جنگ گرجستان و روسيه به اينترنت کشيده شد

به فاصله کوتاهی پس از عبور تانک‌های ارتش روسیه از مرزهای گرجستان، وب‌سایت‌های دولتی این کشور آماج حملاتی از نوع DoS قرار گرفتند.پس از آن تعدادی از سایت‌های کلیدی دولتی از کار افتادند و بر روی یکی از سایت‌ها نیز عکس میخائیل ساکاشوویلی رئیس جمهور گرجستان با عکی آدولف هیتلر جایگزین گردید.در همین ارتباط وزارت امور خارجه گرجستان در بیانیه‌ای اعلام داشت: «جنگ الکترونیکی صورت گرفته از سوی روسیه موجب شد تا بسیاری از سایت‌ها ...
چهارشنبه، 13 شهريور 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جنگ گرجستان و روسيه به اينترنت کشيده شد
 
 
سخنگوی دولت گرجستان ضمن اعتراض به روسیه به دلیل اقدام به حملات آنلاین بر علیه زیرساخت‌های وب گرجستان، این اعمال را مرتبط با اشغال اوسه‌تیا توسط این کشور دانست.
به گفته مقامات رسمی این کشور، به فاصله کوتاهی پس از عبور تانک‌های ارتش روسیه از مرزهای گرجستان، وب‌سایت‌های دولتی این کشور آماج حملاتی از نوع DoS قرار گرفتند.
پس از آن تعدادی از سایت‌های کلیدی دولتی از کار افتادند و بر روی یکی از سایت‌ها نیز عکس میخائیل ساکاشوویلی رئیس جمهور گرجستان با عکی آدولف هیتلر جایگزین گردید.
در همین ارتباط وزارت امور خارجه گرجستان در بیانیه‌ای اعلام داشت: «جنگ الکترونیکی صورت گرفته از سوی روسیه موجب شد تا بسیاری از سایت‌ها از جمله سایت این وزارتخانه از کار بیفتند.»
از سوی دیگر دولت روسیه ضمن تکذیب این ماجرا به خبرگزاری رویترز گفت که این دولت، خود از آسیب‌های ناشی از حملات مشابه رنج می‌برد.
سخنگوی کرملین اظهار داشت: «نه تنها این اتهامات واقعیت ندارند بلکه برعکس، تعداد زیادی از سایت‌ها متعلق به رسانه‌های روسیه و سازمان‌های رسمی این کشور قربانی حملات هکرها گردیده‌اند.»
 
این اولین باری نیست که دولت گرجستان هدف حملات آنلاین قرار می‌گیرد. پیش از این سایت ریاست جمهوری این کشور بدلیل حملات مشابه برای مدت دو روز down بوده است


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.