کلاهبرداری از عمده‌فروشان با تاسیس دفتر بازرگانی تقلبی

رییس پلیس آگاهی همدان از دستگیری فردی خبر داد که با تاسیس دفتر بازرگانی تقلبی از عمده‌فروشان موادغذایی کلاهبرداری می‌کرد. 100
سه‌شنبه، 21 شهريور 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کلاهبرداری از عمده‌فروشان با تاسیس دفتر بازرگانی تقلبی

رییس پلیس آگاهی همدان از دستگیری فردی خبر داد که با تاسیس دفتر بازرگانی تقلبی از عمده‌فروشان موادغذایی کلاهبرداری می‌کرد.


به گزارش رسخون، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ فرامز به‌گذر در تشریح این خبر با بیان اینکه در اوایل خرداد ماه سال جاری فردی به نام «حمید» با در دست داشتن مرجوعه قضایی و به پیوست گواهی عدم پرداخت چک به پلیس آگاهی مراجعه کردند، گفت: این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که دارای مغازه عمده پخش موادغذایی است و چندی پیش فردی به نام «علی» که دفتر کاری در همدان دارد، در چندین مرحله اقدام به خرید اجناسی با ارزش ریالی پایین از آن کرده و چک‌هایی را که در قبال خرید اجناس ارائه می‌کرد، وصول می‌شد.

وی با بیان اینکه مالباخته در ادامه اظهارات خود، با بیان اینکه «علی» همواره به عنوان یک مشتری خوش‌حساب معروف بود، گفت: بر اساس اظهارات مالباخته، پس از مدتی این فرد اقدام به خرید اجناسی با ارزش ریالی بالا کرده و در قبال آن چک‌های مدت‌دار صادر می‌کرد که در موعد مقرر وصول چک با حضور در بانک متوجه خالی‌بودن حساب متهم می‌شود.

به‌گذر با بیان اینکه تحقیقات کارآگاهان پیرامون این موضوع ادامه داشت تا اینکه چندین پرونده مشابه نیز برای بررسی به پلیس آگاهی همدان ارجاع داده شد، گفت: کلیه مالباختگان در اظهارات خود عنوان کردند که پس از عدم‌وصول چک‌های مدت‌دار متهم، با وی تماس گرفته اما این فرد پاسخگوی تماس‌های تلفنی آنان نبوده و آنان با مراجعه به دفتر کار وی مشاهده کردند که این متهم شبانه محل را تخلیه و متواری شده است.

رییس پلیس آگاهی همدان با بیان اینکه با توجه به تعداد شکات و اهمیت موضوع، پیگیری آن به صورت جدی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت، گفت: تحقیقات نشان داد که «علی – ع» به اتفاق یکی از همدستانش به نام «علی – ب» با تاسیس دفتر کار تجاری بازرگانی واهی و بدون مجوز از مبادی ذی‌ربط و با این شگرد اعتبار مالباختگان را جلب و اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کند.

وی با بیان اینکه با انجام اقدامات پلیسی «علی» شناسایی و دستگیر شد، گفت: متهم در تحقیقات به بزه انتسابی معترف شد و تاکنون 21 مالباخته که در مجموع از آنان مبلغ 411 میلیون و 576 هزار ریال کلاهبرداری شده، شناسایی شده‌اند.

به‌گذر با بیان اینکه متهم به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام‌قضایی قرار گرفت، گفت: تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی ادامه دارد.
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.