اسناد جدید درباره مدرک دکترای توکلی

در پی افشاگری درباره مدرک دکتری احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس، سایت الف که توسط توکلی مدیریت می شود نوشت:
يکشنبه، 25 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اسناد جدید درباره مدرک دکترای توکلی
در پی افشاگری سایتها درباره مدرک دکتری احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس، سایت الف که توسط توکلی مدیریت می شود نوشت:

آقای توکلی نیز حدود سه‌‌سال و نیم در انگلستان در رشته اقتصاد تحصیل و دکترای خود را از دانشگاهی با درجه 5 که برای نظام آموزشی ما به معنای نظام آموزشی دانشگاه درجه یک است، اخذ نموده ‌است.

در حالی که ادعا شده است آقای توکلی در مدت یازده ماه تحصیل این مدرک را اخذ نموده (!) و بیشتر در ایران بوده است. آقای دکتر توکلی بورسیه وزارت علوم بوده و مدرک دکترای ایشان از دانشگاه ناتینگهام در سال 1375 با عنوان دکترای پژوهشی به تایید وزارت علوم رسید.

قابل ذکر است که توکلی در کنکور فوق‌لیسانس سال 1372 کشور نیز قبول شده بود (دانشگاه اصفهان) ولی چون توانسته بود به دلیل سوابق تحصیلی ممتاز و تجربه‌ی عملی در عرصه اقتصادی و رسانه‌ای پذیرش مستقیم دکترا بگیرد به خارج رفت.


شرط پذیرش برای دوره دکتری ایشان نیز قبول شدن در دوره ام‌فیل (Master of Philosophy) بود که مرحله بین فوق‌لیسانس و دکترا است که ایشان به خوبی از عهده برآمد. دکتر توکلی در سال 1377 با تایید اجماعی اعضای گروه اقتصاد دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی به عضویت هیات علمی این دانشگاه درآمده است.

در پی این ادعای الف و همچنین تکذیب افشا گری سایتهای خبری جزئیات دقیقتری را به همراه سند ارائه می کنند تا بینندگان و مردم فهیم کشورمان خودشان قضاوت کنند.

در سند اول که مربوط به فرم اطلاعات بورسیه شده هاست، احمد توکلی که بدون گذراندن کارشناسی ارشد دکتی گرفته است، به دروغ دارای فوق لیسانس اقتصاد از دانشگاه شید بهشی معرفی شده است.
اسناد جدید درباره مدرک دکترای توکلی
جالتر آنکه ایشان در نامه ای که خود برای معین وزیر آموش عالی وقت می نویسند، درخواست خود را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اعلام میدارند، ناگفته نماند که زمان تقریر نامه هنوز یک سال از فارغ التحصیلی ایشان در مقطع کارشناسی مانده است.
اسناد جدید درباره مدرک دکترای توکلی
در سند بعدی که در زیر آمده است، مشخص شده است که ایشان بورسیه برای مقطع کارشناسی ارشد را اخد کرده بودن نه دکتری، علاوه بر این ایشان به دلیل اینکه نتیجه آزمون زبان های خارجی را نداشته اند طبق قانون نمره صفر برای ایشان باید منظور شود، گفتنی است در نامه زیر اشره شده است که ایشان مجاز به همراه بردن 3 فرزند هستند.
اسناد جدید درباره مدرک دکترای توکلی
با توجه به سند بالا که تذکر داده شده بود ایشان مجاز هستند که فقط 3فرزند همراه را با خود ببرند، اما ایشان در عملی خلاف قانون، 7 فرزند خود را برای سفر به انگلستان با خود همراه می سازند.
اسناد جدید درباره مدرک دکترای توکلی
بنابر این گزارش در خبر قبلی سایت بولتن به دریافت ارز متاهلی برای مدت اقامت ایشان در انگلستان اشاره شده بود که در سند های زیر کاملا مشخص و مبرهن است.
در ایتدا درخواست توکلی برای دریافت ارز متاهلی برای بورسیه با توجه به حضور خانواده وی در ایران و همچنین طبق قانون، معاون دانشجویی وزارت آموزش عالی با دریافت ارز متاهلی ایشان مخالفت می نماید.
اسناد جدید درباره مدرک دکترای توکلی
اما همانطور که در بالای نامه پاراف شده است، همراهی و ارفاق لازم برای توکلی در نظر گرفته می شود.
نکته قابل توجه دیگر در پرونده آمورشی ایشان، مدت رمان حضور ایشان در انگلستان برای دریافت دکتری بوده است، ایشان مدت زمان 11 ماه را برای دریافت دکتری در انگلستان حضور داشته اند که ین خلاف ادعای توکلی در سایت الف است.
اسناد جدید درباره مدرک دکترای توکلی
در قدم بعدی پس از دریافت مدرک دکتری توسط توکلی، از وی تعهد گرفته می شود که این مدرک معادل است که در اینصورت اصل استفاده ایشان از مدرک دکتری مورد سوال می باشد و ایشان نمی توانند خود را دکتر بنامند.
اسناد جدید درباره مدرک دکترای توکلی
اما با این حال ایشان با مدرک دکتری مشغول به کار میشوند.
اسناد جدید درباره مدرک دکترای توکلی
نکته پایانی ماجرای جناب توکلی اعتراف کتبی ایشان به تخلفاتشان است،
اسناد جدید درباره مدرک دکترای توکلی
همانطور که در نامه بالا می بینید، ایشان اعلام میدارند که علی رغم اینکه به ایشان اعلام شده بود که گرفتن دکتری در حالی که کارشناسی ارشد اخذ نشده، ولی ایشان همچنان بر تخلف خودشان اصرار ورزیده اند و پس از دریافت دکتری این امر بر ایشان مسجل شده است!، وی در ادامه ارزشیابی معدل از مدرک دکتری اش را نیز بی ارزش عنوان می نماید.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.