دکتر غلامی در نشست مجازی خیرین آموزش عالی: تاریخ ما خاطره خوبی از خدمات خیرین دانشگاهی دارد

دکتر غلامی در نشست مجازی خیرین آموزش عالی: تاریخ ما خاطره خوبی از خدمات خیرین دانشگاهی دارد
دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مجازی خیرین آموزش عالی: دانشگاه‌های ما هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب از خدمات خیرین در حوزه‌های مختلف آموزشی و رفاهی بهره‌مند شده‌اند

دکتر غلامی با بیان اینکه باید فرهنگ مشارکت خیرین را زنده نگه داریم و آن را توسعه دهیم، اظهار داشت: همت عالی خیرین را نباید در چارچوب اعداد و ارقام مادی تعریف کرد؛ چرا که اراده و انگیزه آنها برای بخشش، ارزش بیشتری دارد و کسانی هم که اراده و توان مادی بالایی داشته باشند، در این زمینه بیشتر هزینه می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: جلسه امروز به منظور مشارکت خیرین در برنامه تکمیل و تعمیر خوابگاه‌های دانشجویی در تابستان امسال برگزار شده تا در سال تحصیلی جدید دانشجویان بتوانند در محیط‌های استاندارد خوابگاهی حضور پیدا کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه ملت، خاطره خوبی از اقدامات خیرین در بحث تعلیم و تربیت دارند، افزود: دانشگاه‌های ما هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب از خدمات خیرین در حوزه‌های مختلف آموزشی و رفاهی بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: در سالیان اخیر نیز ستاد خیرین آموزش عالی در بدنه وزارت علوم و همچنین در همه دانشگاه‌ها تشکیل شده تا بتوانیم این فرهنگ را ترویج و توسعه دهیم.
دکتر غلامی تاکید کرد: ما در برهه‌ای از زمان با توسعه آموزش عالی از نظر ساخت و ساز و صدور مجوز مواجه بودیم و گاه پیشتیبانی‌های که لازم باشد از این مراکز صورت نمی‌گرفت به همین جهت دانشگاه‌های کوچک و بزرگ ما در حوزه‌های امکانات و رفاهی نیازمندی‌هایی دارند که مشارکت خیرین می‌تواند در رفع این نیازها تاثیرگذار باشد.

وزیر علوم پیش از این واحد فرآوری شیر و محصولات لبنی دانشگاه تبریز که با کمک خیرین راه اندازی شده بود در دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز افتتاح کرده بودند

منبع: سایت رسمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.