کارشناس بازی‌های رایانه‌ای عنوان کرد:

غرب افکار خود را در بازی‌های رایانه‌ای ترویج می‌کند

کارشناس بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه بازی‌های رایانه‌ای طبق برخی تحلیل‌ها به سومین صنعت پول ساز جهان تبدیل شده است، تصریح کرد: غرب و آمریکا افکار خود را در بازی‌های رایانه‌ای ترویج می‌کنند.
جمعه، 10 شهريور 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
غرب افکار خود را در بازی‌های رایانه‌ای ترویج می‌کند

کارشناس بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه بازی‌های رایانه‌ای طبق برخی تحلیل‌ها به سومین صنعت پول ساز جهان تبدیل شده است، تصریح کرد: غرب و آمریکا افکار خود را در بازی‌های رایانه‌ای ترویج می‌کنند.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس از قم، محمد امین حاجی‌هاشمی امروز در نشست آموزشی واکاوی بازی‌های رایانه‌ای که با حضور دانشجویان طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دانشگاه‌های قم در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بازی‌های رایانه‌ای طبق برخی تحلیل‌ها به سومین صنعت پول‌ساز جهان تبدیل شده است، اظهار کرد: بازی Call of Duty: Modern Warfare 2  رکورد فروش همه فیلم‎ها و بازی‌های دنیا را شکست.

وی با تاکید بر اینکه طبق اعلام مسئولان سال 1388 حدود 37 میلیون نسخه بازی رایانه‌ای و کنسولـی در کشور به فروش رسیده است، تصریح کرد: چند سالی است که ساخت بازی در ایران شروع شده و طی پنج سال گذشته حدود 100 بازی رایانه‌ای تولید شده که البته با توجه به اینکه سالانه صدها بازی خارجی به صورت مجاز یا غیرمجاز در کشور منتشر می‌شود این تعداد بسیار کم است.

کارشناس بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه اکثر بازی‌های رایانه‌ای کشور سناریو خوبی ندارند، خاطرنشان کرد: دانشجویان علوم انسانی باید بر روی سناریونویسی مطابق فرهنگ ایران اسلامی کشور سرمایه‌گذاری کنند.

حاجی‌هاشمی در مورد کیفیت بازی‌های رایانه‌ای تولیدی کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه ابتدای راه هستیم توقع زیادی نباید داشت اما از هم‌اکنون برای رقابت با بازی‌های رایانه‌ای غرب باید سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد.

این کارشناس بازی‌های رایانه‌ای همچنین با اشاره به اینکه برخی بازی‌های رایانه‌ای اعتیادآور است، تصریح کرد: بازی‌های آنلاین اینترنتی بسیار اعتیادآور بوده و با هدف پول سازی ایجاد شده است.

حاجی‌هاشمی با تاکید بر اینکه بازی‌ها رایانه‌ای بر روی تفکر افراد بسیار تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: سال گذشته تروریست نروژی که حدود 100 نفر را به قتل رسانده بود ادعا کرد که بازیCall Of Duty Modern Warfare2   ابزار وی برای تمرین شلیک کردن بوده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری بازی‌های رایانه‌ای سکولاریسم و حذف معنویت را ترویج می‌کنند، اظهار کرد: سیمز به عنوان پر فروش‌ترین بازی دنیا 100 میلیون نسخه به فروش رسانده است و این بازی که محبوب بسیاری از دختر بچه‌ها در ایران است به عنوان نرم افزار آموزشی در مدارس آمریکا تدریس می‌شود و در بازی تمام لحظات زندگی را شبیه سازی کرده و خداوند و معنویت را به طور کامل حذف کرده است.

این کارشناس بازی‌های رایانه‌ای با تاکید بر اینکه استکبار جهانی قبل از برپایی هر جنگی با ساخت بازی رایانه‌ای آن، اذهان جهان را به نفع خود تغییر می‌دهد و سیاست‌های آینده خود را توجیه می‌کند، تصریح کرد: قبل از حمله آمریکا به افغانستان بازی‌های مختلفی ساخته شده و نوید این جنگ را داده بود.

حاجی‌هاشمی خاطرنشان کرد: قبل از حمله آمریکا به عراق بازی‌هایی ساخته شد و عنوان کرد که برای از بین بردن سلاح‌های کشتار جمعی باید به عراق حمله کرد و همچنین یک سال قبل از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان بازی رایانه‌ای First to Fight ساخته شد و اعلام کرد که سال 2006 به دلیل به وجود آمدن ناآرامی در لبنان توسط یک گروه شیعی آمریکا باید به این کشور لشکرکشی کند.

وی با تاکید بر اینکه این بازی‌ها ابتدا خود را بی‌طرف معرفی می‌کنند اما بازی به صورت آرام و نرم کاربر را همراه خود می‌کند، اضافه کرد: قطعا نهاد‌های آمریکایی در ساخت بازی‌ها نقش دارند.

این کارشناس بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه تام کلنسی نویسنده آمریکایی است که ارتباط نزدیکی با دولت مردان آمریکایی دارد، خاطرنشان کرد: وی در یکی از کتاب‌های خود حمله به برج‌های دوقلوی آمریکا را پیش بینی کرده بود.

حاجی‌هاشمی تصریح کرد: آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی که سال‌ها است به کشتن افراد بی‌گناه در عراق، افغانستان و لبنان و فلسطین مشغول هستند با ساخت بازی‌های این چنینی جنایاتشان را مخفی کرده و در عوض خود را مظلوم و مورد ستم نشان می‌دهند.

وی اضافه کرد: بازی‌های رایانه‌ای نه تنها از جنایات رژیم صهیونیستی و غرب سخنی به میان نمی‌آورد، بلکه تصاویری خیالی از تهاجم نظامی به آمریکا و کشته شدن مردم خود نشان می‌دهند.
100



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما