9 خوراكي كه بينايي را تقويت مي‌كند

مطالعات نشان داده است كه شكلات كاكائويي درتقويت بينايي بسيار موثر است.
شنبه، 8 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 9 خوراكي كه بينايي را تقويت مي‌كند

راسخون : مطالعات نشان داده است كه شكلات كاكائويي درتقويت بينايي بسيار موثر است.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، راه هاي زيادي براي تقويت طبيعي بينايي به غير از داروهاي شيميايي وجود دارند، برخي از مواد خوراكي كه به آنها اشاره خواهيم كرد كه در تقويت نور چشم موثر هستند.

سير:

سير به عطر و طعم غذا بسيار كمك مي‌كند و به همين منظور در بسياري از غذاها مي‌توان از آن استفاده كرد.

مطالعات نشان داده است كه سير فوايد بسياري در سلامتي فرد دارد و باعث افزايش گردش خون مي‌شود، همچنين به سيستم ايمني بدن كمك مي‌كند و براي بينايي نيز موثر است.

سير سرشار از سولفور و مواد غذاي ديگريست كه به توليد آنتي اكسيداني كه مي‌تواند به حفاظت لنز چشم كمك كند، ‌كمك مي كند.

تخم‌مرغ:

در ميان غذاهايي كه براي تقويت نور چشم مفيد است، تخم‌مرغ از رايج‌ترين آنها مي‌باشد. تخم‌مرغ مخصوصا زرده آن سرشار از مواد مغذي است كه براي تقويت بينايي مفيد است و به رفع خستگي بدن كمك مي‌كند.

ماهي سالمون:

ماهي سالمون غني از ويتامينA و D و اسيدهاي چرب امگا 3 است كه اين تركيبات باعث تقويت بينايي مي ‌شود.

سبزيجات برگدار:

كاهو، كلم، اسفناج و ديگر سبزيجات برگدار سبز در افزايش تقويت نور چشم مفيد‌ند، زيرا آنها حاوي ويتامينA، ويتامينB12، ويتامينC و كليسيم هستند.

مطالعات نشان داد كه اسفناج سرشار از آنتي اكسيداني‌هايي مانند Iutein و Zeaxanthin است كه بسيار براي چشم مفيدند؛ اگر شما مي‌خواهيد فايده بيشتري از سبزيجات برگدار ببريد، سعي كنيد از زياد پختن آنها خودداري كنيد.

شكلات كاكائويي:

مطالعات نشان داده است كه شكلات كاكائويي در تقويت بينايي بسيار موثر است. با اضافه كردن مقدار شكلات كاكائويي به وعده‌هاي غذايي روزانه خود مي‌توانيد مقدار flavonoids كه به حفاظت ماهيچه‌هاي خوني چشم كمك مي‌كند را افزايش دهيد. با حفاظت از ماهيچه‌هاي خوني در چشم عليرغم افزايش سن و ضعيف شدن چشم شما مي‌توانيد به تقويت لنز چشم و قرنيه كمك كنيد.

گياه قره‌قاط:

مطالعات نشان داده است كه مصرف گياه قره ‌قاط مي‌تواند به جلوگيري از بعضي اختلالات بينايي مانند macular degeneration كه موجب كاهش بينايي در مركز ميدان ديد فرد در سنين بالاتر مي‌شود، كمك مي‌كند.

آوو كادو:

آووكادو مانند اسفناج نيز سرشار از آنتي اكسيدان‌هايي مانند latein و zeaxanthin است كه در چشم يافت مي‌شود.

گفته شده است كه ميزان latein موجب كاهش خطر macular degeneration و آب مرواريد مي شود؛‌اين ميوه در مناطق گرم و استوايي به وفور يافت مي شود.

هويج:

هويچ و بسياري از سبزيجات و ميوه‌جات زرد و نارنجي رنگ حاوي بتاكاروتين هستند كه براي بينايي چشم مفيد است و مي‌تواند به حفاظت چشم در برابر آسيب‌هاي نور خورشيد كمك كند.

سويا:

سويا داراي چربي كمي است اما ميزان پروتيين آن زياد است و حاوي اسيدهاي چرب و ديگر مواد مغذي است كه بسياربراي چشم مفيد است.

مواد غذايي و سبزيجاتي كه در بالا به آنها اشاره شد در تقويت نور چشم بسيار موثرند اما شما را به پرهيز از يكسري مواد خوراكي كه موجب كاهش بينايي مي‌شود توصيه مي‌كنيم كه ازجمله آنها مي‌توان از شكر، غذاهايي با شاخص گليسميك مانند پاستا، نان، حبوبات و چربي، آرد تصفيه شده و‌ مونوسديم گلوتاميك را نام برد.

براساس گزارش پايگاه اطلاع رساني سايپتدفايند، اين مواد خوراكي هنگامي كه زياد مورد مصرف قرار مي‌گيرند، مي‌توانند براي چشم مضر باشند و منجر به مشكلات چشمي مانند آب سياه شوند.

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

998

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.