موتور Ask ارتقا يافت

موتور جست‌وجوي Ask.com در تلاش براي بالا بردن سهم خود در بازار تحت اختيار گوگل، براي توليد نتايج جست‌وجوي سريع‌تر و ارتباط بهتر در حال ارتقاء است...
سه‌شنبه، 16 مهر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 موتور Ask ارتقا يافت
 موتور جست‌وجوي Ask.com در تلاش براي بالا بردن سهم خود در بازار تحت اختيار گوگل، براي توليد نتايج جست‌وجوي سريع‌تر و ارتباط بهتر در حال ارتقاء است.
جيم سافكا، مدير اجرايي Ask، اظهار كرد كه شركتش با جست‌وجويي كه ‌٣٠ درصد سريع‌تر از قبل است مي‌تواند كاربران بيش‌تري به دست آورد. آزمايش‌هاي ابتدايي ‌١٦ درصد افزايش در سرعت بازگشت كاربران براي استفاده از صفحه‌ي جست‌وجوي جديد Ask را نشان داده‌اند.
به گفته‌ي مدير اجرايي اين شركت، در صورت افزايش سرعت بازگشت كاربران به اين سايت و جذب كاربران جديد، درآمد تبليغاتي كه از اين راه به دست مي‌آيد نيز افزايش مي‌يابد.
به اعتقاد Ask، اين شركت با سود جستن از مشكلات گريبانگير رقبايي مانند ياهو و مايكروسافت كه بيش‌تر در سال جاري سرگرم مذاكرات ادغام دو شركت بودند مي‌تواند سهم بازار خود را بالا ببرد؛ ياهو و مايكروسافت در بازار جست‌وجوي آمريكا به ترتيب شماره دو و سه هستند.
بيش‌تر درآمد Ask از طريق همكاري تبليغات جست‌وجو با گوگل به دست مي‌آيد كه تبليغات مرتبط با تقاضاي جست‌وجوي كاربر را در كنار لينك‌ها قرار مي‌دهد.
ياهو نيز در ماه ژوئن توافق مشابهي با گوگل صورت داد اما اين قرارداد به دلايل نگراني‌هاي مربوط به انحصارطلبي مورد مخالفت برخي ناظران صنعتي قرار گرفته و توسط رگولاتورهاي دولتي در حال بازبيني است.
طبق اعلام موسسه‌ي آمار و تحقيقات كام اسكار،‌ گوگل با داشتن بيش از ‌٦٣ درصد سهم در ماه اوت، بر بازار جست‌وجو در آمريكا حاكم است و ياهو با تنزل سهمش به ‌٦/١٩ درصد و مايكروسافت به ‌٣/٨ درصد پس از اين شركت قرار دارند؛ Ask.com با رشد اندك و رسيدن سهمش به ‌٨/٤ درصد در رتبه‌ي چهارم قرار دارد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.