سوگواره حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد

مراسم سوگواره حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در سالروز وفات این حضرت با حضور انبوه زائران و مجاوران حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.
يکشنبه، 12 شهريور 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سوگواره حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد

مراسم سوگواره حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در سالروز وفات این حضرت با حضور انبوه زائران و مجاوران حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری مهر، این مراسم، با حضور جمعی از چهره های علمی، فرهنگی و سیاسی و همچنین مسئولان شهرستان ری و دسته های عزادار از اقصی نقاط کشور و جمع کثیر زائران و مجاوران حرم مطهر همراه بود.
این مراسم امروز یکشنبه 12 شهریور ماه در مصلای بزرگ ری برگزار شد و زیارتنامه حضرت عبدالعظیم علیه السلام توسط آقای احمد زین العابدین فرد قرائت شد و مداح اهل بیت، آقای مجتبی باقری به مرثیه سرایی و ذکر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام پرداخت و در سوگ وفات محدث عظیم الشان حضرت عبدالعظیم الحسنی به عزادارای پرداختند.
 سخنران این مراسم معنوی، امام جمعه تهران آیت الله سیّداحمد خاتمی نیز در سخنانی به تجلیل از مقام شامخ دانشمند بزرگ شیعه و نگین درخشان ری پرداخت و این شخصیت بزرگ را قابل احترام در نزد بزرگان دین دانست.
 حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، نواده پاک امام حسن مجتبی و از راویان حدیث و از دانشمندان بزرگی است که محضر سه تن از امامان معصوم علیه السلام را درک کرده و از محضر ایشان بهره برده است.
 سخنان ائمه علیهم السلام در مورد این شخصیت بارز و محبوب و مورد اعتماد نزد اهل بیت علیهم السلام نشان از شخصیت علمی و مدارج بالای معنوی دارد، چنانچه در روایتی مشهور، امام هادی علیه السلام زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام را برابر با زیارت مزار منور حضرت سیدالشهداء علیه السلام در کربلا دانسته است./7432
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.