مشاور وزیر در آموزش متوسطه:

تعطیلی پنجشنبه‌ و جمعه‌ها فرصتی برای ارتقای آموزش است

مشاور وزیر آموزش و پرورش در آموزش متوسطه گفت: تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه بهترین زمینه برای ارتقای آموزش و مهارت دانش‌آموزان است.
دوشنبه، 20 شهريور 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تعطیلی پنجشنبه‌ و جمعه‌ها فرصتی برای ارتقای آموزش است

مشاور وزیر آموزش و پرورش در آموزش متوسطه گفت: تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه بهترین زمینه برای ارتقای آموزش و مهارت دانش‌آموزان است.

به گزارش راسخون، به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، سید محسن حسینی‌ ارسنجانی صبح امروز در نشست با برخی از دبیران و مربیان آموزش و پرورش  اردبیل اظهار داشت: با تعطیلی پنجشنبه و جمعه فرصتی مناسب برای مرور کتاب‌های درسی و برنامه‌ریزی عملی در نظام آموزش و پرورش فراهم شده است.

این مسئول افزود: سعی می‌کنیم از این دو روز برای آمادگی روحی و روانی دانش‌آموزان برای تحصیلات مطلوب و کیفی استفاده کنیم.

مشاور وزیر در آموزش متوسطه ادامه داد: تعطیلی پنجشنبه‌ها سبب شده کنکوری‌ها نیز بتوانند به صورت جدی موضوع مهارت‌آموزی و تست‌زنی خود را جدی تلقی کرده و از این فرصت برای حفظ آمادگی بیشتر خود استفاده کنند.

وی در ادامه بیان داشت: امسال برای اولین بار در پایه دوم و ششم ابتدایی کتاب‌های درسی جدید را تدوین و تهیه کردیم و از مهر ماه امسال قرار است معلمان آموزش دیده این مقاطع تحصیلی به تربیت دانش‌آموزان اقدام کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در کنار این تغییرات سعی شده در سایر پایه‌های تحصیلی نیز ارتقای کیفی با آموزش معلمان و مهارت آموزی آنها مد نظر باشد تا زمینه مستعدی را برای تحول نظام آموزش و پرورش در آینده‌ای نه چندان دور فراهم آوریم.

مشاور وزیر در آموزش متوسطه در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ظریف‌ترین مفاهیم و مبانی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسینی در پایان بیان داشت: اگر در تحول بنیادین به مسئله معلم و همچنین محتوای کتب درسی و بهینه‌سازی فضای آموزشی توجه شده ناشی از رویکرد جدی این سند است که می‌تواند کشورمان را در افق 20 ساله به عنوان آموزش و پرورش تراز اول در خاورمیانه مطرح کند.

100



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.