حمله هکرها به شرکت نفتی عربستان

گروهی از هکرها با حمله به رایانه‌های شرکت نفت عربستان، تهدید کردند که اطلاعاتی سری از جنایات عربستان در سوریه و بحرین را فاش خواهند کرد.
يکشنبه، 19 شهريور 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حمله هکرها به شرکت نفتی عربستان

گروهی از هکرها با حمله به رایانه‌های شرکت نفت عربستان، تهدید کردند که اطلاعاتی سری از جنایات عربستان در سوریه و بحرین را فاش خواهند کرد.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  منابع آگاه از شرکت نفت "آرامکو" عربستان سعودی اعلام کردند که بازجویی افراد مشکوک به همکاری با هکرها آغاز شده است؛ به گفته این منابع، هکرها ماه قبل با استفاده از ویروسی به نام "شیمون" حدود 30 هزار دستگاه رایانه بزرگترین شرکت تولید کننده نفت جهان را از کار انداخته اند.

این درحالی است که آرامکو اعلام کرده خسارتهای وارد شده به این شرکت محدود بوده، و به بخش فنی شرکت آسیبی وارد نشده است.

سایت "وطن" به نقل از این منابع خاطرنشان کرد، تحقیقات برای یافتن سرنخ‌هایی درباره این حمله ادامه دارد.

گروهی به نام "شمشیر قاطع عدالت" با پذیرفتن مسئولیت این حمله رایانه‌ای، اعلام کرده که توانسته با استفاده از ویروس به پرونده های داخلی شرکت نفوذ کند.

این گروه با اعلام سیاسی بودن دلیل خود برای حمله به شرکت آرامکو، تهدید کرده است که اسرار این شرکت را فاش خواهد کرد.

همچنین، گزارش‌های مشابهی در خصوص حمله به شرکتهای صادر کننده نفت و گاز در خاورمیانه از جمله قطر منتشر شده است.

شرکت آرامکو با خودداری از توضیح درباره شایعه های مطرح شده، تأکید کرد که در حال انجام تحقیقات است و درباره گمانه زنی ها توضیحی نمی‌دهد.

گروه "شمشیر قاطع عدالت" که توانسته به تابلو الکترونیکی شرکت آرامکو نیز نفوذ کند، با انتشار اعلامیه ای در این تابلو تأکید کرده، "این شرکت منبع اصلی تأمین مالی رژیم برای جنایت در بسیاری از کشورها از جمله سوریه و بحرین است".

عربستان سعودی سال گذشته، پس از آغاز انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین، برای جلوگیری از سرنگونی رژیم آل‌خلیفه و سرکوب مردم، نیروهای ویژه نظامی خود را با تجهیزات کامل به بحرین اعزام کرد.

عربستان سعودی همچنین یکی از حامیان اصلی عناصر و گروه های مسلح در سوریه و تروریستهای اعزام شده به این کشور است./7432



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.