تعطیلی مدارس در استان خوزستان به علت غلظت گرد وغبار در هوا

به علت پديده گرد و خاك شديد مدارس استان خوزستان يكشنبه تعطيل است.
دوشنبه، 2 ارديبهشت 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تعطیلی مدارس در استان خوزستان به علت غلظت گرد وغبار در هوا

 

** توجه : این خبر مربوط به سال 1387 می باشد **

 

مديركل بازسازی و حوادث غير مترقبه استانداری خوزستان گفت: به‌دليل افزايش ميزان غلظت ذرات معلق در هوای شهرهای استان خوزستان و آلودگی هوا ، مدارس ابتدايي، راهنمايی و متوسطه در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر روز يكشنبه تعطيل است.
"شاپور رستمی " افزود: بر اساس اعلام اداره كل حفاظت محيط زيست خوزستان ميزان غلظت ذرات معلق در هوا تا بعد از ظهر روز شنبه به ميزان ‪ ۶۵۰‬ميكرو گرم بر متر مكعب معادل ‪ ۲/۵‬برابر حد مجاز استاندارد هوای پاك بوده است.
وی شاخص ‪ PSI‬هوای اهواز را ‪ ۵۴۵‬اعلام كرد و اظهار داشت : با توجه به پيش بينی هواشناسی خوزستان افزايش مجدد غلظت گرد و غبار از ابتدای امروز وجود دارد لذا برای حفظ سلامت دانش آموزان تمام مدارس اين استان در روز يكشنبه تعطيل اعلام شده است.
مدير كل بازسازی و حوادث غير مترقبه خوزستان همچنين گفت: به پيشنهاد اداره كل حفاظت محيط زيست خوزستان با تعطيلی مدارس استان موافقت شد.
پديده گرد و غبار كه از روز جمعه بسياری از شهرهای خوزستان را فرا گرفته همچنان رو به افزايش است.
آلودگی هوا ناشی از اين پديده در روزشنبه نيز موجب تعطيلی مدارس در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر شده و همچنين كاهش فعاليت‌های روزانه را به دنبال داشته است.
پزشكان به مردم خوزستان به خصوص كودكان و افراد مسن و بيماران توصيه می كنند برای حفظ سلامتی خود تا كاهش ميزان آلودگی هوا ناشی از گرد و خاك شديد كمتر از منازل خود خارج شوند.
ميزان گرد و غبار هوای خوزستان در روز شنبه ‪ ۱۸‬برابر حد مجاز اعلام شد.
غلظت گرد و غبار در هوای خوزستان صبح شنبه به سه هزار و‪ ۷۸۶‬ميكروگرم درمتر مكعب رسيد. بنابر پيش بينی اداره كل هواشناسی اين وضعيت جوی تا روز دوشنبه در استان خوزستان ادامه خواهد داشت.
بروز اين پديده جوی كه موجب كاهش ديد تا يكصد متر شده است منجر به لغو تعدادی از پروازهای فرودگاههای اهواز و آبادان و دزفول شد


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.