معرفی دانشگاه صنعت نفت (با کیفیت HD)

معرفی دانشگاه صنعت نفت (با کیفیت HD)
دانشگاه صنعت نفت با 4 دانشکده در آبادان، اهواز، تهران و دانشکده علوم دریایی محمود آباد یکی از دانشگاه های مهم صنعت نفت و مادر کشور است

با توجه به اهمیت صیانت منابع عظیم نفت و گاز در کشور، تربیت نیروی انسانی متخصص جهت توسعه و بهره‌برداری بهینه از این منابع در زمره اولویت‌ها و اهداف راهبردی وزارت نفت قرار دارد.
جهت نیل به این هدف، دانشگاه صنعت نفت ماموریت دارد تا با بسیج تمامی امکانات در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا، این نیاز مهم را برآورده سازد. لذا دانشگاه صنعت نفت علاوه بر ارائه دوره‌های تخصصی در مقاطع مختلف، با ایجاد زمینه همکاری با دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور، به این امر مهم اهتمام ورزیده و گام‌های اساسی برداشته است. از آن میان می‌توان به اعزام دانشجو به خارج از کشور در مقاطع کارشناسی‌ارشد و همکاری با دانشگاه‌های داخل کشور جهت راه‌اندازی رشته‌های بالادستی نفت اشاره نمود. از سوی دیگر، دانشگاه صنعت نفت در کنار انجام امور آموزشی، از پیشرفته‌ترین امکانات پژوهشی نیز برخوردار بوده و با ایجاد رابطه نزدیک با صنعت نفت کشور و مراکز علمی تحقیقاتی خارج از کشور، به سطح توانمندی نیروهای تربیت شده هرچه بیشتر افزوده است.
این دانشگاه با مجموع فضای بالغ بر 370/000 متر مربع و با بیش از 70 عضو هیات علمی، فعالیت گسترده‌ای را برای تربیت نیروهای متخصص جهت رفع نیازهای صنعت نفت کشور انجام داده است.

رشته‌های بالادستی و سایر رشته‌های مرتبط با صنعت نفت در این دانشگاه عبارتند از:

مقطع کارشناسی:

مهندسی ایمنی و بازرسی فنی
مهندسی شیمی
مهندسی نفت
مهندسی مکانیک
مهندسی برق
حسابداری

مقطع کارشناسی‌ارشد:

مهندسی شیمی- HSE
مهندسی اکتشاف نفت
مهندسی مکانیک- طراحی کاربردی
مهندسی عمران- مهندسی سواحل، بنادر و سازه‌‌های دریایی
مهندسی بازرسی فنی
مهندسی نفت- بهره‌برداری
مهندسی نفت- مخازن هیدروکربوری
مهندسی نفت- حفاری
مهندسی فرآوری و انتقال گاز
مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون
مالی- تامین مالی و سرمایه‌گذاری در نفت و گاز
حقوق نفت و گاز
اقتصاد نفت و گاز
مدیریت مخازن هیدروکربوری
مهندسی صنایع- مدیریت پروژه

مقطع دکتری:

مهندسی نفت
مهندسی شیمی- پدیده‌های انتقال و فرآیندهای جداسازی

نظر به پیشرفت همه‌جانبه و گسترده علوم و تکنولوژی در زمینه‌های بالادستی نفت و نیاز صنعت نفت کشور به دستیابی به آخرین یافته‌های علمی و فنی در این زمینه، فعال کردن هرچه بیشتر دانشگاه صنعت نفت با کیفیت مطلوب مورد توجه مسئولین وزارت نفت قرار گرفته است.

دانشگاه صنعت نفت اکنون با تکیه بر تجربیات موفق خود در امر آموزش تربیت نیروهای انسانی در صنایع نفت و گاز و با نگاهی ویژه به آخرین دستاوردهای سایر مراکز علمی، فتح بزرگترین قله‌های علمی در صنایع نفت و گاز را با در اختیار داشتن اساتید مجرب و دانشجویانی ممتاز در دستور کار خود دارد.

آرمان:
تبدیل شدن به دانشگاه پیشتاز در منطقه در زمینه تربیت نیروی انسانی در رشته‌های مرتبط با صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی


ماموریت:
- جذب اعضای هیات علمی مجرب در رشته‌های مورد نظر و ایجاد شرایط مناسب برای پیشرفت و ارتقای آنان
- جذب دانشجویان ممتاز از طریق آزمون سراسری
- برقراری ارتباط با دانشگاه‌های تراز اول جهان در زمینه‌های بالادستی نفت و گاز به منظور همکاری‌های مشترک
- تربیت نیروی انسانی در رشته‌های مورد نیاز صنعت نفت در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا
- گسترش و تعمیق فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه با صنعت نفت
- گسترش و تعمیق ارتباط دانشگاه با صنعت برای پاسخگویی به نیازهای آن
- ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی، پژوهشی، ورزشی و رفاهی
- ایجاد و توسعه مراکز کتابخانه‌ای، مراکز کامپیوتر و ارتباطات اینترنتی


جایگاه دانشگاه در جهان:
دانشگاه صنعت نفت با تربیت مناسب دانشجویان در زمینه‌های مرتبط با صنعت نفت توانسته است مهندسان و متخصصان زبده‌ای به صنعت تحویل دهد که نقش موثری در رشد و گسترش آن در سراسر جهان داشته‌اند. آوازه چشمگیر متخصصان ایرانی، پرورش‌یافته در این دانشگاه، در اکثر دانشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر جهان همواره به گوش می‌رسد.
پر واضح است که این اراده و پشتکار در دانشگاه صنعت نفت هر روز بیش از پیش عمق و شتاب خواهد گرفت و صنعت نفت می‌تواند همچنان چشم امید به ایجاد تحولاتی شگرف، توسط متخصصان و کارشناسان این دانشگاه داشته باشد.


مزیت‌های دانشگاه:
- دانشگاه صنعت نفت، جهت ارتقای سطح کمی و کیفی اساتید و اعضای هیات علمی و دریافت تکنولوژی‌های نوین، فرصت‌های مطالعاتی را با همکاری مراکز معتبر تحقیقاتی و صنعتی جهان در دستور کار خود دارد.
- این دانشگاه فرصتی را برای دانشجویان خویش مهیا نموده است، تا از امکانات آموزشی و رفاهی مناسب در طول تحصیل استفاده نمایند.
- این دانشگاه با توجه به ارتباط تنگاتنگ با انجمن‌های تخصصی نفت و گاز، دانشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر نفتی جهان زمینه‌ای را برای همکاری دانشجویان و اعضای هیات علمی خود با این مراکز فراهم آورده است.
- دانشجویان این دانشگاه در طول تحصیل از مزیت حضور در صنعت نفت و امکان تجربه عملی آموخته‌های علمی خود در صنعت نفت برخوردار می‌باشند.
- ارائه متون دانشگاهی به زبان انگلیسی از ویژگی‌های تحصیل در این دانشگاه می‌باشد.

- امکانات آموزشی و رفاهی خاص و مطلوب که به کیفیت بالای تحصیل در این دانشگاه منجر می‌شود.

- اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان. -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.