یورو 2020| ایتالیا مقتدرانه صعود کرد/ حذف تلخ ترکیه از یورو با ۳ باخت پیاپی

در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های اروپا تیم‌های فوتبال ایتالیا - ولز و ترکیه - سوئیس از گروه A به مصاف هم رفتند.
دوشنبه، 31 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
یورو 2020| ایتالیا مقتدرانه صعود کرد/ حذف تلخ ترکیه از یورو با ۳ باخت پیاپی
به گزارش راسخون؛ در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های اروپا تیم‌های فوتبال ایتالیا - ولز و ترکیه - سوئیس از گروه A به مصاف هم رفتند. 


ایتالیا یک- ولز صفر/ صعود مقتدرانه با ذخیره ها

 
یورو 2021| ایتالیا مقتدرانه صعود کرد/ حذف تلخ ترکیه از یورو با ۳ باخت پیاپی

در چارچوب رقابت‌های هفته سوم گروه A یورو ۲۰۲۰، تیم‌های ایتالیا و ولز در ورزشگاه المپیکو به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر ایتالیا به پایان رسید.

گروه A- هفته سوم
دیدار تیم‌های ایتالیا و ولز
ورزشگاه: المپیکو (رم، ایتالیا)

گل‌: پسینا (دقیقه ۳۹) برای ایتالیا

ایتالیا: دوناروما (۸۹- سیریگو)، تولوی، بونوچی (۴۶- آچربی)، باستونی، امرسون، وراتی، جورجینیو (۷۵- کریستانته)، پسینا (۸۷- کاستروویلی)، کیه زا، بلوتی و برناردسکی (۷۵- راسپادوری)؛ سرمربی: روبرتو مانچینی

ولز: وارد، گانتر، ویلیامز (۸۶- دیویس)، رودون، آلن (۸۶- لویت)، رمزی، گرت بیل (۸۶- بروکس)، روبرتز، آمپادو، مورل (۶۰- مور) و جیمز (۷۴- ویلسون)؛ سرمربی: راب پیج

داور: اوویدیو هاتگان (رومانی)
 

شرح بازی

ایتالیا که از پیش صعود خود را قطعی کرده بود، برای صعود به عنوان تیم نخست تنها کافی بود در این دیدار خانگی شکست نخورد. مانچینی، سرمربی ایتالیا با توجه به فشردگی مسابقات و بازی‌های سنگین دور حذفی ترکیب تیمش را به کلی نسبت به دو بازی قبلی دگرگون کرده بود و از بازیکنان نیمکت نشین در ترکیب اصلی تیمش استفاده کرده بود، با این وجود اما این ایتالیا بود که نیمه نخست را با تک گل پسینا به نفع خود به پایان رساند.

در سوی دیگر ولز که در صورت پیروزی در این دیدار به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد می‌شد در نیمه دوم برای زدن گل تساوی به میدان آمد اما اخراج آمپادو در دقیقه ۵۵ دست ولز را بسته‌تر کرد. در نهایت ایتالیا با حفظ همان تک گل نیمه نخست با استفاده از یک یار بیشتر، پیروزی حداقلی را حفظ کرد تا با ۹ امتیاز و بدون گل خورده در ۳ بازی، به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعدی شود. ولز نیز به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به سوئیس، به عنوان تیم دوم با ۴ امتیاز راهی مرحله بعد شد.
 

شرح گل‌

۰-۱ (دقیقه ۳۹- ایتالیا) - ارسال وراتی از سمت راست را پسینا قبل از همه بازیکنان در تیر اول قطع کرد تا توپ دور از دستان دروازه بان ولز وارد دروازه شود.
 

کیه‌زا: قهرمانی حق ایتالیا است

 
یورو 2021| ایتالیا مقتدرانه صعود کرد/ حذف تلخ ترکیه از یورو با ۳ باخت پیاپی

فدریکو کیه زا ستاره یوونتوس و تیم ملی ایتالیا بعد از سومین پیروزی متوالی آتزوری در مسابقات یورو 2020 خودشان را مستحق قهرمانی در این جام معرفی کرد.

کیه زا در مصاحبه با شبکه«اسکای اسپورت»، گفت:  برد بزرگی را کسب کردیم چون نشان دادیم مربی هر بازیکنی را که انتخاب کند با تمام قوا بازی می کند و این مهمترین چیز برای موفقیت تیم است.

وقتی مانچینی در این بازی به من میدان داد با تمام توانم بازی کردم. باعث افتخار است که پیراهن ایتالیا را در مسابقات یورو برتن کردم.بازیکن یوونتوس ادامه داد: مارکو وراتی سال ها به همراه پاری سن ژرمن عملکرد درخشانی داشته است و در این بازی هم دوباره توانایی اش را به رخ کشید. واقعا حق ما در این رقابت ها قهرمانی است.


