اخبار ویژه روزنامه های امروز کشور

طراحان اين تاكتيك ها با وجود تاكيد بر «حمله به آموزش هاي مذهبي جمهوري اسلامي» مي نويسند: بگذاريد تفرقه و اختلاف در اردوي دشمن پراكنده شود. توانايي آنها را با نبرد پنهان براي ايجاد اختلاف بين دوستان و متحدان و مشاوران و نيروهاي دشمن تضعيف كنيد كه اگر درگير اختلاف داخلي شدند، توانايي شان براي دفاع پايين مي آيد. ولي ما بايد هوشيار باشيم اختلاف بين نيروهاي جنبش سبز به ويژه سكولارها و مذهبي ها يا داخلي ها و خارجي ....
شنبه، 23 آبان 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اخبار ویژه روزنامه های امروز کشور
 
ایران
 
ديگه چه خبر؟
 
عدم پايبندي به شعار تغيير از سوي اوباما
 
 خبر اول اين كهباراك اوباما رئيس جمهور امريكا بر خلاف وعده‌هاي خود مبني بر تغيير در سياست هاي امريكا، ديروز تحريم‌هاي اقتصادي سه دهه پيش عليه ايران را يك سال ديگر تمديد كرد.اوباما در توجيه اين اقدام خود گفته كه مناسبات ميان دو كشور هنوز عادي نشده است.باراك اوباما پيش از اين مدعي شده بود كه قصد دارد سياست خارجي امريكا را تغيير دهد و به همين مناسبت دست خود را به سوي ايران دراز مي‌كند.دولت امريكا همچنين يك آسمانخراش را در نيويورك با ادعاي اين‌كه صاحبان آن با ايران همكاري مي‌كنند، توقيف كرد.همچنين وزارت دادگستري امريكا توقيف سه مسجد را كه گفته مي‌شود با اين نهادها ارتباط دارند خواستار شده‌است.
 

شهردار اسبق تهران:بازگرداندن مديريت مترو به دولت خبر خوبي است
 

 خبر ديگر اين كه محمدحسن ملک مدني شهردار اسبق تهران با اشاره به اظهارات رئيس جمهوري مبني بر بازگرداندن مديريت مترو به دولت، گفته: اگر تصميم دولت همانطور که رئيس جمهوري اعلام کرده‌اند علمي باشد و منجر به بسط و توسعه شبکه مترو شود، بسيار خبر خوبي است.ملک‌مدني در گفت‌و‌گو با تلويزيون بي.بي.سي فارسي افزوده: مديريت مترو به تنهايي و فقط با اتکا به کمک شهرداري امکان توسعه و سرعت بخشيدن به پروژه‌هاي مترو را ندارد.وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه با توجه به اختلاف نظر ميان دولت و شهرداري تهران، تصميم دولت چقدر مي‌تواند سياسي باشد، تصريح کرده: مشکل ترافيک تهران به وضعيتي بسيار بحراني رسيده و مسئله مترو يکي از مهمترين ضروريات شهر تهران به شمار مي‌رود.وي افزوده: تقريباً بيش از پنج سال است که موضوع تحت تأثير فراز ونشيب‌هاي مختلفي قرار گرفته که نتيجه آن بي‌توجهي به توسعه شبکه مترو مي‌باشد.
 

روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب ميهمان ويژه كنفرانس صهيونيست‌ها
 

 شنيديم كه يك كنفرانس ضدايراني به ميزباني صهيونيست‌ها و با حضور تعدادي از روزنامه‌نگاران فعال در روزنامه‌هاي زنجيره‌اي در امريكا برگزار شد.در اين كنفرانس بهاييان نيز در آن حضور پررنگي داشتند.همچنين خانم جكي ولكات فرستاده ويژه وزارت امور خارجه امريكا در امور منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي در اين كنفرانس سخناني با موضوع «ايران و اشاعه سلاح‌هاي هسته‌اي» ايراد كرد. صهيونيست‌ها و وزارت خارجه امريكا در اين كنفرانس سعي در القاي نظرات خود در راستاي تضعيف نظام جمهوري اسلامي ايران داشتند.
 

