استفاده مدیران شهرداری از سهمیه واکسن کرونا پاکبانان!

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفتگوی زنده با خبر 23 شبکه آبادان، تزریق واکسن به برخی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر را تایید کرد.
جمعه، 27 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نعیمه اشعری
موارد بیشتر برای شما
استفاده مدیران شهرداری از سهمیه واکسن کرونا پاکبانان!
به گزارش راسخون: در چند روز گذشته اخباری مبنی بر استفاده برخی اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان در محافل خبری و فضای مجازی منتشر شد که تلاش خبرنگار برای راستی‌آزمایی این موضوع با عدم پاسخگویی برخی نهادهای مسؤول بی پاسخ ماند.

اما رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، استفاده برخی مدیران و اعضای شورای شهر آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان را تأیید کرد.
این اعضا و مدیران شهرداری آبادان، توسط واکسن روسی «اسپوتنیک وی» خود را واکسینه و دوز نخست آن را دریافت کرده‌اند.

مسئولان مدیریت شهری آبادان با سو استفاده از سهمیه پاکبانان برای خود واکسن کرونا تزریق کردند.
 

ماجرا تزریق واکسن کرونا به مدیران از زبان رئیس دانشگده علوم پزشکی آبادان

شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص سرقت سهمیه واکسن پاکبان های این شهر توسط برخی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر اظهار داشت: تزریق واکسن براساس اولویت بندی اعلامی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه پاکبانان در معرض درگیری بالا هستند، این اقشار از گروه‌های با اولویت برای تزریق هستند و براین اساس برای پاکبانان سهمیه کرونا در نظر گرفته شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اظهار تاسف بیان داشت: علوم پزشکی از شهرداری درخواست لیست پاکبانان برای تزریق واکسن کرده بودند که این نهاد اسامی را اعلام کرده بود و ما با اعتماد به این لیست تزریق کردیم.

وی گفت: متاسفانه پس از تزریق معلوم شد برخی مدیران شهری آبادان به نام پاکبان واکسن دریافت کردند که این مسئله در حال پیگیری است.

دکتر شکراله سلمان‌زاده اظهار کرد: تزریق واکسن برای پاکبانان در میان اولویت‌ها است که با هماهنگی شهرداری‌ها مقرر شد شهرداری‌ها روزانه لیستی از پاکبانان به مراکز بهداشت شهرستان‌ها ارسال کنند تا پاکبانان بر اساس این لیست، واکسن را دریافت کنند.

وی افزود: متاسفانه تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان، اسم خود را در این لیست قرار دادند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: نام برخی از اعضای شورای شهر و شهرداری آبادان در فهرست دریافت کنندگان واکسن پاکبانان قرار دارد.

سلمان‌زاده که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: در شرایطی که افراد ماسک بر چهره داشتند، شناسایی افراد برای همکاران ما که تزریق واکسن را انجام می‌دهند، مشخص نبوده و تنها بر اساس لیست ارسالی شهرداری، واکسن تزریق شده است که برخی از این افراد، واکسن را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: نام برخی از اعضای شورای شهر و شهرداری آبادان در فهرست دریافت کنندگان واکسن پاکبانان قرار دارد.
 

واکنش رئیس شورای شهر آبادان به این ماجرا

رئیس شورای شهر آبادان نیز با واکنش به این مسئله و سو استفاده برخی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان از سهمیه واکسن پاکبان‌ها  اظهار داشت: اگر این خبر صحت داشته باشد باید آن مدیر شهرداری و عضو شورای شهر از پاکبان‌ها معذرت خواهی کنند چون این سهمیه پاکبان‌ها بوده است.
 
فیلم اظهارات رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان


شهردار آبادان: پاکبان‌ها خواستند که من و امام جمعه هم واکسن کرونا بزنیم

امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در خبری گفت: تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای این شهر با قرار دادن نام خود در لیست پاکبانان دریافت کننده واکسن کرونا، از سهمیه واکسن آن‌ها استفاده کردند. دقایقی پیش محمود رضا شیرازی، شهردار آبادان در واکنش به این خبر گفت: خود پاکبانان خواستند که من و امام جمعه هم واکسن بزنیم.
 


شهروندان آبادانی درباره این ماجرا چه گفتند؟

شهروندان آبادانی که امروز در وضعیت سیاه کرونا قرار دارند، با اعتراض به این مسئله اظهار داشتند: این نوعی بی‌تعهدی و بی‌اخلاقی است و می بایست دانشکده علوم پزشکی آبادان اسامی این افراد را اعلام کند.

یک شهروند دیگر آبادانی در این باره اظهار داشت: مسئولان دانشکده علوم پزشکی باید در این مسئله دقت کنند و اینکه مسئول تزریق واکسن مدیر شهری را از پاکبان تشخیص داده نشده، قبول نیست.

این شهروند همچنین با توجه به دور جدید انتخابات شورا در خردادماه اظهار داشت: هیئت نظارت بر صلاحیت نامزدها، اعضای شورای فعلی آبادان را که از این سهمیه سو استفاده کردند، تایید نکند.

می‌بایست دانشکده علوم پزشکی برای تنویر افکار عمومی اسامی مدیران و اعضای شورای شهر آبادان دریافت کننده سهمیه واکسن پاکبان ها را اعلام کند.
 
استفاده مدیران شهرداری از سهمیه واکسن کرونا پاکبانان!
 

دستور وزیر بهداشت به رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان

در پی سوء استفاده برخی از مدیران ‌و کارمندان شهرداری آبادان در راستای تخصیص سهمیه واکسن به پاکبانان، وزیر بهداشت در نامه ای به رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان، دستور عزل معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی در اسرع وقت را صادر کرد.
 متن نامه وزیر بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سلمان زاده
رییس محترم دانشکده علوم پزشکی آبادان

متاسفانه با خبر شدیم که بعضی از مدیران ‌و کارمندان منتسب به شهرداری آبادان در راستای تخصیص سهمیه واکسن به پاکبانان از این حرکت خدا پسندانه و خیرخواهانه برای گروهی که در معرض شدید آلودگی با پسماندهای آلوده قرار دارند، سوء استفاده و واکسن تزریق نموده‌اند. این درحالیست که تاکنون مسئولین ارشد وزارتخانه که مستمراً در بازدیدهای میدانی در معرض گرفتاری با ویروس می‌باشند و به عنوان گروه اولویت‌ دار پزشکی حق استفاده از واکسیناسیون را دارند به نفع نیازمندان دیگر، از این حق قانونی، شرعی و عرفی خود گذشتند گروهی که در اولویت‌های سوم و چهارم می‌باشند چنین سوءاستفاده‌ای نموده اند، لذا ضروریست در اسرع وقت موارد زیر اجرا شود:

1- معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی در اسرع وقت عزل گردند.

2- کلیه کسانی که عامداً با این رفتار غیرمنصفانه و سوءاستفاده همراهی کرده‌اند و کسانی که به نحو ناشایست و ناعادلانه واکسینه شده‌اند، به مراجع قانونی معرفی شوند.

3- نتیجه حداکثر تا پایان وقت اداری فردا شنبه ۱۴۰۰/۱/۲۸ به اینجانب گزارش شود. بدیهی است هرگونه تکرار مورد فوق‌ الذکر با برخورد محکم‌تری مواجه خواهد شد.

دکتر سعید نمکی


کنایه مجری تلویزیونی یه مسئولین شهرداری و شورای شهر آبادان + فیلم

 

در فیلم بالا، کنایه یک مجری تلویزیونی، به مسئولان شهرداری و شورای شهر آبادان را مشاهده می‌کنید.
 

و چهار نکته مهم!!!


استفاده مدیران شهرداری از سهمیه واکسن کرونا پاکبانان!
 
اگر خبر دانشکده علوم پزشکی آبادان مقرون به صحت باشد (که تکذیب هم نشده است)، درباره این "وقاحت" ، آن هم در حالی که بیش از 80 میلیون ایرانی با نگرانی منتظر واکسن هستند، نکات زیر قابل تأمل خواهد بود:

1 - اسامی مدیران و اعضای شورای شهر که با این نیرنگ واکسن دریافت نموده اند باید به مردم اعلام شود. امر محرمانه ای هم در میان نیست؛ آنها خودشان اسم خود را بین اسامی پاکبانان نوشته و اعلام کرده اند و کافی است همان لیست با مشخص کردن اسامی "پاکبان های فیک" در اختیار رسانه ها قرار گیرد.

این حق مردم است این افراد را بشناسند، مخصوصاً کسانی که با رأی آنها به شورای شهر رفته اند. دریغ کردن این حق از مردم، به اندازه کار خود این افراد، نارواست.

2 - اینان باید به دستگاه قضایی معرفی شوند و دستکم به سه عنوان اتهامی محاکمه شوند:
- سوء استفاده از مقام و موقعیت (چون با استفاده از امکانی که داشته اند نام خود را در لیست واکسن قرار داده اند)
- جعل عنوان (یک عنوان شغلی که متعلق به آنها نبود را جعل کرده اند تا از مزیت آن برخوردار شوند)
- تضییع اموال دولتی ( واکسن توسط دولت خریداری می شود و بابت تزریق آن پولی دریافت نمی شود)

منتظر ورود جدی دستگاه قضایی به این ماجرا هستیم.

البته اگر بخواهند جدی تر به موضوع ورود کنند، باید گفت که خسارت وارده توسط این مدیران، تنها محدود به چند واکسن (که قیمت چندانی هم ندارد) نمی شود بلکه آنها افکار و احساسات عمومی را جریحه دار کرده و به سمت اعتماد عمومی شلیک کرده اند، اعتمادی که روز به روز نحیف تر می شوند!

3 - انتظار افکار عمومی این است که این افراد، سریعاً از سمت خود عزل شوند. کسی که این گونه متقلبانه رفتار کند، نه شایسته مدیریت در شهرداری است و نه حق دارد خود را نماینده مردم در شورا بداند.
چنین کسی حتی لیاقت ندارند همان پاکبانی شود که خود را جای او جا زده است؛ پاکبان شریف است.

4 - پرونده های این افراد از سوی نهادهای امنیتی و بازرسی به دقت مورد بررسی قرار گیرد. کسی که این قدر فرصت طلب و قانون شکن است که آشکارا نام خود را به جای پاکبان می نویسد، معلوم نیست در خفا چه کارها کرده و چه سوء استفاده هایی کرده است. کسی چه می داند شاید در پی این بررسی ها، اموال دیگری از بیت المال کشف شود و بازگردد.


نظر برخی کاربران درباره ماجرا تزریق واکسن مدیران شهرداری آبادان به جای پاکبانان

 
استفاده از سهمیه واکسن کرونا + نظر کاربران

استفاده از سهمیه واکسن کرونا + نظر کاربران

استفاده از سهمیه واکسن کرونا + نظر کاربران

استفاده از سهمیه واکسن کرونا + نظر کاربران

استفاده از سهمیه واکسن کرونا + نظر کاربران

استفاده از سهمیه واکسن کرونا + نظر کاربران

 
 منابع:
  1. تسنیم / مسئولان شهرداری آبادان درباره سوءاستفاده از سهمیه واکسن کرونا عذرخواهی کنند/ درخواست شهروندان برای برخورد مقتضی با متخلفان
  2. خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران / به نام پاکبانان به کام شورای شهر و شهرداری
  3. ایسنا / نام اعضای شورا و شهرداری آبادان در لیست واکسن پاکبانان!
  4. با سوء استفاده‎ کنندگان واکسن پاکبانان باید برخورد شود / معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی عزل شوند / انتخاب
  5. شهردار آبادان: پاکبان‌ها خواستند که من و امام جمعه هم واکسن کرونا بزنیم+ویدئو / شهرآرانیوز
  6. "پاکبان های فیک" ؛ 4 نکته درباره وقاحت مدیرانی که واکسن کرونا زدند! / عصر ایران


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.