جدول تلاش کنیم. در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. همه ی تیم ها وقتی در لیگ شرکت می کنند، هدفی دارند. تیم های تازه صعود کرده معمولا هدف سال اولشان بقاء در لیگ است اما تیمی مثل پیکان همیشه دنبال جایگاه تک رقمی است و اگر ابتدا بتوانیم به این مهم برسیم، در هدف بعدی می توانیم به کسب سهمیه هم چشم بدوزیم. هیچ چیز غیرقابل دسترس نیست.
 قرارداد بازیکنان پیکان نجومی نیست/ هواداران پرسپولیس به شجاع حق بدهند
تنها راه حل خاتمه دادن به حواشی، خصوصی سازی سرخابی هاست
کاپیتان بااخلاق سابق پیکان و مربی این تیم با اشاره به برخی حواشی در فوتبال ایران، تاکید کرد: یکی از شرایطی که باعث شده هواداران و برخی پیشکسوتان با هم دچار اختلاف شوند، در حوزه ی پرسپولیس و استقلال است. تا زمانی که سرخابی ها زیر نظر وزارت ورزش هستند، این اتفاقات می افتد و هر وزیری بیاید، یک انگ و برچسبی به او می زنند. استقلالی ها می گویند وزیر پرسپولیسی و برعکس. تنها راه چاره و حل مشکل این است که دو تیم خصوصی سازی شوند. وزارت نفت چند تیم خوب داشت. یک دفعه آمدند و گفتند که دیگر بودجه نمی دهند. تیم خیلی خوب و بازیکن ساز نفت تهران منحل شد. نفت آبادان، مسجد سلیمان هم به مشکل خورد. پارس جنوبی جم هم که به خاطر مشکلات مالی سقوط کرد. وزیر به هرتیمی کمک کند، تیم مقابل جبهه گیری می کند. حتی برنامه های رادیو و تلویزیونی هم جرات ندارند، مشکلات یک تیم را بررسی کنند چون بلافاصله هواداران تیم های رقیب گارد می گیرند. در فوتبال بیشتر اتفاقات و نتایج در زمین رخ می دهد. آن درصد کم هم شاید اشتباهات داوری و حواشی دیگر باشد. وگرنه همه می دانند که نتایج فوتبال در زمین بدست می آید. تا زمانی که سرخابی ها خصوصی نشوند، وزیری که سرکار است، متهم به جانبداری می شود.
 
پیشکسوتان باید کمی سنجیده تر حرف بزنند
محمدرضا طهماسبی گفت: حرفم با پیشکسوتان عزیز فوتبال است. همه ی هواداران پیشکسوتان را دوست دارند و به آنها احترام می گذارند. هر حرفی که زده می شود، از آن برداشت های مختلف می شود. منِ پیشکسوت، منِ بازیکنی که ستاره ام و منِ مربی باید حواس خود را جمع کنیم و با وسواس بیشتری حرف بزنیم. چون هرکس برداشت خودش را دارد. یک مقدار باید همه ی ما فوتبالی ها کمی سنجیده تر حرف بزنیم تا حواشی بزرگ نشود. هر حرف پیشکسوت روی هوادار تاثیر دارد. با حرف زدن های زیاد، جو متشنج می شود. خیلی از صحبت ها به خاطر جمع کردن فالوور(دنبال کننده) مطرح می شود. فوتبال هرچقدر در آرامش باشد و لیگ در آرامش برگزار شود، نتایجش به نفع همه ی فوتبال ایران است.
 
هواداران پرسپولیس به شجاع حق بدهند
وی با بیان اینکه دوره ی قهرمانی فوتبالیست کوتاه است، تاکید کرد: تا زمانی که فوتبالیست ها در تیمشان هستند و همه ی توان خود را می گذارند، باید قضاوت شوند. وقتی پیشنهاد بهتر مالی برسد، باید به بازیکن حق داد چون عمر قهرمانی کوتاه است. تازه به شرطی که بازیکن سالم بماند و مصدوم نشود. خیلی از پیشکسوتان فوتبال ما هستند که به خاطر عرق به پرسپولیس و استقلال پیشنهادهای خوب مالی را رد کردند. خوب می دانید که آن موقع پولی در فوتبال ما نبود. الان همان پیشکسوتان وضعیت مالی خوبی ندارند. کسی هم نگاهشان نمی کند. شجاع خلیل زاده تا زمانی که در پرسپولیس بوده تمام توان خود را گذاشته و حالا پیشنهاد خوبی آمده و رفته است. اگر قرار است حرفی در مورد شجاع بزنیم، اول خودمان را جای او قرار دهیم. فوتبالیست ها از قشر ضعیف هستند. مجبورند شرایط خانواده و اطرافیان خود را هم در نظر بگیرند. چشم چندین خانواده به ساق پای شجاع است. وقتی وضع مالی فوتبالیست ها خوب می شود، به اطرافیان خود هم می رسند. این توقع خوبی نیست که انتظار داریم و شجاع و امثال او تا آخر در تیمشان بمانند. همان طور که دوستش داشتند و برای تیمش زحمت کشید، باید به او حق بدهند و به نظرش احترام بگذارند.
 
گل محمدی افتخارآفرینی کرد
مربی تیم فوتبال پیکان ادامه داد: یک طرفه قضاوت نکنیم. حرف های شجاع را باید شنید که چرا این طور از پرسپولیس جدا شد. هواداران چرا نمی آیند از محمد انصاری و محسن ربیع خواه طرفداری کنند؟ این بازیکنان برای پرسپولیس خیلی زحمت کشیدند و برای این تیم رباط صلیبی دادند. اگر شجاع را می بینید، انصاری و ربیع خواه را هم ببینید. فوتبال حرفه ای همین است. محمد انصاری و ربیع خواه هم از لحاظ اخلاقی و هم فنی خوب هستند که هر چه داشتند با تعصب در زمین گذاشتند. الان بدون تیم هستند. باشگاه هم حق دارد. همان طور که شجاع می رود، باید باشگاه جایگزین مناسب پیدا کند. دنبال بازیکنی می رود که بتواند به تیمش کمک کند. در فوتبال حرفه ای نمی توان احساس را دخالت داد. باشگاه و بازیکن هرکدام حق خودشان را دارند. تا زمانی که یک طرفه قضاوت کنیم، دلخوری ها پیش می آید. یحیی گل محمدی با رفتن به فینال آسیا افتخارآفرینی کرد. اگر فردا در لیگ نتیجه نگیرد، همین هوادار او را "هو" می کند. فوتبالیست هم باید به فکر خودش باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.