همراه نشدي عزيز!

اگر مدعيان تقلب در انتخابات و نقض قانون از اسامي اخراجي هاي هم مسلک شان از پاي صندوق ها ليستي داشتند در حال حاضر تمام شبکه هاي اطلاع رساني شان اسم دقيق و نشاني صندوق هاي مورد ادعايشان را با آب و تاب فراوان منتشر مي کرد به گونه اي که شبکه هاي خارجي هم روي اين اسامي و پايگاه هاي متقلب مانور تصويري مي رفتند اما
يکشنبه، 26 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همراه نشدي عزيز!

اگر مدعيان تقلب در انتخابات و نقض قانون از اسامي اخراجي هاي هم مسلک شان از پاي صندوق ها ليستي داشتند در حال حاضر تمام شبکه هاي اطلاع رساني شان اسم دقيق و نشاني صندوق هاي مورد ادعايشان را با آب و تاب فراوان منتشر مي کرد به گونه اي که شبکه هاي خارجي هم روي اين اسامي و پايگاه هاي متقلب مانور تصويري مي رفتند اما...در بحث اعلام نتايج انتخابات هم ماجرا خيلي ساده است؛ اگر از سوي ستاد انتخابات کشور، اعلام نتايج به روزهاي بعد موکول مي شد خبر از جابه جايي آرا در اين مدت مي دادند و حالا که شمارش آراء با سرعت در حال پيگيري است به ترفند خنده دار بي دقتي و نگراني از اعلام همزمان آراء متوسل مي شوند...     
به گزارش رجانيوز به نقل از برنا، در تمامي کشورهاى دنيا انتخابات متداول‌ترين و مهمترين شکل مشارکت سياسى مردم است و مشارکت سياسى پيوند عميق و مستقيمى با مشروعيت هر نظامي‌ دارد. در ايران اسلامي هم علاوه بر اين موضوع انتخابات صبغه اي دينى داشته و مظهر مردمسالارى دينى محسوب مي شود. 

  حضور گسترده مردم در انتخابات مختلف در ايران اوج ارادت و وفادارى آنها را به نظام مقدس جمهوري اسلامي نشان مى‌دهد و يقينا ولايتمدارى يکى از دلايل اصلى مشارکت گسترده راى‌ دهندگان ايرانى و تفاوت چشمگير آن با راندمان دموکراسى‌هاى مورد ادعاي غربي هاست.

  
جمعه 24 اسفند در صحنه عملي ثابت شد با وجوديکه بسياري از نمايندگان و وابستگان اپوزيسيون داخلي و خارجي به ارائه اخبار و اطلاعات خلاف واقع و تخريبي مي پرداختند، حضور بي شمار راي دهندگان پاي صندوق هاي راي بسياري از آنها را غافلگير ساخت. 

  
در اين ميان البته شعارهاي بسياري از افراد منتسب به جناح هاي اصلاح طلب نيز شنيدني بود که با گذشت تنها چند ساعت از آغاز راي گيري فورا تغيير رويه دادند و آنهايي که تا مدت ها بر خطاي پيشين خود مبني بر تحريم انتخابات در دوره قبلي سخن مي راندند اين بار همه را به "حضور" تشويق مي نمودند.

 
هر چند که گاهي نيز از گوشه و کنار اين کارزار سوء تبليغاتي، ادعاهايي مبني بر رد صلاحيت هاي نا بحق به گوش مي رسيد که: برگزاركنندگان و ناظران انتخابات به‌طور بي‌سابقه و منحصر به فردي، به ردصلا‌حيت گسترده عناصر كليدي اصلا‌ح‌طلبان كه داراي پايگاه(!) اجتماعي و سياسي و برخوردار از راي ملت بودند مبادرت ورزيدند و ...

  
حتي مدعياني هم بودند که تا لحظات آغاز راي گيري به تصاحب همه 130 کرسي نمايندگي مجلس _ که خود ليستي از آن را در سراسر کشور ارائه کرده بودند _ مطمئن بودند و روند برگزاري انتخابات را بسيار قانوني و مورد تائيد مي دانستند تا...

 درست تا عصر ديروز و اواسط ساعات راي گيري سخنان اينچنيني نيز ادامه داشت در حالي که به ناگاه ورق برگشت و برگ ديگري رو شد. تقلب، اخراج ناظران کانديداهاي اصلاح طلب، جابه جايي آراء و ...

 
اين در حالي است که سخنگوى شوراى نگهبان و وزير اطلاعات بر حفظ آراء ملت تاکيد مي کردند که حتى يک راى هم از روى غفلت و اشتباه جابجا نخواهد شد، عده اي شعارهايشان را طور ديگري تغيير دادند:

 اخراج نمايندگان ناظر داوطلبان اصلا‌ح‌طلب از حوزه‌هاي انتخابيه  جرم محسوب مي شود و مي‌تواند نشانگر اخلا‌ل در سلا‌مت انتخابات و شائبه تخلف و تقلب(!) احتمالي در اعلا‌م نتايج آراي شمارش شده باشد. 

 
و امروز نيز اين گونه ادعا مي شود که: خبر واصله از وزارت كشور كه هنوز به تاييد نرسيده است مبني بر اعلا‌م يكجاي راي، نگراني‌ها از بابت اثبات اين پيش‌فرض كه انتخابات داراي يك مفهومي پيچيده و از پيش تعيين شده است را افزايش مي‌دهد.

 
بنا بر اين گزارش دو ادعاي مورد نظر کاملا بي پايه و اساس و از شيوه هاي نخ نماشده القاي ضعف دستگاه مجري و جنگ رواني براي رفع سنگيني شکست است؛ در واقع اگر مدعيان تقلب و يا نقض قانون از اسامي اخراجي هاي هم مسلک شان از پاي صندوق ها ليستي داشتند در حال حاضر تمام شبکه هاي اطلاع رساني شان اسم دقيق و نشاني صندوق هاي مورد ادعايشان را با آب و تاب فراوان منتشر مي کرد به گونه اي که شبکه هاي خارجي هم روي اين اسامي و پايگاه هاي متقلب مانور سنگين خبري مي دادند اما... چه سود که در جنگ رواني هميشه دست هاي خالي از سند و مدرک در پشت پرده پنهان است.
 
در بحث اعلام نتايج انتخابات هم ماجرا خيلي ساده است؛ اگر از سوي ستاد انتخابات کشور، اعلام نتايج به روزهاي بعد موکول مي شد خبر از جابه جايي آرا در اين مدت مي دادند و اينکه طولاني شدن مدت شمارش آرائ يک ترفند سياسي است براي جابه جايي راي مردم و... و حالا که شمارش آراء با سرعت در حال پيگيري است به ترفند خنده دار  بي دقتي و نگراني از اعلام همزمان آراء متوسل مي شوند...نوعي ايرادگيري بني اسرائيلي که مشخص است از کجا نشات مي گيرد.

به گزارش برنا تغيير رويه مدعيان اصلاح طلب آن هم در عرض چند ساعت امري جديد نيست چرا که اين جريان از آغاز فعاليت خود با تندروي برخي که البته مورد اعتراض ديگر اعضاي حزب نيز واقع شد در هيچ مساله اي نتوانست به جلب نظر اکثريت حزب موفق شود تا جايي که در تمامي امور مهم کشور از جمله موضوع هسته اي ايران، مذاکره با آمريکا، تهيه ليست هاي داوطلبان مجلس شوراي اسلامي، انتخاب سرليست و ... دچار ضد و نقيض در افکار و آرا بود.
 
همچنين اختلافات فراوان بر سر شعارهاي انتخاباتي هم حاکي از وجود اختلافات فراوان ميان اعضا است. اعضايي که يک روز بر حضور خاتمي تاکيد مي کردند و روز بعد شعار عبور از وي را سردادند. يک روز در مجلس تحصن نمودند و روز بعد يک به يک مدعي شدند که اغفال شده اند و به تعبيري گول خورده اند! ...و در اين ميان تنها مي ماند راي و نظر مردم که براي اين سياست بازان بي دغدغه هيچ جايگاهي ندارد چرا که هيچگاه ديده نشده اينان براي دغدغه ها و دلواپسي هاي مردم قلم بچرخانند و رسانه خود را پر کنند از صداي مردم...



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.