فیصل عبدالساتر:

خادم‌الحرمین چگونه در برابر توهین به پیامبر اعظم(ص) سکوت می‌کند؟

یک کارشناس مسائل استراتژیک، مواضع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی در قبال فیلم موهن به ساحت پیامبر (ص) را عامل بر ملا شدن ادعای کذب سران آنها مبنی بر خدمتگذاری حرمین شریفین دانست.
جمعه، 24 شهريور 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خادم‌الحرمین چگونه در برابر توهین به پیامبر اعظم(ص) سکوت می‌کند؟

 یک کارشناس مسائل استراتژیک، مواضع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی در قبال فیلم موهن به ساحت پیامبر (ص) را عامل بر ملا شدن ادعای کذب سران آنها مبنی بر خدمتگذاری حرمین شریفین دانست.

به گزارش راسخون، به نقل از خبرگزاری فارس، "فیصل عبدالساتر" کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به سکوت سران سعودی و حاکمان عربی حاشیه خلیج فارس در مقابل فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) گفت: سکوت سران عرب امر طبیعی است زیرا آنها متحد آمریکا در منطقه به شمار می‌روند.

وی پیروی حاکمان عربی کشورهای حاشیه خلیج فارس از سیاست های کاخ سفید و غرب را عامل عدم همراهی آنها با خواسته‌های ملت‌هایشان در اعتراض به سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه اسلام و پیامبر گرامی اسلام (ص) دانست و افزود: مواضع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی در قبال فیلم موهن به ساحت پیامبر (ص) دروغ سران آنها مبنی بر خدمتگذاری به دو حرم شریف و خدمتگذاری به مسلمانان را بر ملا ساخت.

عبدالساتر، سکوت ریاض در قبال توهین به پیامبر اعظم(ص) را همنوایی با سیاست‌های سابقش در تخریب مساجد در بحرین و داخل عربستان سعودی دانست و با بیان اینکه ریاض به تخریب مساجد افتخار می‌کند، گفت: آنها نه تنها هیچ موضعی علیه توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی اتخاذ نمی‌کنند بلکه اجازه نمی دهند که مردم سخن خود را بگویند و علیه چنین توطئه‌های اعتراض کنند. زیرا از تبدیل تظاهرات مردم به اعتراض علیه سیاست‌هایشان نگرانند.

این کارشناس مسائل استراتژیک سیاست‌های ریاض و سایر دولت‌های عربی متحد آمریکا را باعث افزایش خشم عمومی مردم علیه آن دولت‌ها خواند و افزود: معتقدم که تداوم چنین سیاستی به زودی به انفجار خشم عمومی در آن کشورها منجر می‌شود و عدم تن دادن به اراده مردم باعث شدت گرفتن انفجار مذکور خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت های عربی متحد آمریکا نمی‌توانند در مقابل خروش ملت‌هایشان دوام چندانی بیاورند، از فرا رسیدن موج تغییر به آن کشورها سخن گفت و افزود: برخی حکومت‌های عربی دل به آمریکا خوش کرده‌اند. این در حالی است که آمریکا نمی‌تواند آنها را نجات دهد.

عبدالساتر با انتقاد شدید از سکوت سران سعودی در قبال توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام، تاکید کرد که ریاض به جای دهن کجی به خواسته‌های مردمش و همراهی با سیاست‌های آمریکا، شایسته بود که اموال خود را از بانک‌های آمریکایی خارج می‌کرد و با تعلیق همکاری با سیاست‌های آمریکا، به سیاست‌های خصمانه‌شان با کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران، سوریه ، عراق، لبنان و سایر کشور منطقه پایان دهد.
100



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.