سند راهبردی جامعه اطلاعاتی نگاشته شد

سومین همایش متخصصان فناوری اطلاعات با موضوع نقد و بررسی سند راهبردی جامعه اطلاعاتی برگزار شد.
شنبه، 26 ارديبهشت 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سند راهبردی جامعه اطلاعاتی نگاشته شد
سومین همایش متخصصان فناوری اطلاعات با موضوع نقد و بررسی سند راهبردی جامعه اطلاعاتی برگزار شد.
دبیر شورای عالی اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع نخبگان و متخصصان فنآوری اطلاعات گفت: پیش نویس سند راهبردی جامعه اطلاعاتی ایران به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.
 حمید شهریاری با اشاره به اینکه بن مایه این سند حاصل بومی سازی روش شناسی مرکز توسعه بین الملل هاروارد موسوم به (CID) است افزود:این سند در سه بخش محور اصلی و تاکید خود را نه بر خود فناوری اطلاعات و ارتباطات بلکه بر جامعه شبکه ای نهاده که فناوری های اطلاعات و ارتباط ابزاری برای دستیابی به اهداف اجتماعی آن است.
وی با تاکید بر این نکته که کشور ما از نظر فن آوری با غرب فاصله چندانی ندارد ،‌افزود :‌ ما باید این خلاء‌ را پر کنیم که با کسب دانش و بومی سازی آن محقق خواهد شد.
دبیر شورای عالی اطلاع رسانی در پاسخ به سوال مرکز پژوهشهای مجلس درباره نسبت این سند با اسناد دیگر از جمله سند فناوری اطلاعات مصوب دولت گفت :‌ این سند از نظر زمانی و مطالعاتی در طول سند اول قرار دارد و از این لحاظ دوباره کاری نیست بلکه جامع تر و با دید متفاوت نگاشته شده است.
شهریاری خاطر نشان کرد:‌ این تکرار نیست اما راهکار اصلی برای پرهیز از موازی کاری های، ایجاد شورایی جامع است که متصل به مجاری اجرایی باشد .
وی در ادامه با اشاره به اینکه ما قبل از اینکه دچار تعارض در عمل باشیم دچار تعارض در نظریم و دستگاه های مقننه هنگام نوشتن شرح وظایف باید بیشتر دقت کنند .
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.