حضور من در كيهان يا اطلاعات در حد گمانه‌زني است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اخبار موجود درباره حضورم در روزنامه‌هاي كيهان يا اطلاعات تنها گمانه‌زني است.
سه‌شنبه، 20 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حضور من در كيهان يا اطلاعات در حد گمانه‌زني است
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اخبار موجود درباره حضورم در روزنامه‌هاي كيهان يا اطلاعات تنها گمانه‌زني است.
محمدحسين صفارهرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پيش از ظهر امروز در حاشيه مراسم افتتاحيه دوازدهمين كنگره سراسري اعضاي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان كه در دانشكده علوم‌حديث شهرري برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص سرانجام طرح ساماندهي سايت‌هاي اينترنتي، اظهار داشت: كارهايي كه در اين زمينه بر عهده وزارت ارشاد بود انجام شد و هزينه‌هاي زيادي نيز نداشت چون مقرر بود كه شناسنامه سايت‌ها از سوي گردانندگان آنها اعلام شود و اين اطلاعات را نيز ذخيره كرديم و نتيجه اين كار اين است كه مي‌دانيم در هر سايتي با چه كساني روبرو هستيم.
وي افزود: در طرح ساماندهي اينترنتي قرار نبود به فردي مجوز فعاليت داده شود و بر همين اساس هزينه‌هاي زيادي صرف نشد، اما مجلس شوراي اسلامي طرح ديگري را دنبال مي‌كند كه در آينده بايد با اين قاعده جديد كارها پيش برود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه طرح ساماندهي سايت‌هاي اينترنتي مصوبه دولت بود و حالت قانون نداشت، ادامه داد: اين طرح اهداف خود را به‌خوبي پيش برد، در حاليكه در زمينه نظارت بر سايت‌هاي اينترنتي در كشور دست خالي بوديم اما همين مصوبه را در دستور كار قرار داديم و كار را پيش برديم و مجلس نيز علي‌رغم اينكه مي‌توانست آنرا رد كند، با اين مصوبه همكاري كرد.
صفارهرندي در ادامه گفت: بر مبناي اين مصوبه دولت، نظارت بر سايت‌هاي اينترنتي را پيش برديم و در اين زمينه كميته نظارت و بررسي كه با حضور برخي وزرا تشكيل شده بود، كارها را دنبال كرد و تلاش كرديم در مسير ملايمت پيش برويم، هرچند كه در برخي موارد توصيه و تذكر نيز داده مي‌شد و در موارد بسيار اندكي مجبور به فيلترينگ بعضي از سايت‌ها شديم.
وي در ادامه در پاسخ به سوال ديگري در خصوص فعاليتش در دوران پس از وزارت ارشاد يادآور شد: پيش از اين گفته بودم كه روزنامه‌نگاري گمشده اين سال‌هاي من بود اما اخبار موجود در خصوص حضورم در روزنامه كيهان و همچنين روزنامه اطلاعات تنها گمانه‌زني است و هيچ صحبتي در اين زمينه با من نشده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد:‌ برخي دلشان مي‌خواهد كه در اين مجموعه‌ها باشم و برخي ديگر در اين زمينه تخيل مي‌كنند.
صفارهرندي در خصوص برنامه‌هاي آينده‌اش براي سال‌هاي بعد خاطرنشان كرد: بنده اهل تدبير براي به عهده گرفتن مسئوليت‌هايي كه در سال‌هاي گذشته به من واگذار شده نبوده‌ام،‌بلكه محكوم به تقدير بودم و اكنون كه حدود 30 سال سابقه كار دارم، ديگر بازنشسته هستم.
صفارهرندي در پايان در خصوص قبول پيشنهادهاي احتمالي براي ادامه همكاري در سمت‌هاي اجرايي در دولت اظهار داشت: من بارهاي خود را در دولت به زمين گذاشته‌ام.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.