توليد نسل سوم بمب‌هاي‌ هوشمند "قاصد " با برد 100 كيلومتر

توليد نسل سوم اين بمب هوشمند دوهزار پوندي در آينده نزديك، خبر ديگري بود كه امير كارشكي معاون جهاد خودكفايي نهاجا اعلام كرد.
سه‌شنبه، 21 دی 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توليد نسل سوم بمب‌هاي‌ هوشمند "قاصد " با برد 100 كيلومتر

راسخون: معاون جهاد خودكفايي نيروي هوايي ارتش با اشاره به اهميت استفاده از بمب‌هاي هوشمند قاصد با سر جنگي 2هزار پوندي گفت: در نسل سوم اين بمب‌ها كه در دست طراحي و ساخت است، برد آنها به‌واسطه نصب موتور بر روي آن به 100 كيلومتر خواهد رسيد.

 

امير محمدرضا كارشكي معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي هوايي ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، با اشاره به توليد انبوه بمب‌هاي هوشمند و نقطه‌زن "قاصد " با سر جنگي دوهزار پوندي در اين نيرو، آن را از قوي‌ترين بمب‌هاي دنيا دانست و گفت: ما توانستيم در سال‌هاي آخر جنگ اقدام به ساخت اين بمب‌ها كنيم كه امروز به توليد انبوه رسيده و هيچ محدوديتي در بكارگيري آنها نداريم.

 

وي ادامه داد: نسل دوم اين بمب‌ها با برد بيش از 50 كيلومتر ساخته شده و مراحل آخر را پشت سر مي‌گذارد و به زودي نيز به توليد انبوه خواهد رسيد.

 

علاوه بر اين امير خلبان حسن شاه‌صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش نيز در تاريخ سوم تيرماه 1388 در پايان رزمايش هوايي ميلاد نور ولايت از تست موفقيت‌آميز بمب‌هاي هوشمند قاصد 1 و 2 در اين رزمايش خبر داد و گفته بود: اين بمب‌ها مي‌توانند بدون نياز به كنترل خلبان، تا 40 كيلومتر پرواز كرده و به هدف مورد نظر اصابت كنند.

 

فرمانده نيروي هوايي ارتش همچنين در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعي فارس در اسفندماه سال گذشته نيز با بيان اينكه بمب هوشمند و 2هزار پوندي قاصد 1عملياتي شده و با توليد انبوه، در اختيار نيروي هوايي قرار گرفته است، اظهار داشت: در يگان‌هايي كه به اين سلاح نياز داشته باشند از آن استفاده مي‌كنيم.

 

شاه‌صفي با اشاره به قابليت‌هاي مهمي چون قدرت تخريب و دقت عمل اين بمب‌ها از تست "قاصد 2 " با بردي بيشتر از نمونه اوليه آن خبر داده بود.

 

توليد نسل سوم اين بمب هوشمند دوهزار پوندي در آينده نزديك، خبر ديگري بود كه امير كارشكي معاون جهاد خودكفايي نهاجا به خبرگزاري فارس اعلام كرد.

 

كارشكي درخصوص ويژگي‌هاي نسل جديد اين بمب‌ها نيز گفت: نسل سوم بمب‌هاي هوشمند "قاصد "، مجهز به موتور بوده و برد آن به بيش از 100كيلومتر خواهد رسيد.
 

998



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.