مخابرات ارقام درج شده بر روي تابلوهاي تالار بورس را تغيير مي‌دهد

روند عرضه سهام مخابرات ايران از طريق بورس كه ظرف يك سال گذشته اين شركت و وزارت ارتباطت را در كانون توجه محافل رسانه اي و كارشناسي قرار داده بود، امروز به عاملي براي زير ذره بين قرار دادن مديران اين شركت و تصميم هاي آنها مبدل شده است. كارشناسان و فعالان بازار سرمايه معتقدند كه واگذاري مخابرات به بخش خصوصي و عرضه سهام آن از طريق بورس، مسئوليت مديران فعلي و آينده اين شركت بزرگ را بسيار سنگين تر و حساس تر از پيش مي كند و بي ترديد موجب مي شود تا آنچه كه در
دوشنبه، 8 مهر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مخابرات ارقام درج شده بر روي تابلوهاي تالار بورس را تغيير مي‌دهد
خبرگزاري فارس: به اعتقاد كارشناسان آغاز عرضه سهام شركت پولساز و قدرتمند يعني مخابرات در بورس كه تا پيش از اين در اختيار دولت بود، نقطه عطفي در مسير آينده آن است و هر تصميمي در هيات مديره اين شركت مي تواند مسير حركت آن عوض كرده و ارقام درج شده بر روي تابلوهاي تالار بورس را تغيير دهد.  
به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، روند عرضه سهام مخابرات ايران از طريق بورس كه ظرف يك سال گذشته اين شركت و وزارت ارتباطت را در كانون توجه محافل رسانه اي و كارشناسي قرار داده بود، امروز به عاملي براي زير ذره بين قرار دادن مديران اين شركت و تصميم هاي آنها مبدل شده است.
كارشناسان و فعالان بازار سرمايه معتقدند كه واگذاري مخابرات به بخش خصوصي و عرضه سهام آن از طريق بورس، مسئوليت مديران فعلي و آينده اين شركت بزرگ را بسيار سنگين تر و حساس تر از پيش مي كند و بي ترديد موجب مي شود تا آنچه كه در روند فعاليت مخابرات مي گذرد، به شدت زير ذره بين افكار عمومي و رسانه هاي گروهي قرار بگيرد.
به اعتقاد آنها آغاز عرضه سهام اين شركت پولساز و قدرتمند كه تا پيش از اين در اختيار دولت بود، نقطه عطفي در مسير آينده آن است و هر تصميم كوچك و بزرگي در هيات مديره اين شركت مي تواند مسير حركت آن عوض كرده و ارقام درج شده بر روي تابلوهاي تالار بورس را تغيير دهد كه اين به مفهوم بازي كردن با سرمايه هاي خرد و كلان سهامداران اين شركت است.
پيش از اين ، رفتارهاي تجاري اين شركت به جهت ساختار دولتي كه بر پايه آن استوار بود، از نوعي دوگانگي رنج مي برد كه يك بعد آن حركت بر مدار خشك و غير منعطف قوانين و بخشنامه ها بود و بعد ديگر آن تحت تاثير درك عميقي از تحولات اجتماعي، تلاش براي به روز كردن فعاليت ها و خدمات بود.
اما حال كه اين شركت بزرگ در مسير فعاليت بر پايه قانون تجارت قرار گرفته، ضروري است كه با سياست هاي مبتني بر كرامت مشتري و ارزش نهادن به خواست و سليقه آنها، زمينه توسعه واقعي ارتباطات سيار را در كشور فراهم كرده و نقش قابل توجهي نيز در ارتقاء سطح كيفي خدمات عرضه شده توسط اپراتورهاي ديگر ايفا كند.
به همين دليل هم انتظار مي رود، مديريت فعلي و مديران بعد از خصوصي شدن اين شركت، با درك عميق واقعيت وجودي اپراتور اول به ويژه با وجود حساسيت هاي پس از خصوصي سازي ، به بالا بردن سطح كيفيت و نهادينه ساختن مشتري مداري در بازار تلفن همراه كمك كنند.
آنچه مسلم است، پرهيز از يكسويه نگري ها و توجه بيش از پيش به مشتري و خواست هاي او نه تنها به رونق بازار اين خدمات كه مي تواند موجد هزاران فرصت شغلي تازه باشد، دامن مي زند ، بلكه موجب مي شود تا اپراتور اول كماكان به عنوان طليعه دار اين بازار ، الگوي مناسبي براي ساير ارائه دهندگان خدمات باشد.
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.