توتال: اروپا بدون گاز ايران با مشكل مواجه مي شود
 

 با خبر شديم كهرئيس شركت نفتي توتال فرانسه با اذعان به نقش حياتي گاز ايران براي اروپا گفته: ايران يا بخشي از شبكه تأمين گاز اروپا خواهد بود يا اين كه ما با مشكلاتي مواجه خواهيم شد.كريستوف مارگري افزود: من نمي‌دانم چرا بايد در مورد استفاده از ابزار تحريم فرآورده‌هاي نفتي به ايران فكر كنيم چرا كه اساس اين تحريم‌ها كارساز نخواهد بود.وي در ادامه با حمايت از افزايش نقش ايران در بازار بين‌المللي گاز گفته: ايران دومين دارنده ذخاير گازي در جهان‌است و بايد به يك عرضه كننده مهم گاز به اروپا تبديل شود.
 

دفاع شيرين عبادي از جاسوسان امريكايي
 

 خبر رسيده كهشيرين عبادي گفته: ايران بايد 3 امريكايي دستگيرشده در خاك خود را كه به جاسوسي متهم شده‌اند،‌ آزاد كند.شيرين عبادي در شرايطي از جاسوسان امريكايي دفاع مي‌كند كه پليس عراق از وابستگي اين 3 امريكايي به سازمان جاسوسي امريكا (سيا) پرده برداشته است.شيرين عبادي همچنين درباره امنيت خود ادعا كرده كه همواره نگران بوده است اما اين نگراني‌ها پس از پيامدهاي انتخابات افزايش يافته است.وي درباره موضوع هسته‌اي ايران نيز گفته: ايران بايد با پذيرش پيشنهاد غرب مبني بر ارسال حدود 75 درصد از اورانيوم با غناي پائين خود به خارج براي تبديل به سوخت موردنياز يك رآكتور تحقيقاتي، مناقشه‌ هسته‌اي خود را با غرب حل و فصل كند.
 

دعاهاي واهي غرب و بزرگترين كاسبي طي دهه اخير
 

■ دست آخر اين كه بزرگترين معامله تسليحاتي كشورهاي عربستان سعودي و امارات طي دهه اخير قرار است اين هفته در نمايشگاه هوايي در دبي با دو كمپاني بزرگ امريكايي «لاكهيد مارتين» و كمپاني انگليسي «بريتيش ايرواسپيس» به ارزش چهل ميليارد دلار امضا شود.در آستانه امضاي اين قرارداد،«رابرت گيتس»، وزير دفاع امريكا نيز در سخناني كه سياست تفرقه و ايران هراسي را در ميان كشورهاي منطقه دنبال مي‌كرد گفته: كشورهاي خليج‌فارس بايد توان نظامي خود را در برابر ايران افزايش دهند، زيرا ايرانيان از حركت نمي‌ايستند و همواره در حال افزايش توان نظامي خود هستند.ناظران سياسي معتقدند كه ايالات متحده امريكا و همچنين كشورهاي فرانسه و انگليس با پيگيري پروژه ايران هراسي در ميان كشورهاي منطقه بويژه خليج فارس تلاش مي‌كنند سلاح‌هاي خود را به قيمت‌هاي بالايي به فروش برسانند.
 
جمهوری
 

****حسين نصر، رئيس دفتر فرح پهلوي و نظريه پرداز اسلام آمريكائي در جشنواره حكمت سينوي مورد تجليل قرار گرفت و به او جايزه « فعاليت هاي برجسته همبستگي ساز دانش و معنويت ارتقاي كيفيت زندگي » تعلق گرفت . لابد بايد براي اصولگرايان كف زد كه در دوران حاكميت آنها از حسين نصر كه تا آخرين روزهاي سلسله فاسد پهلوي براي رژيم شاهنشاهي فعاليت كرد و با سقوط شاه به آمريكا فرار كرد و به نظريه پرداز ناتوي فرهنگي تبديل شد تجليل مي گردد و به او جايزه « حكمتانه » جشنواره ابوعلي سينا داده مي شود! و البته براي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي بايد تاسف خورد.
 
