متن کامل سخنراني دکتر احمدي نژاد

بسم الله الرحمن الرحيم الحمدالله رب العالمين و السلام و الصلوه علي سيدنا و نبينا محمد و اله الطاهرين و صحبه المنتجبين اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر و اجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه رياست محترم اجلاس، عالي جنابان، برادران و خواهران، سلام عليكم و رحمه الله و بركاته.خداوند را سپاس گذارم كه توفيق حضور در جمع شما را عنايت فرمود.ابتدا از حسن استقبال و پذيرايي گرم رياست محترم جمهوري سنگال تقدير مي كنم و از خداوند متعال توفيق
دوشنبه، 27 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
متن کامل سخنراني دکتر احمدي نژاد
بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدالله رب العالمين و السلام و الصلوه علي سيدنا و نبينا محمد و اله الطاهرين و صحبه المنتجبين
اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر و اجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه

رياست محترم اجلاس،
عالي جنابان،
برادران و خواهران،
سلام عليكم و رحمه الله و بركاته.

خداوند را سپاس گذارم كه توفيق حضور در جمع شما را عنايت فرمود.
ابتدا از حسن استقبال و پذيرايي گرم جناب آقاي عبدالله واد رياست محترم جمهوري سنگال تقدير مي كنم و از خداوند متعال توفيق اين نشست را مسالت دارم.
ما در اين جا جمع شده ايم تا مهمترين مسائل جهاني به ويژه امور مربوط به جهان اسلام را مورد بررسي و اتخاذ تصميم قرار دهيم

رياست محترم،
امروز جهان با چالش هاي سنگين و نيز اشغالگري، تحميل جنگ، تروريسم سازمان يافته و دولتي و تهديدات اتمي ، قانون شكني، بي عدالتي و تبعيض مواجه است كه موجبات رنج و فقر جمع كثيري از ملت ها را فراهم آورده است. در نقطه مقابل ساز و كارهاي حاكم و در راس آن سازمان ملل و شوراي امنيت فاقد استقلال و توان لازم براي حل و فصل چالش هاي مزبور هستند. وضعيت فلسطين، عراق و افغانستان را ملاحظه فرماييد؛ در فلسطين چه مي گذرد؟

تراژدي كشتار ، آوارگي ، ناامني ، جلوگيري از پيشرفت و تعالي يك ملت و در حقيقت هولوكاست واقعي 60 سال ادامه دارد و اخيرا شاهد بوديم كه در غزه چه گذشت.

يك ملت در محاصره كامل اقتصادي و نظامي مورد هجوم دژخيمان صهيونيست قرار مي گيرد و در مدت كوتاهي صدها نفر به خاك و خون كشيده مي شوند. شوراي امنيت ساكت است و دبير كل سازمان ملل هم با ناديده گرفتن جنايات رژيم صهيونيستي، به جاي كشيدن فرياد عليه جنايتكاران، مدافعان مظلوم فلسطيني را محكوم مي كند و جاي تعجب و گله مندي است كه در اين اجلاس از نماينده دولت منتخب مردم فلسطين دعوت به عمل نيامده است و از نماينده يكي از دولت هاي اصلي پشتيبان رژيم صهيونيستي دعوت به عمل آمده است و اين در حالي است كه فلسفه اوليه تاسيس كنفرانس اسلامي حمايت از مردم فلسطين و مبارزه با رژيم صهيونيستي بوده است.

مردم فلسطين به كجا بايد شكايت ببرند؟ آيا به شوراي امنيت كه بعضي دولت هاي عضو دائم آن دشمنان قسم خورده ملت فلسطين و حاميان و برپا كنندگان اصلي رژيم جعلي صهيونيستي هستند؟ آيا 60 سال فرياد دادخواهي مردم مظلوم فلسطين ره به جايي برده است؟ و آيا اين سازمان ها توانسته اند حقوق آنان را استيفا كنند؟

در موضوع عراق هم وضعيت به همين صورت است. آمريكا به بهانه حادثه مشكوك 11 سپتامبر كه گفته شد 2 تا 3 هزار نفر كشته داشته است دو كشور اسلامي را اشغال كرد و به دنبال آن تاكنون برابر آمار اعلامي، بيش از 600 هزار نفر و صدها هزار زخمي و آواره در عراق و ده ها هزار كشته و ده ها هزار آواره و مجروح در افغانستان برجاي مانده است و وضعيت همچنان ادامه دارد.

آيا شوراي امنيت و سازمان ملل قادر به جلوگيري از اشغال و يا رفع اشغال عراق و حل مشكلات افغانستان بوده اند؟

در شرايط حاضر ملت مظلوم عراق چگونه مي توانند خسارات عظيم وارده را از اشغالگران مطالبه نمايند؟ و مردم افغانستان چه بايد بكنند؟

در لبنان نيز شوراي امنيت نتوانست ازحقوق مردم دفاع كند و تحت فشار قدرت هاي زورگو، 33 روز دست رژيم صهيونيستي براي كشتار مردم لبنان باز گذاشته شد و وقتي آن قدرت ها از شکستن مقاومت مردم لبنان نااميد شدند قطعنامه آتش بس صادر شد.

در موضوع دارفور نيز شوراي امنيت نتوانسته است مبتني بر عدالت عمل كند و در موضوع هسته اي ايران نيز اخيراً ملت ها شاهد لجاجت و تخلف آشكار شوراي امنيت تحت فشار برخي قدرت ها از قوانين و مقررات ساخته و پرداخته خود اين قدرت ها بودند.

شوراي مزبور به دنبال دو تصميم غلط قبلي كه مبتني بر اطلاعات ساختگي و جعلي بود به رغم گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي به عنوان مرجع قانوني، مبني بر حل تمام مسائل و خلاف واقع بودن همه اتهامات و جنجال هاي قبلي عليه ملت ايران مجدداً قطعنامه صادر كرد و با اين امر واضح است كه اين شورا نه تنها قادر به برقراري صلح و امنيت و اجراي عدالت نيست بلكه ابزار اعمال اراده چند قدرت زورگو است و علت اين ناتواني را بايد در فلسفه وجودي اين سازمان ها جستجو كرد.

شوراي امنيت براي اعمال خواست برخي قدرت ها تاسيس شده است و ناتوان از تامين حقوق ملت ها است. البته با اين اقدامات امروز ديگر حيثيتي براي شوراي امنيت باقي نمانده است و ملت ها اميدي به آن ندارند. در چنين وضعيتي چه بايد كرد؟ يكي از راه حل ها، تقويت سازمان ها و تشكل هاي منطقه اي و بين المللي نظير سازمان كنفرانس اسلامي است.

اين سازمان و دولت هاي محترم عضو، با پشتوانه عظيم اسلام و ايمان هاي سرشار صدها ميليون انسان مومن – جمعيت حدود 5/1 ميليارد نفر- استعدادهاي فوق العاده ي انساني، سرزمين هاي وسيع، درياها و آبراه هاي مهم جهان و ذخاير عظيم طبيعي، خيل عظيم دانشمندان و علما و دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي و دستاوردهاي علمي و فني مي توانند با تبادل تجربيات و همكاري نقش فعال تري در مواجهه با بحران ها و چالش ها و گسترش صلح و ثبات مبتني بر عدالت و حفظ كرامت انساني داشته باشند و در همه زمينه هاي علمي ، فرهنگي، اقتصادي و سياسي، بر تراز ارزش و اعتبار امت اسلامي كه بايد امت نمونه باشد، عمل نمايند.

برادران و خواهران عزيز،

قابل قبول نيست كه رژيم رو به زوال صهيونيستي و دولت ها و محافل طرفدار اين رژيم اين قدر جسارت داشته باشند كه با وجود توانمندي هاي عظيم جهان اسلام سرزمين فلسطين را ده ها سال اشغال و قربان گاه كودكان، زنان و جوانان بي گناه قرار دهند و يا بعضي محافل ضد بشري در غرب جرأت پيدا كنند با اهانت به ساحت مقدس پيامبر عظيم الشأن حضرت محمد مصطفي صلوات الله عليه و اله و سلم، در مقابل اقبال روز افزون شهروندان اروپايي به اسلام ناب بايستند.

امروز با شكست مكاتب غربي نظير ليبرالسيم و سكولاريسم اقبال ملت ها به اسلام روز افزون است و درخشندگي گوهر اسلام و بلكه گوهر توحيد و اديان ابراهيمي چشم ها را خيره و دلهاي حق طلب و عدالت خواه را به سرعت به سمت خود جذب مي كند. البته آنان نخواهند توانست با اهانت به پيامبر رحمت و عزت از نورانيت چهره او بكاهند و از گرايش مردم به حق و عدالت جلوگيري نمايند.

رژيم صهيونيستي رو به زوال است و طولي نخواهد كشيد كه سردمداران آن و كساني كه دست شان به خون ملت فلسطين آغشته است و حاميان آنان محاكمه و مجازات خواهند شد و حكومت مردمي برآمده از آراي مردم، در سرتاسر فلسطين مستقر مي گردد. ملت عراق از اشغالگري نجات خواهديافت، افغانستان امن و آباد خواهد شد و ساير ملت ها از سيطره اهريمني قدرت طلبان و سايه شوم تهديد و فقر و تضعيف نجات پيدا مي كنند. ملت بزرگ ايران مستحكم تر از قبل به راه پرافتخار خود تا فتح همه قله هاي كمال و تعالي ادامه خواهد داد و در كنار ملت هاي مظلوم و در برابر ظالمان خواهد ايستاد.

بدون ترديد دشمنان بشريت رو به زوال و فروپاشي هستند؛ زورگويان منزوي و مضمحل خواهند شد و خداپرستي و عدالت و برادري حاكم مي گردد اين وعده الهي است و وعده خدا، حق است.

رياست محترم اجلاس،
عالي جنابان،


آنچه موجب نگراني دشمنان مشترك ماست اتحاد و همدلي امت اسلامي است از اين رو آنان بي وقفه تلاش مي كنند تا با ايجاد تفرقه مانع از حفظ افتخار و عزت شوند. انسجام، همكاري و نزديكي دولت هاي اسلامي كه مي تواند در چارچوب سازمان كنفرانس اسلامي محقق شود كمك خواهد كرد تا از يك طرف جهان اسلام در برابر هجمه هاي گسترده مصونيت بيشتري پيدا كنند و از جانب ديگر با اتكا به قدرت و استحكام جمعي نسبت به حل مشكلات و چالش هاي موجود اقدام نمايند.

سازمان كنفرانس اسلامي بايد نقطه اتكا و اميد ملت هاي مسلمان و بلكه ساير ملت ها باشد. امروز ملت هاي جهان و امت اسلامي بيش از پيش بيدار و در صحنه حاضرند و پشتيبان اقدامات حق طلبانه و عدالت خواهانه دولت هاي خود هستند. ما بايد به خود متكي باشيم و با هم انديشي براي حل مشكلات و رفع چالش ها قدم برداريم. ما نمي توانيم منتظر تصميمات سازمان هاي بين المللي در حل مشكلات جهاني و به ويژه جهان اسلام بنشينيم. فرياد رساي آزادگان و دولت هاي اسلامي كه پژواك صداي ملت هاي آنان است بايد مانع گسترش ظلم و بي عدالتي و تجاوز به حقوق ملت ها باشد.

سازمان كنفرانس اسلامي مي تواند مبتني براصول و معارف اسلامي و تجربيات اعضاي خود پايگاه بزرگي در دفاع از ملت ها و بلكه در دفاع از حقيقت، توزيع و عدالت در جهان باشد.

سازمان كنفرانس اسلامي بايد صداي جهان اسلام و ملت هاي عدالت خواه و مظلوم باشد. سازمان كنفرانس اسلامي بايد حافظ ارزش هاي الهي و اسلامي باشد و نبايد اجازه دهد به ارزش ها، قرآن كريم وپيامبر اعظم و ديگر پيامبران الهي جسارت شود.

اعضاي سازمان بايد در برابر هجوم بي پرواي دشمنان به هر يك از كشورهاي عضو بايستند و كشورهاي عضو بايد به پشتيباني يكديگر و سازمان دل گرم باشند. در اين زمينه جمهوري اسلامي ايران آمادگي خود را براي هر نوع همكاري اعلام مي نمايد.

برادران و خواهران عزيز،

با همكاري، وحدت و با تمركز امكانات مي توانيم در قله هاي عزت و پيشرفت و اقتدار بايستيم . آخرين فرستاده الهي، قرآن كريم و اهل بيت پيامبر، دلهاي امت اسلام را به هم پيوند داده و اميد به ظهور فرزند گرامي پيامبر اسلام و برپايي عدالت و خداپرستي دست هاي ما را به هم گره زده است و آينده از آن متقين است.

والسلام عليكم و رحمته الله و بركاته 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.