یورو 2020| تحقیر یاران رونالدو به دست ژرمن‌ها/ لواندوفسکی اسپانیا را در حسرت پیروزی گذاشت

در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های اروپا تیم‌های فوتبال اسپانیا - لهستان از گروه E، مجارستان - فرانسه و پرتغال - آلمان از گروه F به مصاف هم رفتند.
يکشنبه، 30 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
یورو 2020| تحقیر یاران رونالدو به دست ژرمن‌ها/ لواندوفسکی اسپانیا را در حسرت پیروزی گذاشت
به گزارش راسخون؛ در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های اروپا تیم‌های فوتبال اسپانیا - لهستان از گروه E، مجارستان - فرانسه و  پرتغال - آلمان از گروه F به مصاف هم رفتند.
 

پرتغال ۲- آلمان ۴/ تحقیر یاران رونالدو به دست ژرمن‌ها

 
یورو 2021| تحقیر یاران رونالدو به دست ژرمن‌ها/ لواندوفسکی اسپانیا را در حسرت پیروزی گذاشت

در چارچوب رقابت‌های هفته دوم گروه F یورو ۲۰۲۰  تیم‌های پرتغال و آلمان در ورزشگاه فوتبال آرِنا به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۴ بر ۲ آلمان به پایان رسید.

گروه F- هفته دوم
دیدار تیم‌های پرتغال و آلمان
ورزشگاه: فوتبال آرِنا (مونیخ، آلمان)

گل‌ها: کریستیانو رونالدو (دقیقه ۱۵) و دیوگو ژوتا (دقیقه ۶۷) برای پرتغال- روبن دیاس (دقیقه ۳۵، گل به خودی)، رافائل گوئریرو (دقیقه ۳۹، گل به خودی)، کای هاورتز (دقیقه ۵۱) و روبین گوزنس (دقیقه ۶۰) برای آلمان

پرتغال: روی پاتریسیو، نلسون سمدو، پپه، روبن دیاس رافائل گوئریرو، برونو فرناندس (۶۴- ژوائو موتینیو)، ویلیام کاروالیو (۵۸- رافا سیلوا)، دانیلو پری را، برناردو سیلوا (۴۶- رناتو سانچز)، دیوگو ژوتا (۸۳- آندره سیلوا) و کریستیانو رونالدو؛ سرمربی: فرناندو سانتوس

آلمان: مانوئل نویر، ماتیاس گینتر، متس هوملس (۶۲- امره جان)، آنتونیو رودیگر، یاشوا کیمیش، تونی کروس، ایلکای گوندوگان (۷۳- نیکلاس سوله)، روبین گوزنس (۶۲- مارسل هالستنبرگ)، کای هاورتز (۷۳- لئون گورتزکا)، توماس مولر و سرژ گنابری (۸۸- لروی سانه)؛ سرمربی: یواخیم لو

داور: آنتونی تیلور (انگلیس)
 
شرح بازی
حساس‌ترین دیدار هفته دوم مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ در حالی بین پرتغال و آلمان برگزار می‌شد که آلمان میزبان با توجه به شکستی که در هفته اول برابر فرانسه متحمل شده بود نیاز مبرم به پیروزی برابر پرتغال داشت. در سوی دیگر اما پرتغال که در هفته نخست توانسته بود با نتیجه پرگل مجارستان را شکست دهد در این بازی هم کار را خوب آغاز کرد و در دقیقه ۱۵ توسط رونالدو به گل رسید.

پرتغال اما به یک باره در انتهای نیمه نخست با دو گل به خودی برد را با شکست عوض کرد و این آلمان بود که در عرض ۴ دقیقه به دو گل رسیده بود و برنده به رختکن می‌رفت.

آلمان که در ضد حملات بسیار خطرناک نشان می‌داد در نیمه دوم هم از جلو کشیدن پرتغال نهایت استفاده را برد و در دقایق ۵۱ و ۶۰ روی دو ضد حمله به لطف درخشش گوزنس، هافبک خود به گل‌های سوم و چهارم رسید.

حملات پرتغال برای جبران گل‌های خورده تا پایان بازی تنها یک بار توسط ژوتا نتیجه داشت تا در نهایت این آلمان باشد که پس از شکست هفته نخست برابر فرانسه، در دیدار دوم خود یک پیروزی روحیه بخش کسب کند و به جدول مسابقات به نوعی باز گردد.

با نتایجی که امروز در گروه F رقم خورد، فرانسه با ۴ امتیاز به صدر جدول رفت و پرتغال و آلمان هر کدام با ۳ امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند.
 
شرح گل‌ها
۰-۱ (دقیقه ۱۵- پرتغال) - در یک ضد حمله سریع از سوی پرتغالی‌ها، دیوگو ژوتا در حالی که تنها دروازه‌بان را پیش رو داشت توپ را به رونالدو پاس داد تا او دروازه خالی آلمان را باز کند.

۱-۱ (دقیقه ۳۵- آلمان) - ارسال محکم گوزنس از سمت چپ محوطه جریمه پرتغال را دیاس به اشتباه وارد دروازه خودی کرد.