***رژيم مبارك با يك اقدام ناشيانه محبوبيت سيد حسن نصرالله را در مصر چند برابر افزايش داد. دادگاه مصري بررسي كننده پرونده متهمان همكاري با حزب الله دبيركل اين جنبش را نيز به متهمان پرونده اضافه كرد. به نوشته روزنامه هاي ديروز مصر دادگاه عالي امنيت اين كشور اين اقدام را پاسخ مثبتي به درخواست عده زيادي از حقوقدانان مصري درباره اين پرونده دانسته ولي منابع مستقل مي گويند اين كار به دستور مستقيم شخص مبارك رئيس رژيم مصر صورت گرفته است . رسانه هاي مستقل مصري از افزايش بي سابقه محبوبيت سيدحسن نصرالله در مصر در هفته هاي اخير كه دولت اين كشور تبليغات خود عليه وي را به اوج رسانده درصدد محاكمه غيابي وي برآمده است خبر مي دهند.
 

***تعدادي از هواداران گروهك تروريستي پژاك در سنندج با بستن معابر عمومي قصد اغتشاش داشتند كه ماموران امنيتي با همراهي مردم اجازه التهاب آفريني را به اغتشاشگران ندادند. تابناك به نقل از سفير نوشت : « بعد از ظهر روز پنج شنبه تعداد معدودي از فريب خوردگان گروهك تروريستي پژاك به بهانه اعدام يكي از عوامل تروريست اين گروهك قصد التهاب آفريني در شهر سنندج را داشتند و با مسدود كردن يكي از خيابان هاي اين شهر با سر دادن شعارهاي تحريك آميز از مردم خواستند آنها را همراهي كنند ولي اين درخواست با بي توجهي مردم روبرو شد تا جاييكه مردم به كمك نيروهاي امنيتي و انتظامي شتافتند و تعدادي از عوامل هرج و مرج طلب را بازداشت كردند و تحويل ماموران انتظامي دادند و شهر به حالت عادي بازگشت . »
 
کیهان
 
تاكتيك هاي جنگ نرم يا همان شيوه هاي رنگ كردن و سبز كردن! (خبر ويژه)
 
آموزش اينترنتي جريان براندازي ادامه دارد. در يكي از اين آموزش ها، 36 استراتژي براي جنگ عليه جمهوري اسلامي پيشنهاد شده است.
 
مضمون برخي از اين رهنمودهاي به اصطلاح استراتژيك و تاكتيكي در عين حال اعتراف به اقتدار جمهوري اسلامي و وضعيت بحراني گروهك هاي راديكال است.
 
در بخشي از اين توصيه ها كه از جمله در سايت ايران گلوبال منتشر شده، با دعوت به نفاق و نقابداري مذهبي آمده است: زماني كه دشمن آن قدر قوي است كه نمي تواني به او مستقيم حمله كني، به چيزي حمله كن كه عزيز اوست. جنبش، اين كار را با حمله به مراسم روز قدس و 13 آبان انجام داد. هيئت هاي مذهبي و روضه خواني هم عزيز حكومت هستند... همچنين مي توان از حملات دروني خود گروه هاي اصولگرا عليه يكديگر استفاده كرد. وقتي كه درگيري بين نيروهاي درون بالا گرفت،مي توان يورش و پيشروي كرد.
 
در ادامه اين توصيه ها از جمله آمده است: «از هيچ،چيزي بساز... دشنه را پشت لبخند مخفي كن. يورش را بايد ناگهاني انجام داد و حريف را هشيار نكرد... بايد ولايت فقيه و فرماندهان گروه مقابل را هدف گرفت تا سست شوند. وقتي با قدرت نيرومندي طرف هستيد كه از پس او برنمي آييد ابتدا به بنيان و منبع قدرتش حمله كنيد مثلاً مذهب كه بناي مشروعيت حكومت است... وقتي ماهي بگيريد كه آب گل آلود است. پيش از رويارويي، شرايط گمراه كننده اي ايجاد كنيد كه توان درك و قضاوت دشمن تحت تاثير قرار گيرد.
 
نويسندگان اين توصيه در عين حال نوشته اند: وقتي در خط شكست هستيد و تنها راه، فرار و تجديدقواست، پس يك داستان سر هم كنيد. وقتي دشمن سرگرم داستان شماست، نيروهايتان را از معرض خطر خارج كنيد... نقش احمق را بازي كنيد. جوري نقش بازي كنيد كه طرف مقابل فكر كند شما احمق و نادان هستيد. اينجوري دفاع كمتري به خودش مي گيرد و شما بهتر مي توانيد حمله كنيد.
 
طراحان اين تاكتيك ها با وجود تاكيد بر «حمله به آموزش هاي مذهبي جمهوري اسلامي» مي نويسند: بگذاريد تفرقه و اختلاف در اردوي دشمن پراكنده شود. توانايي آنها را با نبرد پنهان براي ايجاد اختلاف بين دوستان و متحدان و مشاوران و نيروهاي دشمن تضعيف كنيد كه اگر درگير اختلاف داخلي شدند، توانايي شان براي دفاع پايين مي آيد. ولي ما بايد هوشيار باشيم اختلاف بين نيروهاي جنبش سبز به ويژه سكولارها و مذهبي ها يا داخلي ها و خارجي ها پيش نيايد.
 

در ادامه اين توجيه ها با اشاره به اين مثل چيني كه «درخت را با شكوفه هاي دروغين تزئين كن»، بر سبز نماياندن حركت مرده تاكيد شده و آمده است: اگر شكوفه هايي را به درخت مرده اي آويزان كنيد اين توهم را ايجاد مي كند كه آن درخت سالم است. با تغيير چهره و دستكاري،بايد تظاهر كرد كه يك چيز بلااستفاده يا بي خطر،مفيد يا خطرناك است.
 
طراحان اين تاكتيك ها در عين حال دعوت به اتخاذ «استراتژي دژهاي خالي» كرده و پيشنهاد نموده اند:زماني كه تعداد دشمن بر شما مي چربد و هر لحظه ممكن است از او عقب بيفتيد، آنگاه با تمام توان تظاهر به آمادگي كنيد و با خونسردي و بسيار عادي رفتار كنيد. اين سبب افزايش گمان و ترديدها در جبهه دشمن مي شود مگر آن كه اطلاعات دقيقي از وضعيت شما داشته باشد...اگر همه طرح ها شكست خورد، و شواهد حاكي از قطعي بودن شكست باشد عقب نشيني كنيد و براي بازيابي نيروها زمان بخريد. در آستانه باخت يا مي توانيد تسليم شويد، يا سازش كنيد كه اين شكست كامل يا نيمه شكست هستند، يا اينكه فرار كنيد چون هنوز از شانس برخوردار هستيد]![
 
وقتي به رئيس دفتر فرح پهلوي جايزه مي دهند! (خبر ويژه)
 
در مراسم اختتاميه جشنواره حكمت سينوي، جايزه بين المللي بنياد علمي و فرهنگي بوعلي سينا، علاوه بر آيت الله جوادي آملي، دكتر علي اكبر ولايتي، نيكولوس ماروت و سيدهادي خسروشاهي به دكتر سيدحسن نصر نيز اهداء شد. اهداي جايزه بين المللي بنياد علمي و فرهنگي بوعلي سينا به سيدحسن نصر درحالي است كه وي، اگرچه از مدارج علمي درخور توجهي مخصوصا در عرصه فلسفه و حكمت برخوردار است ولي سوابق ناپسند و سياهي نيز در كارنامه خود دارد كه با توجه به اين سوابق اهداي جايزه ياد شده به مشاراليه تعجب آور به نظر مي رسد.
 
رياست دفتر فرح پهلوي، قيم فرزندان محمدرضا پهلوي، عضو بنياد مطالعات ايران در آمريكا كه رياست آن را اشرف پهلوي برعهده دارد و نيز عضويت شوراي سردبيري نشريه «ايران نامه» متعلق به اشرف پهلوي و... از جمله مواردي است كه در كارنامه سيدحسن نصر، ثبت و ضبط است.
 
رد پاي دكتر سيدحسن نصر را در برخي از مؤسسات آمريكايي كه به منظور مقابله با اسلام انقلابي و شيعي راه اندازي شده است، مي توان ديد، كه خود حديث مفصلي است.
 
اكنون از مديران و دست اندركاران جشنواره «حكمت سينوي» جاي اين سؤال هست كه با چه انگيزه و درپي كدام مطالعه و تحقيق ميداني، جايزه بين المللي بنياد علمي و فرهنگي بوعلي سينا را به آقاي سيدحسن نصر اهدا كرده اند؟
 
نگذاريد جنين براندازي متولد نشده سقط شود (خبر ويژه)
 
يك هوادار گروهك منافقين با اشاره به عدم استقبال مردم از عناصر ساختارشكن و شعارهاي ضد انقلابي، خواستار انصراف از سردادن شعار جمهوري ايراني به جاي جمهوري اسلامي شد.
 
«حبيب-ت» از عناصر ضد انقلاب كه در سوئد اقامت دارد با بيان اينكه چند صد نفر بيشتر شعار مرگ بر جمهوري اسلامي سر ندادند، مي نويسد: اين شعارها و شعار جمهوري اسلامي مثل دنبال نخود سياه رفتن است كه هيچ ثمري ندارد. خطر دو شقه يا چهار شقه كردن جنبش سبز وجود دارد. جنبش سبز راهي طولاني در پيش دارد تا به جنبشي واقعاً ملي و فراگير تبديل شود. اين حركت هنوز نتوانسته اقشار ميليوني زحمت كشان را آرايش يافته به حركت بكشاند. در چنين شرايطي كه فاصله زيادي تا فراگيري جنبش مانده، استناد به شعارهاي هپروتي و احساساتي، اگر از دسيسه چيني دستگاه و نخودسياه اطلاعاتي نباشد، ناشي از ساده انديشي است.
 
اين منافق فراري خواستار درك شرايط موسوي و كروبي و عدم اصرار بر شعار جمهوري ايراني شد و در عبارتي قابل تأمل نوشت «طرح موسوي و كروبي و اصلاح طلبان، حركت در چارچوب نظام است.»!
 
برخي جريان هاي ضد انقلاب مقيم خارج- مشخصاً با گرايش چپ آمريكايي- پيش از اين تصريح كرده بودند جنين براندازي بايد از طريق كساني چون موسوي و كروبي حفاظت شود و اين بدان معنا نيست كه آنها و اصلاح طلبان ولو با عقب نشيني هم كه شده بايد در درون ساختار جمهوري اسلامي باقي بمانند.
 
گري سيك: اسرائيل از پس جنگ با ايران برنمي آيد (خبر ويژه)
 
مشاور اسبق امنيت ملي آمريكا گفت: اسرائيلي ها مي دانند كه در صورت حمله به ايران اوضاع به مراتب بدتر مي شود.
 

گري سيك در گفت وگو با يكي از پايگاه هاي اينترنتي ضد انقلاب اظهار داشت: اسرائيلي ها به شدت احساس مي كنند كه ايران بزرگ ترين تهديد براي آنهاست اما آنها از امكانات تكنيكي خود براي بمباران تأسيسات ايران استفاده نخواهند كرد چرا كه در اين صورت همه چيز براي آنها بدتر مي شود. نه فقط از اين جهت كه بعد از حمله، ايران چه خواهد كرد. بلكه از اين رو كه بدون حمايت آمريكا چه خواهند كرد. اسرائيلي ها با اين كار، هم روابط خود را با آمريكا به خطر مي اندازند و هم امنيت خودشان را. به عقيده من بسياري از اين اظهارات اسرائيلي ها عليه ايران بلوف است.
 
وي اضافه كرد: به نظر من وقتي اسرائيل از حمله به ايران حرف مي زند، اين بهترين شاهد است بر اينكه آنها اين كار را نخواهند كرد. اگر به همه عمليات ها و حملات آنها نگاهي بكنيد، مثل عمليات انتبه در سوريه يا در حمله به تأسيسات اتمي عراق در سال 1982، مي فهميد كه همه شان بدون هشدار قبلي بوده است. اين عمليات بعنوان محرمانه ترين موضوع كشور بوده است. و آنها مي دانند كه يكي از عوامل قدرتشان، عامل غافلگير كردن است. در اين مورد هم كه سال هاست درباره اش حرف مي زنند ايران برنامه اش را تغيير داده است؛ آنها مواد خامشان را پنهان كرده اند. انبارهاي سوخت كه به تازگي پيدا شده است مشخصاً نشان مي دهد كه در صورت بمباران نطنز توسط اسرائيل همچنان تهديدي است براي اين كشور.
 
وقتي آنها تأسيسات عراق را بمباران كردند، هيچ دفاعي وجود نداشت و همه چيز روي زمين بود. آمادگي وجود نداشت و اهداف به آساني بمباران شدند. اين موضوع امروز در مورد ايران وجود ندارد. اسرائيل نمي تواند اين روند را چند روز ادامه بدهد. ايران تلافي خواهد كرد و همه چيز بدتر مي شود. مسلماً اگر ايران تصميم بگيرد آژانس بين المللي انرژي هسته اي و بازرسانش را بيرون كند و به سلاح اتمي دست پيدا كند، اوضاع تغيير خواهد كرد.
 
اوباما با تمديد تحريم هاي ضد ايراني تغيير را به سخره گرفت (خبر ويژه)
 
رئيس جمهور آمريكا با وجود لفاظي هاي فراوان مبني بر اينكه تاريخ 30ساله روابط ميان ايران و آمريكا را بايد به تاريخ سپرد و دوره جديدي شروع كرد، بار ديگر ماهيت استكباري دولت خود را نشان داد و تمديد تحريم هاي وضع شده 30سال پيش عليه جمهوري اسلامي ايران را امضا كرد.
 
اوباما به كنگره آمريكا اطلاع داد كه روابط با ايران به حالت عادي بازنگشته و به همين دليل تحريم هاي مالي واشنگتن عليه تهران براي يك سال ديگر تمديد مي شود.
 
اين تحريم ها از سال 1979ميلادي (1358شمسي) عليه جمهوري اسلامي وضع شده و طي 30سال گذشته به اجرا درآمده است. براساس مصوبه 30سال پيش، دارايي هاي ملت ايران در آمريكا مسدود شده و اجازه استرداد آنها صادر نشده است.
 
از سوي ديگر، شبكه خبري CNN اعلام كرد دادستان منطقه جنوبي نيويورك طي دادخواستي از دادگاه درخواست كرده است كه اموال و ساختمان بنياد علوي و شركت آسا به بهانه «پولشويي اين بنياد براي دولت ايران و بانك ملي» مصادره شود. بخشي از اين اموال شامل چهار مسجد و يك آسمانخراش در شهر نيويورك است. ساختمان مورد نظر ساختماني 36طبقه در خيابان پنجم نيويورك است.
 
دادستاني نيويورك 2 سال پيش، 40درصد اين آسمانخراش 36طبقه اي را در نيويورك (متعلق به شركت آسا) مصادره كرد و اكنون 60درصد بقيه متعلق به بنياد علوي را مصادره مي كند.
 

تداوم اقدامات خصمانه اي نظير تمديد تحريم ها، مصادره اموال ملت ايران و گسترش اين قبيل راهزني هاي سياسي- اقتصادي در حالي است كه دولت اوباما طي 9-8 ماه گذشته با ژستي فريبكارانه مدعي تغيير روزگار و لزوم تغيير در روابط ميان دو كشور شده است. وي اخيرا گفته بود ما 30سال است از شما آنچه نمي خواهيد را مي شنويد اما سؤال اين است كه آيا مايليد آينده تازه اي آغاز شود.
 
مواضع دولت و وزارت خارجه آمريكا در 9 ماهه پس از روي كار آمدن اوباما ثابت كرده كه سياست هاي استكباري و زورگويانه دولت آمريكا تغييري پيدا نكرده و اگر عقب نشيني هايي هم پيش آمده صرفا به خاطر اقتدار روزافزون جمهوري اسلامي و ناچاري كاخ سفيد بوده است.
 
در چالش هسته اي نيز دولت آمريكا درصدد است همان بيراهه طي شده از سوي دولت بوش را ادامه دهد با اين تفاوت كه ايران به جاي تعليق فعاليت هاي اتمي خود، 7 هزار سانتريفيوژ را به طور كامل در امر غني سازي به كار گرفته و 1500كيلوگرم اورانيوم غني شده توليد كرده است. اكنون آمريكايي ها براي چگونگي شعبده بازي و سرقت اين اورانيوم ها نقشه مي كشند.
 
نفوذ اطلاعاتي حزب الله در ارتش اسرائيل (خبر ويژه)
 
منابع صهيونيستي از نفوذ حزب الله لبنان در ارتش اين رژيم خبر مي دهند.
 
روزنامه يديعوت آحارونوت در اين باره نوشت: در يكي از بولتن هاي داخلي حزب الله فعاليت هاي ارتش اسرائيل و فرماندهي بخش شمالي و لشكر 91 را در منطقه مرزي با تمام جزئيات توصيف كرده است. اين بولتن نشان مي دهد تا چه اندازه دستگاه ها و سرويس هاي اطلاعاتي و امنيتي حزب الله در لايه هاي ارتش اسرائيل وارد شده و نفوذ كرده اند و ثابت مي كند اين حزب منابع اطلاعاتي مطلوبي را در اين زمينه در اختيار دارد.
 
روزنامه اسرائيلي نوشت: بولتن فوق الذكر از 150صفحه تشكيل شده و نحوه منتشر شدن نيروهاي ارتش اسرائيل و فعاليت هاي زميني، هوايي و دريايي آنها را با جزئيات كامل توصيف مي كند. اين بولتن شامل عكس هاي زيادي است كه بيشتر اين عكس ها از طرف اسرائيلي و نقاط شناسايي و مراقبت ارتش اسرائيل، مناطق كارهاي مهندسي در مرز و غيره مي باشد. يديعوت آحارونوت، «جاسوسان حزب الله، استراق سمع و ارزيابي منابع انساني حزب الله» را 3 منبع تهيه اين گزارش دقيق عنوان كرده است.
 
قدس
 
توضيحات شريف درباره جلوگيري از ادامه تحصيلش
 
ايلنا- محمد شريف،مدرس دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبايي ابراز اميدواري کرد مشکل پيش آمده براي وي مبني بر محروميت از تحصيل در مقطع دکتراي اين دانشگاه در چارچوب سلسله اقدامهاي اداري برطرف شود.
 
بهانه عربستان و امارات براي مسلح شدن
 
عصر ايران - وب سايت خبري بلومبرگ با انتشار گزارشي با اشاره به اينکه عربستان و امارات قراردادهايي به ارزش 40 ميليارد دلار براي خريد جنگ افزار و تسليحات از کشورهاي غربي به ويژه آمريکا منعقد کرده اند، مي نويسد: بيشتر مقامات نظامي و سياسي اين دو کشور ترس از توسعه قابليتهاي نظامي و اتمي ايران را دليل خريدهاي کلان تسليحاتي خود مي دانند.
 
بانفوذترين شخصيتهاي جهان به روايت مجله آمريکايي
 
شبکه ايران- به گزارش روزنامه ديلي تلگراف چاپ لندن مجله آمريکايي فوربس فهرست بانفوذترين شخصيتهاي سياسي جهان را منتشر کرد.بر اساس اين خبر «باراک اوباما» رئيس جمهور آمريکا در اين فهرست جاي نخست را به خود اختصاص داده است و «هوجين تائو» رئيس جمهور چين پس از او در جاي دوم، و «ولاديمير پوتين» نخست وزير روسيه در جاي سوم قرار گرفته است.
 
يوسف نژاد: اظهارات احمدي نژاد جنبه عملياتي ندارد
 
عصر ايران - يوسف نژاد عضو فراکسيون مديريت شهري مجلس در خصوص اظهارات رئيس جمهور مبني براينکه مديريت مترو را به دولت برمي گرداند صحبتهاي احمدي نژاد را شدني ندانست و افزود: اين حرفها معلوم نيست از چه موضعي بيان شده است.
 
ياسر هاشمي: با لباس بلوچي در تظاهرات 13 آبان نبودم
 
پارسينه- ياسر هاشمي خبر حضورش را با لباس مبدل در راهپيمايي سيزدهم آبان در يکي از خيابانهاي تهران تکذيب کرد.در اين تکذيبيه آمده است: روزي که يکي از خبرگزاريها خبر حضور اينجانب در راهپيمايي سيزدهم آبان را با لباس مبدل در يکي از خيابانهاي تهران و هدايت تظاهرات بر روي خروجي خود قرار داد آن را آن قدر خنده دار يافتم که با وجود پيشنهاد برخي دوستان با خود انديشيدم ارزش پاسخگويي ندارد.
 
مدير عامل ايرنا سفير مي شود؟
 
پرچم - پس از انتشار خبر تغييرات در خبرگزاري جمهوري اسلامي «پرچم» به اطلاعات تازه اي در اين باره دست يافت.بنا بر اين گزارش، عبدالرضا داوري که چندي پيش به عنوان معاون خبر و سردبير ايرنا منصوب شده بود نيز از کساني است که خبرگزاري جمهوري اسلامي را ترک مي کند. مقصد بعدي داوري به احتمال زياد يکي از شرکتهاي خودرو سازي کشور باشد.
 
از سوي ديگر، شنيده مي شود که بهداد مديرعامل ايرنا نيز از خبرگزاري جمهوري اسلامي خداحافظي مي کند.
 
گفته مي شود سفارت ايران در يکي از کشورها اصلي ترين مقصد براي مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي باشد.
 
ماجراي کلاهبرداري مجري ايراني
 
جهان- کامران ملک مطيعي بازيگر وکارگردان سابق، مجري شبکه بين المللي واشنگتن شد.وي که به دليل برخي مسائل شخصي از صداو سيما اخراج شده بود، در يک کلاهبرداري حرفه اي و گرفتن وام از بانکها به ترکيه گريخت و به عنوان مجري شبکه بين المللي واشنگتن مشغول بکار شده است.
 
تجمع غير قانوني در سنندج
تابناک - تعدادي از هواداران گروهک تروريستي پژاک در سنندج با بستن معابر عمومي قصد اغتشاش داشتند که مأموران امنيتي با همراهي مردم اجازه التهاب آفريني را به اغتشاشگران ندادند.
 
دادستان: مهدي هاشمي زودتر به ايران بازگردد
 
ايرنا- عباس جعفري دولت آبادي، دادستان عمومي و انقلاب تهران از ارسال پرونده «شاپور کاظمي» برادر همسر ميرحسين موسوي به دادگاه خبر داد و به «مهدي هاشمي رفسنجاني» توصيه کرد هر چه زودتر به ايران بازگردد تا اگر معتقد است اتهامي به او وارد نيست، از خود دفاع کند.
 
مصوبه بودار سازمان کنفرانس اسلامي
 
تابناک - سازمان کنفرانس اسلامي در نشست اخير خود تنها به ترکيه و مالزي اجازه داده تا برنامه هاي خود را براي ورود گسترده در بازار «حلال» و فعاليت با برند اين سازمان در بازارهاي جهاني ارائه دهند.
 
کالاهاي بهداشتي و غذايي با علامت حلال در بازارهاي کشورهاي اروپايي و آمريکا هواداران بسياري دارد و از اين رو انتظار مي رود اين بازارها را ترکيه و مالزي در اختيار گرفته و ساير کشورهاي اسلامي از اين فرصت طلايي محروم شوند.
 
حکم دادستاني آمريکا عليه ايران
 
آينده - دادستانهاي دولت فدرال آمريکا در شکوائيه اي خواستار مصادره يک آسمانخراش و چهار مسجد متعلق به شرکت آسا و بنياد علوي شده اند.دادستانهاي فدرال آمريکا بنياد علوي و شرکت آسا را متهم کرده اند به طور غيرقانوني به ايران پول فرستاده اند.
 
آمريکا با خواست ايران براي خريد سوخت مخالفت نکند
 
ايرنا- ويليام کيلور استاد روابط بين الملل دانشگاه بوستون معتقد است: اگر ايران مي خواهد سوخت موردنياز خود را براي استفاده صلح آميز خريداري کند، آمريکا نبايد به هيچ عنوان با آن مخالفت کند.
 
 
 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.