بزرگداشت استاد دالکی پدر علم نجوم آماتوری ایران

آیین بزرگداشت استاد احمد دالکی ستاره شناس و پدر علم نجوم آماتوری ایران در فرهنگسرای ملل واقع در قیطریه تهران برگزار شد .
چهارشنبه، 1 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بزرگداشت استاد دالکی پدر علم نجوم آماتوری ایران

راسخون : آیین بزرگداشت استاد احمد دالکی ستاره شناس و پدر علم نجوم آماتوری ایران در فرهنگسرای ملل واقع در قیطریه تهران برگزار شد .
 
  
 به گزارش راسخون به نقل از واحد مرکزی خبر ، آیین بزرگداشت استاد احمد دالکی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با عنوان فاخران شمیران برگزار میشود که این دومین برنامه از این سری برنامه ها و پیش از این نیز از یک استاد علمی فاخر در این فرهنگسرا تجلیل شده بود .

علیرضا زند وکیلی رئیس فرهنگسرای ملل در این مراسم گفت : باتوجه به ظرفیت های خیلی خوبی که منطقه یک در علم و دانش و دانشمند پروری دارد این بزرگداشتها ادامه خواهد یافت .

وی افزود : در واقع یکی از برنامه های فرهنگسرای ملل پرداختن به علم نجوم است که در دستور کار برنامه های فرهنگی هنری شهرداری منطقه یک است .

جلالی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه یک نیز گفت : اگر چهره های علمی وفاخر یافته های علمی خود را به اشتراک نگذارند نشر علم در جامعه نمود پیدا نمی کند که دالکی یکی از این چهره های علمی و فاخر است.

وی افزود : تجلیل از چهره های مفاخر و برجسته علمی در دستور کار این معاونت است .

گنجی پدر علم جغرافیای ایران نیز در این مراسم گفت : این حق ماست که به فرهنگ ملی خود ببالیم چون کسانی که به دنبال جهانی شدن هستند می خواهند فرهنگ دیگر ملل را بدزدند چون از خودشان چیزی ندارند .

وی افزود : در این دنیای پراشوب باید از شخصیت هایی که باعث پایداری فرهنگ ملی میشوند بایستی یاد انها را زنده نگه داریم که دکتر دالکی یکی از انهاست .

در این مراسم استاد دالکی نیز به بیان سابقه تحصیلی و سفرهای علمی خود پرداخت .

این مراسم که با حضور چهره های علمی و جمعی از مدیران حوزه فرهنگ برگزار شد از یک عمر فعالیت های علمی استاد دالکی در زمینه علم نجوم اماتوری با اهداء لوح یادبودی تجلیل و تقدیر شد .
 
شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

997

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.