حداقل دستمزد روزانه مبنای کسر حق بیمه در سال 89

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: حداقل دستمزد روزانه مبنای کسر حق بیمه مشمولان قانون تامین اجتماعی برای سال جاری 101 هزار ریال تعیین شد.
دوشنبه، 16 فروردين 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حداقل دستمزد روزانه مبنای کسر حق بیمه در سال 89
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: رعایت حداقل دستمزد مبنای کسر حق بیمه تعیین شده در مورد پرداخت مقرری آن دسته از بیکارانی که تاریخ وقوع بیکاری آن‌ها از اول فروردین ماه سال 89 و به بعد است، الزامیست و همچنین مقرری بیمه بیکاری آن دسته از مقرری‌بگیران سنوات قبل که در سال جاری ادامه می‌یابد و مبلغ آن کمتر از حداقل دستمزد سال 89 است، تا مبلغ حداقل دستمزد امسال ترمیم خواهد شد و نیازی به صدور ابلاغ جدید نخواهد بود.
 
همچنین دستمزد مبنای کسر حق بیمه آن گروه از بیمه‌شدگان اختیاری که مبنای کسر حق بیمه آن‌ها در سال 1388 از رقم 87 هزار و 840 ریال روزانه بیشتر است، معادل هفت درصد دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه به علاوه هفت هزار و 11 ریال برای هر روز نسبت به آخرین دستمزد آن‌ها در سال 1388 افزایش می‌یابد و دستمزد جدید، مبنای کسر حق بیمه آنان در سال 1389 خواهد بود، مشروط بر این که از حداقل دستمزد روزانه مبلغ 101 هزار ریال در سال 1389 کمتر نباشد.
 
گفتنی است، سایر سطوح دستمزدی برای هر روز نسبت به آخرین دستمزد سال 1388 معادل هفت درصد به علاوه رقم ثابت هفت هزار و 11 ریال افزایش خواهد یافت.
 
مزد شغل روزانه در سال 1389 (7011 + 7 درصد ضربدر آخرین مزد شغل روزانه در سال 88)) مشروط بر این که از حداقل دستمزد روزانه کمتر نباشد.
 
قابل ذکر است، به هنگام محاسبه حق بیمه آن دسته از بیمه‌شدگان که در آخرین گزارش بازرسی انجام شده مربوط به قبل از اول فروردین ماه سال 89 دستمزد آن‌ها بیش از حداقل دستمزد روزانه (87 هزار و 840 ریال) درج شده است، چنان چه در سال 1389 کارفرما لیست بیمه‌شدگان مذکور را ارسال نکند و یا در لیست‌های ارسالی ترک کار آن‌ها را اعلام نکند، باید دستمزد آن‌ها به شرح فرمول بالا تعیین و سپس مبنای محاسبه حق بیمه ماه‌هایی که لیست ارسال نشده، قرار گیرد.
 
 نظر به این که دستمزد مقطوع رانندگان مشمول قانون بیمه اجتماعی رانندگان در مورد رانندگان مینی‌بوس و سواری بین شهری معادل 1/1 برابر حداقل دستمزد شورای عالی کار و سایر رانندگان بین شهری معادل 3/1 برابر حداقل دستمزد و رانندگان تاکسی، وانت بار و مینی بوس (درون شهری) معادل حداقل دستمزد مذکور تعیین شده است، لذا دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه روزانه رانندگان مذکور برای سال 89 به ترتیب 111 هزار و یک‌صد، 131 هزار و 300 و 101 هزار ریال تعیین و اعلام می‌شود.
 
لازم به ذکر است، با توجه به بخشنامه شماره یک طرح ساماندهی بخشنامه‌ها و دستورات حوزه فنی و درآمد این سازمان، میزان حق بیمه اجباری کارگران ساختمانی تا 100 متر مربع زیربنا معادل سه درصد حداقل دستمزد روزانه و از 100 متر مربع به بالا به میزان چهار درصد حداقل مزد روزانه تعیین شده است، لذا با عنایت به حداقل دستمزد سال 89 میزان حق بیمه هر مترمربع زیربنا تا 100 متر مربع مبلغ سه هزار و 30 ریال و از 100 مترمربع به بالا مبلغ چهار هزار و 40 ریال تعیین شده است.
/2759/

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما