کنگره احمد بن اسحاق قمی در کرمانشاه آغاز شد

کنگره احمد بن اسحاق اشعر قمی صبح دیروز با حضور علماء ، استادان و اندیشمندان داخلی و خارجی و صاحبان مقالات برتر در کرمانشاه آغاز شد.
پنجشنبه، 12 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کنگره احمد بن اسحاق قمی در کرمانشاه آغاز شد

راسخون : مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان این مطلب افزود : یکی از فعالیت شاخص که در استان در سال جاری در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی انجام گرفته است برگزاری کنگره احمد بن اسحاق است. موفقیت این طرح تا به حدی است که نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف در جمع کمیته علمی این کنگره اذعان کرد که این کار باید تبدیل به الگویی برای سایر استان ها به عنوان یک طرح موفق شود.

کنگره احمد بن اسحاق قمی در کرمانشاه آغاز شد

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه، حجت الاسلام حسینی مقدم ادامه داد: احمد بن اسحاق از شخصیت ها و علمای اسلام و تشیع است و به تعبیر بزرگان ایشان عامل ترویج تشیع در ایران آن روز بوده است. اداره کل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه با همکاری جامعه المصطفی العالمیه و مرکز مدیریت حوزه علمیه قم اقدام به برگزاری کنگره علمی پیرامون این شخصیت جهان اسلام کرده است. دبیرخانه این کنگره در قم است و تا کنون بیش از 12 جلد کتاب از مجموعه آثاری که پیرامون کنگره به دبیرخانه رسیده، منتشر شده است.


وی یادآورشد: کنگره احمد بن اسحاق اشعری قمی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی و صاحبان آثار روزهای 11 و 12 اسفندماه سال جاری در دو مرحله افتتاحیه در شهر کرمانشاه و اختتامیه در سر پل ذهاب در جوار بارگاه احمد بن اسحاق برگزار می‌شود.


وی افزود: از دست‌آوردهای علمی و پژوهشی این کنگره می‌توان به تدوین و چاپ مسند احمد بن اسحاق برای اولین بار و چاپ 11 جلد کتاب که 4 جلد آن را مقالات برگزیده و مصاحبه با مراجع عظام و علما و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی و تلخیص مقالات برگزیده به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اردو در برمی‌گیرد، اشاره کرد.


وی افزود: نشست دیگری در روز 12 اسفندماه برگزار می‌شود، در این نشست «رحیمی» معاون اول رییس جمهور و حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدی» نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف سخنرانی می‌کنند.


حجت الاسلام حسینی‌مقدم با اشاره به پیشنهاد آیت‌ا... ‌العظمی گلپایگانی مبنی بر برگزاری مراسم بزرگداشتی برای احمد بن اسحاق در قم گفت: در سه ماه اول سال 90 مراسم بزرگداشتی برای وی در مسجد امام حسن عسگری(ع) که از موقوفات این عالم بزرگوار است برگزار می‌شود.


دبیر کنگره احمد بن اسحاق اشعری قمی اظهار کرد: در روزهای برگزاری این کنگره از مسند احمد بن اسحاق که شامل احادیثی است که از طرف وی جمع‌آوری شده و همچنین تمبر یادبود احمد بن اسحاق از آن رونمایی خواهد شد.


حسینی مقدم در زمینه مقالات ارسالی به این کنگره گفت: در مجموع 90 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که از این میان 50 مقاله از سوی هیئت علمی کنگره تأیید شده است که در روزهای برگزاری کنگره از صاحبان آنها تجلیل می شوند.


وی افزود: مقالاتی هم به عنوان مقالات برگزیده انتخاب شده که جوایز ویژه‌ای به آنها اهدا می‌شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: یک اشتیاق وافر در متولیان شهرستان در تاسیس دانشکده علوم قرآنی در جوار بارگاه احمد بن اسحاق به وجود آمده است و گام های موثری در زمینه تامین اعتبارات آن برداشته شده است. همچنین مسئولان استانی اعتباراتی را در نظر گرفته اند که جزء برنامه های سفر سوم هیئت دولت به این استان قرار دارد  که انشا الله با تصویب آن زمینه های اجرایی شده آن به زودی فراهم می شود.

/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.