دادکان به صندلی کفاشیان نزدیک شد

شبی که دکتر محمود‌احمدی نژاد در معرفی وزرای پیشنهادی خود نام محمد علی‌آبادی برای تصدی وزارت‌خانه نیرو اعلام کرد از عملکرد وی در خانواده بزرگ ورزش تقدیر کرد تا مشخص شود وی از دیدگاه رئیس جمهور نمره قبولی را کسب کرده اما در این بین سخنان رئیس جمهور در مورد فوتبال قابل تامل بود چرا که وی صراحتا بیان کرد که رئیس سازمان تربیت بدنی در مورد فوتبال دچار اشتباه شد.
شنبه، 7 شهريور 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دادکان به صندلی کفاشیان نزدیک شد
شبی که دکتر محمود‌احمدی نژاد در معرفی وزرای پیشنهادی خود نام محمد علی‌آبادی برای تصدی وزارت‌خانه نیرو اعلام کرد از عملکرد وی در خانواده بزرگ ورزش تقدیر کرد تا مشخص شود وی از دیدگاه رئیس جمهور نمره قبولی را کسب کرده اما در این بین سخنان رئیس جمهور در مورد فوتبال قابل تامل بود چرا که وی صراحتا بیان کرد که رئیس سازمان تربیت بدنی در مورد فوتبال دچار اشتباه شد.
 
با انتخاب علی‌سعیدلو از سوی رئیس جمهور به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی این‌روزها همه از تفکرات جدید رئیس سازمان تربیت بدنی سخن‌می گویند و مدعی هستند وی به دلیل شناخت کامل از فوتبال ایران قصد دارد تغییرات در پیکره ورزش ایران را از فوتبال شروع کند چرا که فدراسیون فوتبال در چند صباح گذشته هرگز نتوانسته انتظارات را برآورده سازد.
 
تمام کسانی‌که علی‌سعیدلو را از نزدیک می‌شناسند بر این گفته صحه می‌گذارند که وی در زمینه فوتبال و مدیریت آن تخصصی و علاقه‌ای خاص دارد چرا که در مدت حضور در راس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس مشکلات فوتبال ایران را از نزدیک لمس کرده و در تمام مقاطع به سود منافع تیمی تصمیم‌گیری کرده است و هرگز در جهت اقدامات غیرضروری گام برنداشته است، همین عامل باعث شد تا محافل ورزشی با جدیت بیشتری موضوع تغغیر مدیریت در فوتبال ایران را دنبال کنند.
 
با مطرح شدن بحث تغییرات ناخداآگاه نام یک نفر به میان می‌آید؛ محمد دادکان، فردی که ارتباط خاصی با رئیس جدید سازمان تربیت بدنی دارد. شاید سه ماه پیش وقتی که جریان آشتی‌کنان علی‌آبادی و دادگان پیش آمد، جرقه‌های حضور دوباره دادگان در فدراسیون فوتبال زده شد اما حتما این تمام استدلال افرادی نیست که دادگان را گزینه اصلی ریاست یا به عبارتی سرپرستی فدراسیون فوتبال می‌دانند. صحبت‌های رییس جمهوری در برنامه تلویزیونی پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و همچنین مباحثی درباره حضور دوباره او در ورزش از جمله مواردی است که می‌توان با استناد به آنها به این نتیجه رسید که دادگان در نزدیکی ورود به ورزش است اما کدام صندلی برای رییس سابق فدراسیون فوتبال در نظر گرفته شده؟
 
