پورمحمدی: جلوی فساد و دست‌اندازی حقوق بیت‌المال را بگیریم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حضور و نقش مردم در صحنه‌های مختلف دفاع از نظام و انقلاب، بر لزوم پیش قدم بودن مسئولان در صرفه‌جویی و اتخاذ تدابیر مناسب برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم تأکید کرد.
جمعه، 10 شهريور 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پورمحمدی: جلوی فساد و دست‌اندازی حقوق بیت‌المال را بگیریم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حضور و نقش مردم در صحنه‌های مختلف دفاع از نظام و انقلاب، بر لزوم پیش قدم بودن مسئولان در صرفه‌جویی و اتخاذ تدابیر مناسب برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم تأکید کرد.


به گزارش راسخون، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در جمع نمازگزاران نماز جمعه گرگان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر قرار داشتن در پیچ حساس تاریخی گفت: بلوک‌بندی‌های قدرت در جهان در حال تغییر است و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نمی‌خواهند وضعیت ظالمانه‌ای را که در جهان به وجود آورده‌اند از دست بدهند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی و درحالی‌که آمریکا و غرب رقیبی برای خودشان نمی‌بینند، جمهوری اسلامی در شرایط خطیری قرار دارد. در حال حاضر غرب و آمریکا با قدرت نوظهوری به نام جمهوری اسلامی روبه‌رو است. آن‌ها چون منافعشان را که بیشتر در منطقه ما قرار دارد در خطر می‌بینند همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا با اعمال تحریم‌های سخت، بر مردم و نظام جمهوری اسلامی فشار وارد کنند.

پورمحمدی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود همه گزینه‌ها درباره ایران روی میز است، افزود: دشمنان از گزینه‌هایی که برای مقابله با جمهوری اسلامی روی میزشان بود تحریم اقتصادی را انتخاب کردند دلیلش این بود که اقتصاد و مبادلات اقتصادی یک مساله به هم پیوسته است و شرایط آن نیز به طور کلی در اختیار ایران نیست، در نتیجه تمام توان خود را بکار گرفته‌اند تا بیشترین فشار را بر ایران بگذارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با طرح این پرسش که "در شرایط فعلی چه باید کرد؟"، به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: اولین اقدام در این مسیر استقامت و پایداری است. بدانیم همه موفقیت‌ها به اراده الهی صورت می‌گیرد و از آنجا که یک جامعه دینی و ایمانی هستیم و همه امور در دایره دین مدارای تعریف می‌شود باید همیشه به یاد خدا بود.

وی با تأکید بر ضرورت تداوم وحدت و صبوری جامعه گفت: اطاعت از خدا و دستورات رسول خدا و پرهیز از تنازع و اختلاف شرط دیگر موفقیت جامعه اسلامی است.

پورمحمدی همچنین با بیان اینکه "هدف از تحریم، شکست مقاومت مردم بود"، اظهار کرد: برخی تحلیل‌ها این بود که تحریم مقدمه حمله دشمن است. آن‌ها می‌خواستند ابتدا با اعمال تحریم‌های سخت روحیه و اعتماد مردم را خراب و سپس حمله نظامی کنند ولی این توطئه دشمن به خاطر مقاومت، صبوری و دین باوری مردم شکست خورد. باید به این مردم و این جامعه که مطیع اوامر خدا و رهبری‌اند افتخار کنیم.

وی با اشاره به اقدامات آمریکایی‌ها برای انزوای ایران گفت: آن‌ها تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا اجلاس غیرمتعهدها در تهران منزوی شود و کشورها در آن شرکت نکنند اما دیدیم که بیش از 120 کشور و چندین نهاد بین‌المللی در این اجلاس شرکت کردند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با ارائه تحلیلی از پیامدهای حضور کشورهای مختلف در اجلاس نم گفت: حاصل مقاومت مردم این بود که رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به رژیم صهیونیستی پیام داد که اگر می‌خواهید به ایران حمله کنید از ما انتظار کمک و پشتیانی نداشته باشید. همچنین صدر اعظم آلمان در تماس تلفنی با رئیس دولت رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل از جنگ با ایران پرهیز کند و راه حل دیپلماتیک بهترین گزینه در مورد انرژی هسته‌یی ایران است.

پورمحمدی تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری با تمام قدرت مواضع نظام را به دنیا اعلام می‌کنند به برکت حضور و پایداری مردم دین مدار است.

وی در ادامه صحبتهای خود تاکید کرد: باید به فکر مشکلات و دغدغه‌های مردم باشیم و مردم را در صحنه نگه داریم. مردم، صبور، وفادار و مقاوم هستند اما مسئولان هم باید درست تدبیر و برنامه‌ریزی کنند. اینکه فقط به مردم بگوییم صرفه‌جویی کنید و برنامه‌ریزی داشته باشید صحیح نیست بلکه خود ما هم در این زمینه باید پیش‌قدم باشیم. باید خودمان و دستگاه اداری ما سالم باشد، به سلامت عمل کنیم و جلوی فساد و دست‌اندازی حقوق بیت‌المال را بگیریم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در پایان اظهار کرد: امیدوارم همانگونه که ملت ما تا به امروز با پیروی از دستورات ولی خدا رهبر معظم انقلاب از شرایط سخت عبور کرد از این پس هم با حفظ وحدت، مقاومت و استفاده خوب از منابع و فرصت‌ها مراحل دشوار را پشت سر بگزاریم.
100



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.