سفير پاكستان در تهران متعهد به اجراي قرارداد خط لوله صلح هستيم

پيش بيني شده است در صورت توافق نهايي 1100 كيلومتر از اين خط لوله در ايران، 1000 كيلومتر در پاكستان و در صورت توافق با هند، 600 كيلومتر نيز در اين كشور احداث شود.به گفته وي با تكميل اين طرح، روزانه 150 ميليون مترمكعب گاز ايران به هند و پاكستان صادر مي شود كه 90 ميليون مترمكعب آن براي هند و 60 ميليون مترمكعب آن براي پاكستان درنظر گرفته شده است...
شنبه، 24 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سفير پاكستان در تهران متعهد به اجراي قرارداد خط لوله صلح هستيم

اسلام آباد متعهد به اجراي قرارداد خط لوله صلح است و هيچ نگراني در اين خصوص وجود ندارد.
«محمد بخش عباسي» سفير پاكستان در تهران كه در حاشيه جشن شصت و دومين سالگرد استقلال پاكستان در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، افزود: قرارداد خط لوله صلح يك پروژه عظيم است كه اجراي آن به زمان طولاني نياز دارد.
خط لوله 2700 كيلومتري صلح، براساس برنامه ريزي اوليه قرار است گاز ايران را به پاكستان و از آنجا به هند منتقل كند و پيش بيني شده است در صورت توافق نهايي 1100 كيلومتر از اين خط لوله در ايران، 1000 كيلومتر در پاكستان و در صورت توافق با هند، 600 كيلومتر نيز در اين كشور احداث شود.
به گفته وي با تكميل اين طرح، روزانه 150 ميليون مترمكعب گاز ايران به هند و پاكستان صادر مي شود كه 90 ميليون مترمكعب آن براي هند و 60 ميليون مترمكعب آن براي پاكستان درنظر گرفته شده است.
يادآور مي شود: جمهوري اسلامي ايران خط لوله انتقال گاز از عسلويه به ايرانشهر را احداث كرده است و حداكثر 250 كيلومتر آن تا مرز پاكستان باقي مانده است كه پيش بيني مي شود از 3 تا 4 سال آينده صادرات گاز به پاكستان را آغاز كرد.
سفير پاكستان در تهران سپس درخصوص تأثير تحريم هاي احتمالي غرب عليه ايران بر قرارداد خط لوله صلح گفت: برنامه هاي غرب به ويژه آمريكا در اين خصوص هنوز مشخص نيست، ضمن اينكه تحريمي وجود ندارد تا تأثيري روي پروژه خط لوله صلح بگذارد.
وي در ادامه به امضاي توافقنامه بين رؤساي جمهور ايران و پاكستان درخصوص خط لوله صلح اشاره كرد و افزود:پاكستان متعهد به اجراي اين توافقنامه است هر چند اگر امكان خريد گاز از منابع ديگر نيز وجود داشته باشد.
 
 

 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.