سایت های سه بعدی

هم‌اكنون سه مرورگر جديد با نامهاي "تري‌بي"(‪" ،(3B‬براوز تري‌دي"(‪ (Browse3D‬و "اسفيراكسپلورر" (‪ (SphereXPlorer‬امكان گشت و گذار سه بعدي در اينترنت را براي علاقه‌مندان فراهم كرده و خدمات مسنجر "تري‌دي پلنتز"(‪ (3D Planets‬نيز امكان چت كردن در محيطي سه بعدي را براي كاربران فراهم كرده‌است. از سوي ديگر يك نگارش از زبان برنامه نويسي "اكس‌ام‌ال" به نام "اكس‌تري‌دي" ويژه كار با محيطهاي سه بعدي در حال شكل‌گيري است و از همه ...
سه‌شنبه، 9 مهر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سایت های سه بعدی
 
ايده گشت و گذار سه بعدي در اينترنت به جاي مشاهده وب‌سايتهاي دو بعدي ابتدا در دهه نود ميلادي و توسط زبان برنامه نويسي "وي‌آرام‌ال"(‪ (VRML‬مطرح شد اما پس از سالها مسكوت ماندن اين ايده، هم‌اكنون اقدامات موثري براي عملي شدن آن در حال انجام است.
به گزارش سايت اينترنتي "پي‌سي‌مگزين"، هم‌اكنون سه مرورگر جديد با نامهاي "تري‌بي"(‪" ،(3B‬براوز تري‌دي"(‪ (Browse3D‬و "اسفيراكسپلورر" (‪ (SphereXPlorer‬امكان گشت و گذار سه بعدي در اينترنت را براي علاقه‌مندان فراهم كرده و خدمات مسنجر "تري‌دي پلنتز"(‪ (3D Planets‬نيز امكان چت كردن در محيطي سه بعدي را براي كاربران فراهم كرده‌است.
از سوي ديگر يك نگارش از زبان برنامه نويسي "اكس‌ام‌ال" به نام "اكس‌تري‌دي" ويژه كار با محيطهاي سه بعدي در حال شكل‌گيري است و از همه مهمتر، سيستم‌عامل در راه شركت مايكروسافت با نام "ونيدوز ويستا" با برخورداري از چندين فن‌آوري گرافيكي سه‌بعدي از جمله "دايركت اكس ‪،"۱۰‬ امكان پيدايش ابزارها و برنامه‌هاي اينترنتي سه‌بعدي را فراهم خواهد كرد.
براي آشنايي بيشتر با گشت و گذار سه بعدي اينترنت كافي است بدانيم كه به طور مثال مرورگر سه‌بعدي "براوز تري‌دي" به كاربران اجازه مي‌دهد در راه‌روها و سالنهاي مجازي، همانند آنچه در بازي‌هاي رايانه‌هاي سه‌بعدي ديده مي‌شود به گشت و گذار در اينترنت مشغول شوند و در هر لحظه چندين وب سايت را بازديد كنند كه اين امر را مي‌توان آغازي براي پيدايش اينترنت سه بعدي محسوب كرد.
"رابرت راندا" مدير اجرايي شركت توليدكننده مرورگر "براوزر تري‌دي" اعلام كرد مرورگر جديد اين شركت و محصولات مشابه، انتخابي بسيار جالبتر از روشهاي فعلي و خسته‌كننده گشت و گذار دو بعدي در اينترنت را در اختيار كاربران قرار مي‌دهند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما