اقتدار دستگاه قضا با آموزش کارکنان امکان پذیراست

ابراهیم رییسی معاون اول رییس قوه قضاییه گفت که ارتقا و اقتدار دستگاه قضایی فقط با تقویت بنیه علمی قضات و افزایش دانش کارکنان و توجه به مقوله آموزش امکان پذیر خواهد بود.
سه‌شنبه، 10 شهريور 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اقتدار دستگاه قضا با آموزش کارکنان امکان پذیراست
ابراهیم رییسی معاون اول رییس قوه قضاییه گفت که ارتقا و اقتدار دستگاه قضایی فقط با تقویت بنیه علمی قضات و افزایش دانش کارکنان و توجه به مقوله آموزش امکان پذیر خواهد بود.
معاون اول رییس قوه قضاییه در آیین معارفه معاون جدید آموزش قوه قضاییه افزود: ارتقای دستگاه قضایی در گرو توجه به آموزش در این حوزه است، البته به این موضوع نباید به صرف آموزش‌های دانشگاهی بسنده کرد.
معاون اول رییس قوه قضاییه گفت: جایگاه آموزش و ضرورت ارتقای دانش قضات و کارکنان دستگاه قضایی موجب شد که این بخش در قالب یک معاونت و از بازوهای توانمند ریاست دستگاه قضا قرار گیرد.
رییسی با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در طول دوران تصدی مسوولیت جواهری در این بخش افزود: یقین داریم دوره شکوفایی معاونت آموزش بعد از آماده سازی زیرساخت ها که در دوره قبل صورت گرفته است، محقق می شود.
وی در عین حال به ضرورت تعمیم آموزش در تمامی ارکان دستگاه قضایی تاکید کرد و افزود: هیچ شخص و مسوولی در هیچ بخش قوه قضاییه نباید خود را بی نیاز از آموزش بداند، ‌باید آگاهی‌ها به هنگام باشد و همواره خود را ملزم به آموزش بدانند.
به گزارش ایرنا، معاون اول رییس قوه قضاییه با بیان اینکه "مگر می‌شود با آمدن پرونده‌های پیچیده روی میز قاضی، ‌قضات خود را از آموزش مستمر بی‌نیاز بدانند"، ‌ادامه داد: موضوع شناشی، حکم شناسی، تطبیق حکم و موضوع و در نهایت تصمیم گیری و ایستادگی روی تصمیم باید بر اساس ارتقای جنبه‌های آموزشی صورت گیرد.
رییسی به موضوع "مدیریت دانش" که امروز در بحث آموزش به طور جدی مطرح است، پرداخت و افزود: در مدیریت دانش، ‌همه دست اندرکاران یک سازمان، تولید کننده هستند، هر چند که مفاهیم برای انتقال صحیح باید بسته بندی، آماده و متناسب با ظرفیت دستگاه باشد.
وی گفت: باید به سمتی برویم که دادگاه‌های تجدید نظر، ‌حقیقتا تایید کننده نظر دادگاه‌های بدوی باشند و از منظر فنی، علمی و حقوقی احکام را بدون نقص ارزیابی کنند که این امر نیز با توجه به آموزش و افزایش آگاهی قضات و کارکنان دستگاه قضایی امکان پذیر خواهد بود.
"احمد واعظی جزیی" معاون جدید آموزش رییس قوه قضاییه نیز در این مراسم با بیان اینکه کارهای خوبی در این سالها در عرصه آموزش دستگاه قضایی صورت گرفته است، گفت: پس از سال‌ها کار اجرایی در حوزه، به فضای حقوقی - قضایی آمده ام و تازه کار هستم.
وی افزود: از سال 69 وارد کار اجرایی در حوزه علمیه شدم و واقف به مشکلات کار تولیدی، محتوایی و آموزشی هستم.
معاون آموزش رییس قوه قضاییه با تاکید بر ادامه فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه آموزشی در دستگاه قضایی خواستار همکاری قضات، استادان، ‌صاحب نظران و کارکنان مجموعه آموزشی قوه قضاییه در دوره جدید فعالیت برای شکوفایی این بخش شد.
"محمد سعید جواهری" معاون سابق آموزش رییس قوه قضاییه نیز در این مراسم گفت: فعالیت‌های معاونت آموزش دستگاه قضایی به رغم در اوج تنهایی بودن، پس از 9 سال به بار نشسته است.
مراسم معارفه معاون جدید آموزش دستگاه قضایی با حضور معاون اول رییس قوه قضاییه، مقام‌های عالیرتبه قضایی،‌ قضات،‌ کارکنان و جمعی از وکلای دادگستری در ساختمان شماره سه قوه قضاییه برگزار شد.
صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه در حکمی "احمد واعظی جزیی" را به سمت معاون آموزش قوه قضائیه منصوب کرد. "محمد سعید جواهری" پیشتر به مدت 9 سال معاون آموزش دستگاه قضایی را عهده دار بود.
معاونت آموزش از سال 79 در چارت تشکیلاتی دستگاه قضایی تصویب و گنجانده شده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.