جشنواره تئاتر كودك و نوجوان تبي داغ اما زود گذر است

تنها با احساس نياز مسئولان فرهنگي، برنامه‌ريزي مدون و مستمر مي‌توان تئاتر و به ويژه تئاترهاي كودك و نوجوان را احيا و تقويت كرد. وي همچنين از نبود دقت كافي برخي برگزار كنندگان پانزدهمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان در تهيه نمايشي در خور سن مخاطب و انتخاب مخاطبي در خور سن مطلوب نمايش انتقاد كرد و گفت: در بسياري از سالن‌هاي نمايش تئاترهاي كودكان و نوجوانان، اغلب تماشاگراني بزرگسال و نمايش‌هايي فراتر از سن كودكان به چشم مي‌خورد. ..
چهارشنبه، 17 مهر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جشنواره تئاتر كودك و نوجوان تبي داغ اما زود گذر است
جشنواره تئاتر كودك و نوجوان تبي داغ اما زود گذر است
 
خبرگزاري فارس: حسن اكليلي گفت: پانزدهمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان نيز مانند ديگر دوره‌هاي اين جشنواره، تبي داغ اما زود گذر و فراموش شدني است.  
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، حسن اكليلي بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون، صبح امروز در جمع خبرنگاران اصفهاني با انتقاد از برخي موضع كاري‌هاي مسئولان فرهنگي اظهار داشت: اگر چه پانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان از توانايي‌ها و استعدادهاي بسياري برخوردار است، اما آن چه كه مشهود است، تنها با استمرار آن در ديگر ايام سال مي‌توان گام موثري براي پيشبرد اهداف تئاتر كودك و نوجوان برداشت.
وي افزود: ايجاد محيطي پر هياهو و پر شور و نشاط اما فاني و زود گذر نه تنها اثري نداشته، بلكه سبب احساس ارضاي كاذب برخي مسئولان فرهنگي از فعاليت در عرصه تئاتر نيز مي‌شود.
وي تصريح كرد: با آن كه توانايي‌ها و استعدادهاي هنري بسياري در اصفهان و ديگر شهرهاي كشور نهفته است، اما در طول چند سال گذشته، نبود حمايت مسئولان و بي‌توجهي آنان به عرصه تئاتر، سبب شده تا تئاتر از سبد فرهنگي خانوارهاي ايراني حذف شود.
اين بازيگر با انتقاد از بي‌توجهي برخي مسئولان در زمينه برنامه‌ريزي مدون در عرصه تئاتر اظهار داشت: تنها با احساس نياز مسئولان فرهنگي، برنامه‌ريزي مدون و مستمر مي‌توان تئاتر و به ويژه تئاترهاي كودك و نوجوان را احيا و تقويت كرد.
وي همچنين از نبود دقت كافي برخي برگزار كنندگان پانزدهمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان در تهيه نمايشي در خور سن مخاطب و انتخاب مخاطبي در خور سن مطلوب نمايش انتقاد كرد و گفت: در بسياري از سالن‌هاي نمايش تئاترهاي كودكان و نوجوانان، اغلب تماشاگراني بزرگسال و نمايش‌هايي فراتر از سن كودكان به چشم مي‌خورد.
وي افزود: بايد با آموزش مباني و مفاهيم تئاتر به عنوان يك منبع آموزشي به كودكان و نوجوانان، آنان را به منظور بهره‌گيري از آموزه‌هاي اين هنر آماده كرد.
وي تصريح كرد: اختصاص يك سالن ويژه به منظور اجراي نمايش و تئاتر در اصفهان، گسترش چنين جشنواره‌ها و همايش‌هايي در طول ايام سال و معطوف كردن توجه مسئولان فرهنگي به فعاليت در عرصه تئاتر از مهم‌ترين اقداماتي است كه بر عهده دست اندركاران فرهنگي كشور خواهد بود
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.