۲-۱ (دقیقه ۳۹- آلمان) - توپ ارسالی به تیر دور از سمت چپ در حالی که داشت به بیرون می‌رفت توسط کیمیش به سمت دروازه ارسال شد که در بین راه توپ با برخورد به گوئریرو، مدافع پرتغال وارد دروازه خودی شد.

۱-۳ (دقیقه ۵۱- آلمان) - باز هم گوزنس در سمت چپ محوطه جریمه پرتغال صاحب موقعیت شد و با ارسالی تیز زمینه ساز گلزنی هاورتز از دهانه دروازه پرتغال شد.

۱-۴ (دقیقه ۶۰- آلمان) - در یک ضد حمله کیمیش از سمت راست به دهانه دروازه ارسال خوبی داشت که گوزنس ستاره بازی در یک قدمی دروازه با ضربه سر گل چهارم آلمان را به ثمر رساند.

۲-۴ (دقیقه ۶۷- پرتغال) - روی ارسالی که از سمت چپ روی دروازه آلمان فرستاده شد رونالدو در تیر دور به توپ رسید و با فرستادن توپ به سمت دیگر موجب گلزنی ژوتا از روی خط دروازه شد.
 

مجارستان یک- فرانسه یک/ توقف قهرمان جهان در بوداپست

 
یورو 2021| تحقیر یاران رونالدو به دست ژرمن‌ها/ لواندوفسکی اسپانیا را در حسرت پیروزی گذاشت

در چارچوب رقابت‌های هفته دوم گروه F یورو ۲۰۲۰ امروز از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه تیم‌های مجارستان و فرانسه در ورزشگاه پوشکاش آرِنا به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

گروه F- هفته دوم
دیدار تیم‌های مجارستان و فرانسه
ورزشگاه: پوشکاش آرِنا (بوداپست، مجارستان)

گل‌ها: آتیلا فیولا (دقیقه ۴۵+۲) برای مجارستان- آنتوان گریژمان (دقیقه ۶۶) برای فرانسه

مجارستان: پیتر گولاسی، اندر بوتکا، ویلی اوربان، آتیلا سالای، آدام ناگی، لوئیک نگو، آندراس شافر (۷۶- تاماس چری)، لاسلو کلاینستر (۸۴- گرگو لاورنچیچ)، آتیلا فیولا، آدام سالای (۲۶- نمانیا نیکولیچ) و رونالد سالای؛ سرمربی: مارکو روسی

فرانسه: هوگو لوریس، بنجامین پاوار، رافائل واران، پرسنل کیمپبمبه، لوکاس دینیه، پل پوگبا (۷۶- کورنتین تولیسو)، اِنگولو کانته، آدرین رابیو (۵۷- عثمان دمبله (۸۷- توماس لمار))، آنتوان گریژمان، کیلیان امباپه و کریم بنزما (۷۶- اولیویه ژیرو)؛ سرمربی: دیدیه دشام

داور: مایکل اولیور (انگلیس)
 
شرح بازی
فرانسه در حالی به مصاف مجارستان می‌رفت که انتظار یک بازی و ۳ امتیاز راحت را داشت اما مجارستانی‌ها که در ورزشگاه پوشکاش آرِنا از امتیاز میزبانی و حضور ۶۷ هزار تماشاگر هم سود می‌بردند مانند بازی با پرتغال به خوبی با ارائه یک بازی بسته و دفاعی موقعیت‌سازی را برای مهاجمان فرصت طلب فرانسه سخت کردند. مجارستان که روی ضد حملات برنامه داشت از همین راه هم در کمال شگفتی در آخرین دقیقه بازی در نیمه نخست به گل رسید و برنده به رختکن رفت.

مجارستان که در نیمه نخست به هدف خود رسیده بود، نیمه دوم را هم به همان شکل آغاز کرد اما این بار فرانسه بالاخره موفق شد از فشار خود بهره ببرد و گل تساوی را در دقیقه ۶۶ توسط گریژمان به ثمر برساند، با این وجود اما قهرمانی جهان در زدن گل برتری ناکام بود تا یک شگفتی در گروه F شکل بگیرد و مجارستان به اولین امتیاز خود برسد.

شرح گل‌ها
۰-۱ (دقیقه ۲+۴۵- مجارستان) - روی حرکت یک- دو، فیولا که از سمت چپ نفوذ کرده بود با پاس سالای با دروازه‌بان فرانسه تک به تک شد و با یک ضربه دقیق ضد حمله برق آسای مجارستان را با گل خاتمه داد.

۱-۱ (دقیقه ۶۶- فرانسه) - نفوذ امباپه از سمت راست با ارسال زمینی او همرا شد که در ادامه توپ پس از دفع ناقص مدافع مجارستان جلوی پای گریژمان افتاد تا او با ضربه‌ای محکم از چند قدمی دروازه، گل تساوی را به ثمر برساند.
 

اسپانیا یک- لهستان یک/ تکلیف صعود به بازی آخر کشیده شد

 
یورو 2021| تحقیر یاران رونالدو به دست ژرمن‌ها/ لواندوفسکی اسپانیا را در حسرت پیروزی گذاشت

در چارچوب رقابت‌های هفته دوم گروه E یورو ۲۰۲۰، شب گذشته از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تیم‌های اسپانیا و لهستان در ورزشگاه لاکارتوخا به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

گروه E- هفته دوم
دیدار تیم‌های اسپانیا و لهستان
ورزشگاه: لاکارتوخا (سویل، اسپانیا)

گل‌ها: آلوارو موراتا (دقیقه ۲۵) برای اسپانیا- روبرت لواندوفسکی (دقیقه ۵۴) برای لهستان

اسپانیا: اونای سیمون، مارکوس یورنته، آیمریک لاپروت، پائو تورس، جوردی آلبا، پدری، رودری، کوکه (۶۸- پابلو سارابیا)، دنی اولمو (۶۳- فران تورس)، جرارد مورنو (۶۸- فابین روئیز)، آلوارو موراتا (۸۷- اورایزابال)؛ سرمربی: لوئیس انریکه

لهستان: شزنی، برژینسکی، گلیک، بدنارک (۸۵- داویدویچ)، یوزویاک، مودر (۸۵- لینتی)، کلیچ (۵۵- کوزلوفسکی)، پوکاش، زیلینسکی، سوویدرسکی (۶۸- فراکوفسکی) و لواندوفسکی؛ سرمربی: پائولو سوسا

داور: دانیله اورساتو (ایتالیا)
 
شرح بازی
مصاف دو تیمی که در بازی نخست مرحله گروهی نتوانسته بودند نتایج مناسبی کسب کنند در نیمه نخست با برتری اسپانیا همراه بود، شاگردان لوئیس انریکه هرچند بازی را با تسلط کامل آغاز نکردند اما رفته رفته بر بازی حاکم شدند و در دقیقه ۲۵ روی فرصت طلبی موراتا به گل رسیدند. در سوی دیگر لهستان که تا پیش از گل اسپانیا، بیش از گلزنی بر روی حفظ دروازه خود تمرکز کرده بود پس از دریافت گل کمی پیش کشید و با این که بازی باز هم در اختیار اسپانیا بود اما روی اشتباهات خط دفاعی اسپانیا صاحب یکی دو موقعیت بسیار خوب شد که قدر ندانست تا نیمه نخست با همان یک گل به پایان برسد.

در نیمه دوم لهستان که چاره‌ای جز پیش کشیدن برای زدن گل تساوی نداشت به لطف ضعف خط دفاعی اسپانیا قبل از گذشت یک ربع از آغاز بازی به هدف خود رسید و این لواندوفسکی، بهترین بازیکن و کاپتیان لهستان بود که گل تساوی را به ثمر رساند. اسپانیا بلافاصله پس از دریافت گل تساوی این فرصت را داشت که باز هم به لطف VAR و ضربه پنالتی که نصیبش شد پیش بیفتد اما جرارد مورنو ضربه پنالتی را به تیر کوبید تا بازی با نتیجه تساوی ادامه پیدا کند.

در نهایت تلاش دو تیم در دقایق باقیمانده نیمه دوم راه به جایی نبرد تا تساوی یک بر یک در پایان بازی رقم بخورد و هر دو تیم همچنان در حسرت اولین ۳ امتیاز خود در این دوره از رقابت‌ها بمانند بدین ترتیب با توجه به پیروزی سوئد برابر اسلواکی در دیگر دیدار این گروه، صدر جدول گروه E در اختیار سوئد قرار دارد و تیم‌های اسلواکی، اسپانیا و لهستان به ترتیب با ۳، ۲ و یک امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم هستند. در هفته پایانی رقابت‌های این گروه اسپانیا به مصاف اسلواکی می‌رود و لهستان برابر سوئد قرار می‌گیرد.
 
شرح گل‌ها
۰-۱ (دقیقه ۲۵- اسپانیا) - جرارد مورنو که از سمت چپ با یک حرکت در عرض وارد محوطه جریمه لهستان شد، ضربه آرامی به سمت دروازه زد که در بین راه آلوارو موراتو توپ را از چند قدمی دروازه به تور چسباند. داور ابتدا به دلیل آفساید گل را نپذیرفت اما در بازبینی صحنه در VAR آفساید رد و گل قبول شد.

۱-۱ (دقیقه ۵۴- لهستان) - ارسال کوزلوفسکی از سمت راست را لواندوفسکی بالاتر از لاپورت با ضربه سر به تور دروازه اسپانیا رساند.


منبع:
1. ایمنا/ هفته دوم گروه F رقابت‌های یورو ۲۰۲۰/ مجارستان یک- فرانسه یک/ توقف قهرمان جهان در بوداپست
2. ایمنا/ هفته دوم گروه E رقابت‌های یورو ۲۰۲۰/ اسپانیا یک- لهستان یک/ تکلیف صعود به بازی آخر کشیده شد
3. ایمنا/ هفته دوم گروه F رقابت‌های یورو ۲۰۲۰/ پرتغال ۲- آلمان ۴/ تحقیر یاران رونالدو به دست ژرمن‌ها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.