معاونت سازمان تربیت‌بدنی، ریاست فدراسیون فوتبال یا مدیریت باشگاه پرسپولیس؟ اگر کمی با روحیات دادگان آشنا باشیم، می‌توانیم با خیالی راحت خودکار قرمز را برداریم و روی نام باشگاه پرسپولیس بکشیم چون دادگان بلند پرواز است و حاضر نمی‌شود از جایی که به نوعی در سطحی پایین تر از مجموعه مدیریت قبلی او به شمار می‌رود شروع کند. می‌ماند فدراسیون فوتبال و معاونت فنی سازمان؛ این دو گزینه محتمل‌تر است اما وقتی می‌شنویم که نتیجه صحبت‌های رییس جدید سازمان با رییس سابق فدراسیون به اینجا ختم شده که دادگان ترجیح داده نفر دوم ورزش نباشد، گزینه فدراسیون فوتبال برای حضور دادگان جدی‌تر می‌شود اما با چه روشی؟
 
گویا قبل و بعد از صدور حکم ریاست سعیدلو، صحبت‌هایی مستقیم و غیرمستقیم بین آنها –یعنی سعیدلو و دادگان- انجام شده اما دادگان که نمی‌خواهد در حوزه‌ای ناآشنا فعالیت کند، گفته نمی‌تواند در معاونت فنی یا همان مرکز توسعه ورزش قهرمانی مفید باشد. همین صحبت دلیل خوبی است تا نام دادگان در ساختمان سیاه‌رنگ خیابان سئول جنوبی بیشتر شنیده شود.
 
اما او با چه روشی می‌تواند دوباره وارد این ساختمان شود؟ فدراسیون فوتبال اساسنامه‌‌ای دارد قرص و محکم؛ اساسنامه‌‌ای که دست سازمان ورزش برای ورود مستقیم به فدراسیون را بسته و قبل از پایان دوره 4 ساله، نمی‌توان تغییری در فدراسیون ایجاد کرد. می‌ماند فقط یک راه؛ رییس فدراسیون فوتبال استعفا بدهد، رییسی که بسیاری از اهالی فوتبال به عملکردش در فدراسیون انتقاد دارند.
 
به هر حال زمزمه‌هایی که در نزدیکی‌های رییس سازمان و همینطور رییس سابق فدراسیون شنیده می‌شود این است که در این هفته استعفای کفاشیان به دست رییس سازمان می‌رسد. البته علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال این موضوع را قبول ندارد و هرگونه تصمیم برای استعفا را رد می‌کند: «طرح این صحبت‌ها طبیعی است، چون معمولا در بدو ورود رییس جدید سازمان، این بحث‌ها مطرح می‌شود اما نمی‌توانیم با استناد به آنها موضع سازمان تربیت بدنی و رییس جدید را مشخص کنیم.»
 
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش هم می‌گوید: «به نظر من آقای سعیدلو قصد ندارد در فدراسیون فوتبال تغییراتی ایجاد کند البته نمی‌دانم با دادگان صحبت شده یا نه.» کفاشیان در حالی این موضوع را مطرح می‌‌‌کند که دیروز یکی دو خبرگزاری از جلسه دو ساعته سعیدلو با کفاشیان و حمایت رییس جدید سازمان از رییس فعلی فدراسیون خبر دادند. حتی عنوان شد که سعیدلو به کفاشیان گفته: «محکم به کارت ادامه بده.» اما با این وجود نمی‌توان احتمال استعفای کفاشیان را نادیده گرفت آن هم با توجه به نگاهی که روی ریاست فدراسیون و عملکردش وجود دارد. با توجه به صحبت‌هایی که در فضای مدیریتی کلان ورزش شنیده می‌شود و برای جلوگیری از ورود فیفا و طرح موضوعی به نام «تعلیق» شنیده می‌شود که ظرف همین روزها کفاشیان که خیلی هم دل‌خوشی از فوتبالی‌ها ندارد، استعفایش را تقدیم رییس جدید سازمان ورزش می‌کند؛ اگر چه نوشتن استعفا پایان کار کفاشیان نیست و باید مقدمات برگزاری مجمع برای بررسی استعفای رییس فراهم شود و در نهایت اعضای مجمع در این مورد تصمیم بگیرند. به هر حال این موارد استنباطی است که از اتفاق‌های این روزهای ورزش شنیده می‌شود و باید دید در عمل چه اتفاقی می‌افتد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.