مدیرکل اوقاف مازندران:

191 خادم مساجد مازندران بیمه شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 191 نفر از خادمان مساجد استان بیمه هستند.
پنجشنبه، 16 شهريور 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
191 خادم مساجد مازندران بیمه شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 191 نفر از خادمان مساجد استان بیمه هستند.


به گزارش راسخون به نقل از فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی اظهار داشت: استان مازندران دارای چهار هزار و 459  مسجد است و 191 خادم مسجد زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه خادمان مساجدی که زیر 50 سال سن داشته باشند و خدمت مقدس سربازی را انجام داده‌اند به‌عنوان خادم مسجد از سوی هیئت امناء به اوقاف معرفی می‌شوند و زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

سهرابی با اشاره به اهمیت مساجد در هر منطقه خاطرنشان کرد: این اماکن مذهبی در حقیقت محل امنیت و آرامش برای راز و نیاز و عبادت است و همه برای سلامت معنوی خود نیاز به مسجد دارند.

این مسئول استانی ادامه داد: از جمله عواملی که می‌تواند در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد نقش داشته باشد برخورد خادم و هیئت امناء مساجد با این قشر است و خادمان و دست‌اندرکاران مساجد با برخورد و رفتار خوش نوجوانان و جوانان را برای حضور فعالیت در مساجد تشویق کنند.

وی یادآور شد: خادمانی که شرط اوقاف برای بیمه را داشته باشـند با مراجعه به اداره اوقاف و تکمیـل مدارک بیمه می‌شوند.

*کمک 90 میلیون ریالی اوقاف به زلزله زدگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری گفت: اوقاف مازندران مبلغ 90 میلیون ریال به زلزله زدگان آذربایجان شرقی کمک کرد.

سهرابی گفت: از سوی این اداره کل و اداره‌های اوقاف و امور خیریه و اصحاب وقف و بقاع مبلغ 90 میلیون ریال به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی کمک شده است .

وی افزود: بلایای طبیعی از جمله آزمایش‌های بزرگی است که خداوند در قرآن کریم به انسان‌ها گوشزد فرموده است و مهم‌ترین مسئله در مقابل این بلایا و مصیبت‌های وارده، صبر و استقامت است .

مدیرکل اوقاف مازندران در پایان گفت: این کمک‌ها به‌ صورت نقدی به حساب کمیته امداد و هلال احمر و اوقاف آذربایجان شرقی و همچنین کمک‌های غیرنقدی به جمعیت هلال احمر اهداء شده است.
100



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.