توهم جدید موسوی برای توجیه افشاگری‌ها

انتشار روزنامه‌های تقلبی با آرم روزنامه های اصلاح طلبی چون اعتماد و اعتماد ملی ادعای تازه‌ای است که موسوی این روزها آن را برای توجیه سخنان دوستانش در دادگاه مطرح کرده است.
يکشنبه، 8 شهريور 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توهم جدید موسوی برای توجیه افشاگری‌ها
انتشار روزنامه‌های تقلبی با آرم روزنامه های اصلاح طلبی چون اعتماد و اعتماد ملی ادعای تازه‌ای است که موسوی این روزها آن را برای توجیه سخنان دوستانش در دادگاه مطرح کرده است.
 
میرحسین موسوی، کاندیدای شکست خورده انتخابات که در هفته‌های اخیر کوشیده تا با برگزاری دیدارهایی سیاسی و رسانه‌‌ای ارتباطهای سیاسی خود را حفظ کند، به تازگی ادعای جدید و جالب دیگری را مطرح کرده است.
 
"انتشار روزنامه‌های تقلبی" با آرم روزنامه های اصلاح طلبی چون "اعتماد" و "اعتماد ملی" ادعای تازه‌ای است که موسوی این روزها آن را برای توجیه سخنان دوستانش در دادگاه مطرح کرده است.
 
در این زمینه یک منبع آگاه به خبرنگار شبکه ایران خبر داد که میرحسین موسوی در دیدار اخیر خود با تعدادی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب و فعالین سیاسی این طیف که هفته گذشته انجام شده، این ادعای جدید را مطرح کرده است.
 
در این دیدار برخی از حاضرین توجه موسوی را به افشاگری‌های اخیر متهمان کودتای مخملی و تاثیر آن بر فضای عمومی کشور جلب کرده و بر این مبنا طرح بحث "تقلب" را بی فایده دانسته اند.
 
حاضرین همچنین با اشاره به اعترافات و افشاگری اشخاصی مانند محمد علی ابطحی، سعید حجاریان، محمد عطریانفر، عبدالله رمضان‌زاده و دیگر نزدیکان موسوی، از آخرین نخست وزیر کشور درباره میزان فایده مندی این ادعا برای مقابله با دولت سوال می‌کنند.
 
موسوی اما در پاسخ به سوال حاضران، ادعای جدیدش را مطرح کرده است.
 
او در اظهاراتی تامل‌برانگیز مدعی ‌شده که مسئولان قضایی و بازپرس‌ها،برای انجام عملیات روانی بر روی متهمین، آرم روزنامه "اعتماد" و "اعتماد ملی" را بر روی روزنامه هایی که محتوای متفاوتی دارند، جعل کرده اند.
 
مطابق ادعای موسوی در این روزنامه‌ها، تیترهایی درباره عقب نشینی او از ادعاهایش درباره تقلب به چاپ رسیده است تا زندانیانی که برمبنای ادعای او "به هیچ منبع خبری دسترسی ندارند"  آن را باور کنند و از پافشاری بر تقلب دست بکشند.
 
این، تمام توجیه موسوی برای سخنان پیاپی دوستانش در دادگاه علیه تقلب بوده است.
 
در این جلسه البته موسوی در حالی بار دیگر مسئولان قضایی را "متهم" به چاپ روزنامه جعلی کرده که همانند ادعاهای گذشته‌اش هیچ سندی برای اثبات این ادعایش ارائه نکرده است.
 
بر اساس آنچه میرحسین و همراهانش در ماه‌های اخیر پیشه کرده‌اند، مدعیان، هرگز نیازی به ارائه سند و دلیل ندارند؛ بلکه این متهمان هستند که باید با ارائه سند، خود را تبرئه کنند.
 
 این ادعای جدید موسوی البته پیش از این نیز از سوی برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب و اپوزیسیون مطرح شده بود. آن‌ها مدعی بودند که این روش به دلیل مسدود بودن تمامی راه‌های ارتباطی زندانیان با بیرون، موثر واقع شده است.
 
این در حالی است که محمد علی ابطحی، یکی از متهمان شناخته شده آشوب‌ها که افشاگری‌های تکان‌دهنده‌ای علیه موسوی هم کرده، مطابق گفته های خود و نزدیکانش نه تنها به مجلات مختلف دسترسی دارد که حتی تلویزیون و اینترنت هم در اختیار او قرار گرفته است.
 
ابطحی حتی دو روز پیش برای بار دوم وبلاگ شخصی‌اش را به روز کرد تا ارتباط خود را با مخاطبانش حفظ کند. این شرایط البته درباره دیگر دوستان ابطحی نیز صادق است.
 
علاوه بر این، ارائه استدلال های عقلانی پیاپی در جهت رد "امکان تقلب"،  آن هم در این ابعاد،  که در سخنان متهمین و علی الخصوص ابطحی و عطریانفر مرتبا به کار می رفت، مشخص می کند که تشکیک درباره اعتقاد واقعی گویندگان به مردود بودن "امکان تقلب"، تشکیک درباره "عاقل" بودن آن هاست.
 
با این همه هنوز معلوم نیست چرا میرحسین دست به طرح ادعاهایی می‌زند که حتی پیش از رسانه‌ای شدن ماهیت کذب خود را برای همه نمایان می‌کنند.
 
علت این موضوع البته شاید گرفتاری موسوی به همان "توهمی" است که ابطحی، شهاب‌الدین طباطبایی و دیگر نزدیکان میرحسین در سخنانشان به آن اشاره کرده‌اند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما