اوساسونا با شکست رئال در لالیگا ماندنی شد

تیم اوساسونا با غلبه بر رئال مادرید، از توقف رئال بتیس برابر رئال وایادولید نهایت بهره را برد و با صعود به رده پانزدهم جدول رده بندی لالیگا از سقوط به یک دسته پایین تر رهایی یافت.
دوشنبه، 11 خرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اوساسونا با شکست رئال در لالیگا ماندنی شد
تیم اوساسونا با غلبه بر رئال مادرید، از توقف رئال بتیس برابر رئال وایادولید نهایت بهره را برد و با صعود به رده پانزدهم جدول رده بندی لالیگا از سقوط به یک دسته پایین تر رهایی یافت.
هفته پایانی مسابقات فوتبال لالیگا اسپانیا، هفته تلاش تیم‌های انتهای جدولی برای رهایی از سقوط به یک دسته پایین‌تر بود. تیم‌های اوساسونا، رئال بتیس، ختافه، اسپورتینگ گیخون و رئال وایادولید در شرایطی خطرناک به میدان رفتند و با امید پیروزی در انتظار لغزش دیگر رقبا بودند.
در این بین اوساسونا بهترین نتیجه را گرفت و با شکست رئال مادرید خود را تا رده پانزدهم جدول رده بندی لالیگا بالا کشید. این تیم که هفته گذشته بارسلونا را در ورزشگاه نیوکمپ شکست داده بود، در ورزشگاه "دی ناوارو" میهمان خود رئال مادرید را با شکست 2 بریک بدرقه کرد. در این بازی ابتدا تیم رئال با گلزنی گونزالو هیگواین در دقیقه 11 از میزبان خود پیش افتاد اما چهار دقیقه بعد یاروسلاو پلاسیل کار را به تساوی کشاند تا اوساسونا را امیدوار به تلاشی دوباره برای ماندن در لالیگا کند.
اوساسونا که با تساوی خانگی مقابل رئال مادرید از لالیگا سقوط می کرد، موفق شد در دقیقه 60 توسط خوان فران به گل دوم دست یافته و برتری 2 بریک را از آن خود کند. سرخپوشان پامپلونا با این پیروزی 43 امتیازی شده و به رده پانزدهم جدول رده بندی لالیگا صعود کردند.
رئال مادرید در حالی مقابل اوساسونا تن به شکست داد که دو بازیکن این تیم به نام‌های میشل سالگادو و کلاس یان هانتلار به ترتیب در دقایق 56 و 89 با کارت قرمز داور از زمین اخراج شدند.
جواد نکونام و مسعود شجاعی بازیکنان ایرانی تیم فوتبال اوساسونا جزو نفرات اصلی این تیم در دیدار با رئال مادرید بودند. نکونام تا پایان بازی تیمش را همراهی کرد اما شجاعی در دقیقه 80 جای خود را به سولا داد.
یکشنبه شب همچنین تیم اسپورتینگ گیخون در خانه موفق به شکست 2 بریک رکرتیوو هوئلوا شد تا با 43 امتیاز به رده چهاردهم جدول صعود کرده و در لالیگا ماندنی شود. همین داستان برای ختافه هم تکرار شد. این تیم در خانه ریسنگ سانتاندر به تساوی یک بریک دست یافت و با 42 امتیاز بر سکوی هفدهم جدول رده بندی لالیگا ایستاد.
تمامی تیم‌های قعرنشین به غیر از رئال بتیس درهفته پایانی با تیم‌های روبرو شدند که خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس نمی کردند و یا به دنبال ارتقا در جدول رده بندی نبودند. بتیس درهفته پایانی لالیگا به دیدار رئال وایادولید رفت که خود در خطر حذف از لالیگا بود. تقابل این دو تیم در پایان به تساوی یک بریک انجامید. این نتیجه به معنای خداحافظی بتیس با لالیگا و بقای وایادولید در این رقابت‌ها بود.
 
نتایج دیدارهای شب گذشته لالیگا به شرح زیر است:
اسپانیول 3 - مالاگا صفر
نومانسیا صفر - سویا 2
اوساسونا 2 - رئال مادرید یک
 راسینگ سانتاندر یک - ختافه یک
رئال بتیس یک - وایادولید یک
 اسپورتینگ گیخون 2 - رکرتیوو هوئلوا یک
 
جدول رده بندی:
1- بارسلونا 87 امتیاز
2- رئال مادرید 78 امتیاز
3- سویا 70 امتیاز
4- آتلتیکو مادرید 67 امتیاز
------------------------------
18- رئال بتیس 42 امتیاز
19- نومانسیا 35 امتیاز
20- رکرتیوو هوئلوا 33 امتیاز
 
با پایان فصل جاری مسابقات لالیگا چهار تیم بارسلونا، رئال مادرید، سویا و آتلتیکو مادرید سهمیه حضور در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در فصل آتی را کسب کردند. سه تیم ویارئال، والنسیا و دپورتیوولاکرنیا نیز نمایندگان اسپانیا در فصل آتی لیگ اروپا خواهند بود.
در پایان رقابتهای این فصل دیگو فورلان مهاجم اروگوئه ایی تیم فوتبال اتلتیکو مادرید با به ثمر رساندن 32 گل عنوان آقای گلی را بدست آورد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.