سوئیس ۳- ترکیه یک/ امیدهای سوئیس برای صعود زنده ماند

 
یورو 2021| ایتالیا مقتدرانه صعود کرد/ حذف تلخ ترکیه از یورو با ۳ باخت پیاپی

در چارچوب رقابت‌های هفته سوم گروه A یورو ۲۰۲۰، تیم‌های سوئیس و ترکیه در ورزشگاه المپیک باکو به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۳ بر یک سوئیس به پایان رسید.

گروه A- هفته سوم
دیدار تیم‌های سوئیس و ترکیه
ورزشگاه: المپیک باکو (باکو، آذربایجان)

گل‌ها: هریس سفروویچ (دقیقه ۶) و ژردان شکیری (دقایق ۲۶ و ۶۸) برای سوئیس- عرفان قهوه چی (دقیقه ۶۲) برای ترکیه

سوئیس: یان زومر، سیلوان ویمدر (۹۲- امبائو)، نیکو الودی، مانوئل آکانجی، بریل امبولو (۸۶- مهمدی)، رمو فروئلر، هریس سفروویچ (۷۵- گاورانوویچ)، گرانیت ژاکا، ریکاردو رودریگس، استیون زوبر (۸۵- بنیتو) و ژردان شکیری (۷۵- وارگاس)؛ سرمربی: ولادیمیر پتکوویچ

ترکیه: اورجانچاکر، مهمت زکی چلیک، مریح دمیرال، چالار سویونجو، اوزان توفان (۶۳- یازیچی)، جنگیز اوندر (۸۰- کنان کارامان)، هاکان چالهان‌اوغلو (۸۶- توکوز)، بوراک یلماز، عرفان جان قهوه چی (۸۰- اورکان کوکچو)، کان آیهان (۶۳- یوکوسلو) و مرت مولدور؛ سرمربی: شنول گونش

داور: اوویدیو هاتگان (رومانی)
 

شرح بازی

سوئیس در حالی به مصاف ترکیه می‌رفت که با توجه به کسب تنها یک امتیاز از دو بازی اول نیاز مبرم به ۳ امتیاز دیدار داشت. شاگردان پتکوویچ بازی را هم آغاز کردند و در نیمه نخست با دو گلی که در دقایق ۶ و ۲۵ به ثمر رساندند تا حدودی خیال خود را بابت پیروزی راحت کردند.

در آغاز نیمه دوم نیز هرچند ترکیه برای زدن گل فشار می‌آورد و البته یک بار هم در دقیقه ۶۲ موفق به گلزنی شد اما این سوئیس بود که نبض بازی را در اختیار داشت و در ادامه با گلزنی مجدد شکیری در دقیقه ۶۸ موفق شد در نهایت به پیروزی ۳ بر یک برسد و به عنوان تیم سوم گروه و با ۴ امتیاز شانس خوبی برای صعود به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم در پایان مرحله گروهی داشته باشد.
 

شرح گل‌ها

۰-۱ (دقیقه ۶- سوئیس) - سفروویچ پشت محوطه جریمه ترکیه صاحب توپ شد و با یک چرخش و یک ضربه زمینی ناگهانی به زیبایی دروازه ترکیه را باز کرد.

۰-۲ (دقیقه ۲۵- سوئیس) - توپ در پشت محوطه جریمه ترکیه به شکیری رسید که او با یک ضربه کاتدار زیبا گل دوم سوئیس را به ثمر رساند.

۱-۲ (دقیقه ۶۲- ترکیه) - یک بار دیگر از پشت محوطه جریمه این بار قهوه چی هافبک ترکیه بود که با پای چپ و زیباتر از دو گل اول بازی دروازه سوئیس را باز کرد.

۱-۳ (دقیقه ۶۸- سوئیس) - زوبر که پاس دو گل دیگر سوئیس را هم داده بود این بار با ارسال بلند زمینی از سمت چپ زمینه ساز گلزنی مجدد شکیری با یک ضربه محکم از درون محوطه جریمه شد.


منبع:
1. ایمنا/هفته سوم گروه A رقابت‌های یورو ۲۰۲۰/ ایتالیا یک- ولز صفر/ صعود مقتدرانه با ذخیره ها
2. ایمنا/هفته سوم گروه A رقابت‌های یورو ۲۰۲۰/ سوئیس ۳- ترکیه یک/ امیدهای سوئیس برای صعود زنده ماند
3. خبربان/یورو 2020| کیه‌زا: قهرمانی حق ایتالیا است


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.