اسکار سینمای فرانسه به "سرافین" رسید

روسیون نیز برای بازی در نقش یک مرد خانواده در فیلم "یک قصه کریسمس" ساخته آرنو دپلشن جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را دریافت کرد. "کلاس" لورن کانته و برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن که در پنج رشته نامزد دریافت جوایز سزار بود، در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی برنده شد.انیمیشن "والس با بشیر" آری فولمن از رژیم صهیونیستی جایزه سزار بهترین فیلم خارجی را گرفت و "ساحل‌های آنیس" به کارگردانی آنیس واردا برنده جایزه بهترین فیلم مستند شد...
شنبه، 10 اسفند 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اسکار سینمای فرانسه به "سرافین" رسید

فیلم زندگینامه‌ای "سرافین" به کارگردانی مارتین پروو در سی و چهارمین جوایز سالیانه سینمای فرانسه موسوم به سزار برنده هفت جایزه شد.
 ورایتی اعلام کرد مراسم جوایز سزار 2009 جمعه در تیه‌تر دو شاتله پاریس برگزار شد و فیلم زندگی‌نامه‌ای "سرافین" درباره سرافین دو سانلیس نقاس فرانسوی، جوایز سزار هفت بخش شامل بهترین فیلم، فیلمنامه اقتباسی (پروو) و بازیگر زن (یولاند مورو) را از آن خود کرد.
 
مورو نوامبر پیش نیز برای بازی در نقش اصلی فیلم "سرافین" جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره قاهره را از آن خود کرده بود. او سال 2004 هم با فیلم "وقتی دریا بالا می‌آید" که خود یکی از کارگردانان آن بود، برنده دو جایزه سزار شد.
 
دیگر رقیب قدرتمند جوایز سزار امسال فیلم گانگستری "دشمن مردم شماره یک" به کارگردانی ژان فرانسوا ریشه درباره گانگستر افسانه‌ای فرانسه بود که در 10 رشته شانس دریافت جایزه را داشت و در نهایت جوایز سه بخش شامل بهترین کارگردان و بازیگر مرد (ونسان کاسل) را دریافت کرد.
 
"خیلی وقت است دوستت دارم" فیلیپ کلودل برنده جوایز سزار بهترین فیلم اول و بازیگر زن مکمل (السا زیلبرستاین) شد. این فیلم در  شش بخش نامزد دریافت جایزه بود.
 
ژان - پل روسیون نیز برای بازی در نقش یک مرد خانواده در فیلم "یک قصه کریسمس" ساخته آرنو دپلشن جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را دریافت کرد. "کلاس" لورن کانته و برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن که در پنج رشته نامزد دریافت جوایز سزار بود، در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی برنده شد.
 
انیمیشن "والس با بشیر" آری فولمن از رژیم صهیونیستی جایزه سزار بهترین فیلم خارجی را گرفت و "ساحل‌های آنیس" به کارگردانی آنیس واردا برنده جایزه بهترین فیلم مستند شد.
 
در مراسم جوایز سزار امسال در عین حال از کلود بری فیلمساز سرشناس فرانسوی تقدیر شد که ژانویه پیش درگذشت. داستین هافمن بازیگر آمریکایی نیز جایزه یک عمر دستاورد را دریافت کرد.
 
او پس از دریافت این جایزه از اما تامپسن همبازی خود در فیلم "آخرین شانس هاروی"، گفت: یک روز در یکی از جلسات روان‌درمانی به خودم گفتم، خدای من، تنها وقتی روی زندگی خودم تمرکز دارم که نقش یک نفر دیگر را بازی می‌کنم.
 
او ادامه داد: درون همه ما یک جنازه هست و این جنازه بیانگر فردی است که ما نیستیم و بازیگری به من اجازه می‌دهد آن فرد را بهتر بشناسم. فهرست برندگان سی و چهارمین دوره جوایز سزار به شرح زیر است:
 
* فیلم: "سرافین"، مارتین پروو
* بازیگر زن: یولاند مورو، "سرافین"
* بازیگر مرد: ونسان کاسل، "دشمن مردم شماره یک"
* کارگردان: ژان فرانسوا ریشه، "دشمن مردم شماره یک"
 
* فیلمنامه غیراقتباسی: مارتین پروو، "سرافین"
* فیلمنامه اقتباسی:  لورن کانته، فرانسوا بگودو، رابین کامپیلو، "کلاس"
* فیلم اول: "خیلی وقت است دوستت دارم"، فیلیپ کلودل
* بازیگر زن نقش مکمل: السا زیلبرستاین، "خیلی وقت است دوستت دارم"
 
* بازیگر مرد نقش مکمل: ژان - پل روسیون، "یک قصه کریسمس" 
* بازیگر زن آینده‌دار: دبورا فرانسوا، "اولین روز باقی عمرت"
* بازیگر مرد آینده‌دار: مارک - آندره گروندن، "اولین روز باقی عمرت" 
* موسیقی: مایکل گلاسو، "سرافین"
 
* فیلمبرداری: لورن برونه، "سرافین"
* طراحی لباس: مادلین فونتن، "سرافین"
* تدوین: سوفی راین، "اولین روز باقی عمرت"
* فیلم خارجی: "والس با بشیر"، آری فولمن
* فیلم مستند: "ساحل‌های آنیس"، آنیس واردا
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.