پاسخگویی به شیوه قالیباف!

بالاخره شهردار تهران به خبر ریزش تونل توحید واکنش نشان داد و با متهم کردن رسانه‌ها به بی‌اخلاقی و ستیزه‌جویی، بار مشکلات را بدوش ایشان انداخت و گفت: هرچه به زمان افتتاح تونل توحید نزدیک‌تر می‌شویم بداخلاقی‌ها بیشتر می‌شود.
پنجشنبه، 22 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پاسخگویی به شیوه قالیباف!
بالاخره شهردار تهران به خبر ریزش تونل توحید واکنش نشان داد و با متهم کردن رسانه‌ها به بی‌اخلاقی و ستیزه‌جویی، بار مشکلات را بدوش ایشان انداخت و گفت: هرچه به زمان افتتاح تونل توحید نزدیک‌تر می‌شویم بداخلاقی‌ها بیشتر می‌شود.
 
در حالی که هنوز جسد کارگر مدفون در زیر آوار ناشی از ریزش تونل توحید بیرون کشیده نشده است،  بالاخره شهردار تهران با  متهم کردن رسانه‌ها به بی‌اخلاقی و ستیزه‌جویی، به خبر ریزش تونل توحید واکنش نشان داد و  بار مشکلات را بدوش رسانه ها انداخت: "هرچه به زمان افتتاح تونل توحید نزدیک‌تر می‌شویم بداخلاقی‌ها بیشتر می‌شود."
 
قالیباف که در زمان وقوع حادثه در یکی از کشور‌های اروپایی حضور داشت، در سخنانی که سایت نزدیک به فرزند رئیس مجمع تشخیص با تیتر "کنایه سنگین قالیباف به چمران وشکیب" به استقبال آن رفت، ادامه داد: لوله‌های آبی که قدمت بیش از 40 سال دارد در زیر شهر مدفون است و از آنجایی که این لوله‌ها دارای نشتی است خاک اطراف آن شسته می‌شود و همین امر موجب نشست زمین می‌شود.
 
 این در حالی است که حمزه شکیب عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با شبکه ایران گفته بود که در خصوص خطر ریزش تونل توحید در اردیبهشت‌ماه سال جاری هشدارهایی به شهرداری تهران داده‌اند که این یک خطر جدی است اما متاسفانه مسئولان امر توجهی بّه آن نکردند.
 
 شاید علت آن که وی مسئله فوق را کم اهمیت می‌داند آن است  که این روند در پروژه‌های دیگر شهرداری در گذشته نیز رخ داده است.
 
مساله ای که خود قالیباف نیز به آن اعتراف می‌کند "چند سال پیش در میدان امام خمینی (ره) هم چنین اتفاقی افتاد و حفره بزرگی در آن محدوده ایجاد شد که دلیل آن حادثه هم قنات‌های زیر زمینی بود."
 
 اما سوال اینجاست که در صورت عدم حفر تونل توحید آیا باز هم قنات مورد نظر ریزش می‌کرد؟ چگونه است که تمامی حفره‌های ناگهانی شهر تهران در کنار پروژه‌های شهرداری ایجاد می‌شوند؟
 
 قالیباف با منحرف کردن اصل موضوع در مورد رعایت نشدن مسائل ایمنی در پروژه تونل توحید گفت: احساسم این است که هروقت پروژه خوبی در شهر تهران به مرحله بهره برداری نزدیک می‌شود جریاناتی به سمت بداخلاقی می‌روند و موضوعاتی را به آن مرتبط می‌کنند.
 
 شهردار تهران افزود: به هر حال به دنبال اینگونه پروژه‌ها مقداری عملیات روانی هم وجود دارد اما همانطور که بارها به شهروندان تهرانی گفته‌ام ما هیچ گاه تحت تاثیر این حرف‌ها قرار نمی‌گیریم.
 
اگرچه اظهارات شهردار تهران در خصوص تونل توحید و نوع برخورد وی در بی اهمیت دانستن این حادثه چندان دور از ذهن نبود اما درباره این نوع تعامل یک مسوول با مردم که علی القاعده باید نسبت به آنان پاسخگو نیز باشد سوالاتی را ایجاد می کند:
 
با توجه به اینکه شهردار تهران ریزش تونل را ناشی از وجود قنات‌های تهران دانسته و کار خود را بی‌عیب و نقص می‌داند چه تضمینی وجود دارد که ریزش‌های دیگری این پروژه را تهدید نکند؟ و اساسا اگر چنین حادثه هایی غیرقابل محاسبه است ،شهردار تهران به چه تضمینی با انجام این پروژه جان شهروندان را هزینه حوادث غیرقابل پیش بینی می کند؟ 
 
با توجه به همجواری خطوط مترو با تونل توحید در تقاطع نواب و خیابان آزادی و اظهارات مهندس شکیب در خصوص اینکه "هنوز در خصوص تقاطع دو مترو با این تونل نگرانی‌های جدی دیده شده" آیا در صورت ریزش تونل خسارات عمده و فاجعه باری رخ نخواهد داد؟
 
 آیا نامه خسرو دانشجو در باره مشکلات آینده این تونل به دلیل وجود قنوات متروکه و احتمال بسیار زیاد نشست زمین در مقاطع مختلف تونل نیز عملیات روانی است و احساسات آقای قالیباف در این مورد هم تحت تاثیر قرار نگرفته و همچنان در ادامه اجرای بدون کارشناسی این پروژه لجاجت می‌ورزد؟


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.