عشق پیری گر بجنبد سر به رسوایی زند

قدیمی ها حرف های قشنگی می زنند که متاسفانه بعضی از آنها که توقع محقق شدنش نیست دارد محقق می شود مثل بالا رفتن آمار طلاق در سنین بالا در کشور ایران.
شنبه، 4 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عشق پیری گر بجنبد سر به رسوایی زند
راسخون : دود از کنده بلند می شود، عشق پیری گر بجنبد سر به رسوایی زند، سر پیری و معرکه گیری و ... اینها ضرب المثل هایی است که برای سنین بالا مصداق دارد و قدیم ها و شایدم بعضی مواقع در حال حاضر کسانی هستند که از ریش سفیدها و بزرگترها درس و تجربه می گیرند و آنها را الگوی خودشان قرار می دهند، اما متاسفانه امروزه خبرهای بدی از این نسل زیاد سرد و گرم زندگی چشیده می شنویم چرا که به دلیل مشکلات زندگی، برخی از زوجین پس از 25 یا 30 سال زندگی مشترک تقاضای طلاق می کنند و  آن موقع باید گفت سر پیری و معرکه طلاق گیری.
 
نکته جالب اینکه دو مدل طلاق داریم یکی طلاق قدرت و دیگری طلاق در سنین بالا؛ این مطلب را دکتر حسین باهر در گفتگو با مهر مطرح کرده و گفته: طلاق قدرت مربوط به جدایی زوجینی است که چند سال با یکدیگر دوست بوده و زندگی آنها پس از 6 ماه به شکست منجر شده، این نوع آشناییها  بیشتر از خیابانها آغاز شده و با درگیری عواطف، جوانان ناچار به ازدواج می شوند اما بعد از مدت کوتاهی به این نتیجه می رسند که قادر به ادامه زندگی با یکدیگر نیستند.
 
چقدر کارشناس ها و مسئولان توصیه می کنند از این کارها دوری کنید این هم عاقبتش.
 
اما انشاالله که این مشکلات حل شود و جوان ها از بزرگترها درس بگیرند و بتوانند زندگی هایشان را محکم تر بنا کنند. این استاد دانشگاه به طلاق در سنین بالا اشاره کرد و اظهار داشت: تعدادی از زوجین بعد از گذشت 25 یا 30 سال از زندگی مشترک به دلیل برخی مشکلات اقتصادی، دیدن فیلمهای خارجی، وسوسه های محیطی و ... تحمل یکدیگر را نداشته و درخواست طلاق می کنند.
 
ای بابا ما که الان تعریف شما را کردیم! پدر بزرگ، مادر بزرگ شما را دیگه به این کارها چه؟ نکند مصداق عشق پیری گر بجنبد سر به رسوایی زند شدید؟ یا نشستید این فیلم های خارجی را دیدید و در شما تاثیر بد گذاشته؟یا خدای نکرده از این جوانهای تازه به دوران رسیده قرتی و سوسول یاد گرفته اید و می خواهید لگد به بخت چندین و چندان سالتان بزنید و آبرو ریزی کنید؟
 
امیدواریم که در سال اصلاح الگوی مصرف آمار طلاق کم شده باشد، اما اواخر سال گذشته موسوی مدیر کل دفتر آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی از افزایش 15 درصدی آمار طلاق در کشور خبر داده و عنوان کرده بود که 93 هزار و 769 فقره طلاق در سال 88 به وقوع پیوسته است. واقعا نمی دانیم تا کی باید شاهد این آمارهای تکان دهنده باشیم؟علتش چیست؟ قربانی هایش چه کسانی هستند؟
 
باهر گفت: در گروه اول بیشتر زنان جوان متقاضی طلاق هستند اما در جداییها در سنین بالا مردان تقاضای طلاق می کنندالبته دلایل دیگری مانند اعتیاد، فحشاء، بالا رفتن سطح توقعات، رنگ پریدگی ایمانی و... نیز وجود دارد که منجر به طلاق می شود. واقعا خوب گفتند که هر کس حیا ندارد ایمان ندارد و اگر واقعا مردم ایمان قوی داشتند و دین کامل اسلام را درست می شناختند شاید این مشکلات پیش نمی آمد و این واقعا باید زنگ خطر و هشداری برای جوانان، روحانیون و مسئولان ما باشد که بیشتر مردم را با دستورات دینی آشنا کنند تا آنها به این بلاهای خانمان سوز گرفتار نشوند.
1007/2759

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.