سيب زمينی و جلبک جايگزين مواد نفتی برای توليد پلاستيک می شود

يک شرکت پلاستيک سازي در آمريکا با در نظر گرفتن افزايش بهاي نفت تا سال 2013 ، استفاده از سبزيجات و گياهان را به عنوان مواد اوليه توليد پلاستيک در دستور کار خود قرار داده است.
سه‌شنبه، 1 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سيب زمينی   و    جلبک   جايگزين    مواد   نفتی     برای    توليد    پلاستيک    می شود
يک شرکت پلاستيک سازي در آمريکا با در نظر گرفتن افزايش بهاي نفت تا سال 2013 ، استفاده از سبزيجات و گياهان را به عنوان مواد اوليه توليد پلاستيک در دستور کار خود قرار داده است.   
 
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين شرکت، طراح و توليد کننده پلاستيک هاي با دوام از نشاسته موجود در تاپيوکا، ذرت، گندم و سيب زميني است.
 
فردريک شي ير مدير اين شرکت معتقد است، بهاي نفت طي سالهاي آينده افزايش خواهد يافت و پلاستيک هاي توليد شده از نفت مهجور و قديمي مي شوند؛ و در آن زمان است که محصولات پلاستيکي اين شرکت که بر پايه گياهان توليد مي شود مي تواند جايگزين مطلوبي براي پلاستيک هاي نفتي باشد.
 
شرکت "کرپلاست" اختراعاتي را در زمينه فناوريهاي توليد پلاستيک هاي زيستي به ثبت رسانده است.
 
کرپلاست با فروش سالانه پنج ميليون دلار، رزين هايي توليد مي کند که طي سه ماه بطور طبيعي تجزيه مي شود. اين شرکت توليد کننده ليوان و درپوش و بسته بندي هاي پلاستيکي است.
 
اين شرکت همچنين رزين هاي هيبريد از پلي پروپيلن توليد مي کند که براي استفاده در خودروها و اسباب بازي هاي کودکان از دوام و استحکام بيشتري برخوردار است.
 
آنها براي توليد اين رزين ها 50 درصد از منابع کشاورزي تجديد پذير استفاده مي کنند.
 
به ازاي توليد هر يک کيلوگرم پلي پروپيلن معمولي 15/3 کيلوگرم دي اکسيد کربن توليد مي شود. اين در حالي است که براي توليد يک کيلوگرم پروپيلن زيستي ، 40/1 کيلوگرم دي اکسيد کربن توليد مي شود.
 
از اين رو توليد اين پلاستيک هاي زيستي، موجب انتشار کمتر گازهاي گلخانه اي مي شود.
 
يک مزيت مهم ديگر اين محصولات زيست تخريب پذيري آنهاست چرا که فقط 5/3 درصد پلاستيک هاي پلي پروپيلن در آمريکا بازيافت مي شود.
 
حدود 70 درصد تمامي زباله هاي پلاستيکي به مدت بسيار طولاني به شکل اوليه خود باقي مي مانند.
 
جلبک نيز خاصيت فيزيکي و دمايي مشابه نشاسته دارد. به سرعت مي توان جلبک را با هزينه بسيار کم در سطح وسيع پرورش و رشد داد.
 
کرپلاست اميدوار است پلاستيک هاي توليد شده از جلبک را تا پايان سال 2010 براي فروش به بازار عرضه کند. اين شرکت پيش بيني مي کند فروش سالانه اش را از سال آينده به دو برابر افزايش يابد.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.