انتشار زندگینامه‌های فرماندهان شهید کرمانشاه در یک کتاب

بیست‌و ششمین دفتر از «فرهنگنامه جاودانه‌های تاریخ» نوشته سید سعید موسوی که به زندگینامه فرماندهان شهید استان کرمانشاه پرداخته، از سوی نشر شاهد منتشر شده است.-
يکشنبه، 19 شهريور 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتشار زندگینامه‌های فرماندهان شهید کرمانشاه در یک کتاب

بیست‌و ششمین دفتر از «فرهنگنامه جاودانه‌های تاریخ» نوشته سید سعید موسوی که به زندگینامه فرماندهان شهید استان کرمانشاه پرداخته، از سوی نشر شاهد منتشر شده است.-

به گزارش راسخون به نقل از ایبنا، سید سعید موسوی در این نوشتار زندگی 112 فرمانده شهید استان کرمانشاه را مورد تحقیق قرار داده است.

وی در مقدمه بیست‌و ششمین دفتر از «فرهنگنامه جاودانه‌های تاریخ» با بیان این‌که در این نوشتار زندگینامه فرماندهانی که سمتی بالاتر از معاون داشته‌اند بررسی شده است، می‌نویسد: «این فرهنگ نامه در بر گیرنده زندگینامه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، جهادی و تبیین اندیشه‌ها و آثار این فرماند‌هان است که بر اساس اطلاعات سرگذشت پژوهی و منابع موجود در بنیاد شهید و امور ایثارگران، نظیر بانک اطلاعات شاهد، پرونده کارگزینی و پرونده فرهنگی به نگارش درآمده است.»

هدف از انجام این پژوهش، ارایه مجموعه‌ای منسجم و علمی از سیره عملی زندگی و جهادی سرداران شهید دفاع مقدس و در ادامه پژوهش‌های انجام شده از سال 1378 عنوان شده است.
 
موسوی این پژوهش را از سوم تیرماه سال 1387 با جذب نیرو‌ برای انجام این طرح آغاز کرده و با برگزاری جلسه‌های متعدد، ارتباط مستمر و سفر به استان‌های سراسر کشور برای بررسی و اخذ اطلاعات، شناسایی مدخل و جمع‌آوری اطلاعات و اسناد، فیش برداری و تنظیم برای نگارش ادامه داده و پس از نگارش زندگینامه‌ها به بازخوانی و ویراستاری آن‌ها پرداخته است.

نویسنده در بیان زندگینامه فرماندهان شهید استان کرمانشاه علاوه بر مشخصات اصلی هر فرمانده شهید به مواردی مانند محیط تربیتی، نقش در پیروزی انقلاب اسلامی، چگونگی ورود به دفاع مقدس، فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، علایق و دیگر مواردی از این دست را هم مورد مطالعه قرار داده است.

در این نوشتار، نگارنده در جای جای نوشتار مواردی مانند مکان‌ها، افراد شاخص و نقل قول‌های مهم را شماره‌گذاری کرده و مخاطب را به بخش پی‌نوشت اثر که در پایان هر زندگینامه آمده، ارجاع داده است.

همانند سایر دفتر‌های منتشر شده «فرهنگنامه جاودانه‌های تاریخ» زندگینامه فرماندهان شهید به ترتیب حروف الفبا آورده شده است و بر فراز متن زندگینامه هر شهید تصویری سیاه و سفید از چهره او نیز مشاهده می‌شود.

بیست‌و ششمین دفتر از «فرهنگ‌نامه جاودانه‌های تاریخ» را نشر شاهد در قطع وزیری و 681 صفحه، با شمارگان هزار نسخه و بهای 100‌ هزار ریال روانه بازار نشر کرده است./7432



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.