فرصت 10 روزه به یوتیوب

برزیل انتشارفیلم موهن به پیامبر(ص)راممنوع اعلام کرد

دادگاهی در برزیل انتشار فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) را ممنوع اعلام کرد.
چهارشنبه، 5 مهر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برزیل انتشارفیلم موهن به پیامبر(ص)راممنوع اعلام کرد

دادگاهی در برزیل انتشار فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش راسخون، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دادگاه ایالتی در سائوپائولوی برزیل روز گذشته انتشار فیلم ضد‌اسلامی و موهن به پیامبر اکر (ص) را در اینترنت ممنوع اعلام کرد و به مسئولان وب‌سایت یوتیوب، 10 روز فرصت داد تا این فیلم موهن را از روی شبکه اینترنتی خود حذف کنند.

این تصمیم ساعاتی پس از آن گرفته شد که «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل شب گذشته در سخنرانی خود در شصت و هفتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان از تشدید رویکرد اسلام هراسی در کشور‌های غربی انتقاد کرد.

بنا براین گزارش، دادخواست شکایت علیه شرکت گوگل به عنوان مالک یوتیوب، توسط اتحادیه ملی اسلام، جمعیت مسلمانان برزیل ارائه شده که معتقدند این فیلم نقض‌کننده قانون آزادی مذاهب است.

‌این گزارش افزود: جوامع مهاجر بسیاری از خاورمیانه در  ایالت سائوپائولوی برزیل زندگی می‌کنند.

قاضی «گیلسون دلگادو میراندا» گفت این پرونده آزادی بیان و نیاز به محافظت از افراد و گروه‌ها در برابر اقداماتی که موجب تبعیض مذهبی می‌شود را در کنار یکدیگر قرار داده است.

همچنین پیش از این دادگاهی در برزیل حکم دستگیری رئیس‌ گوگل در این کشور را به واسطه انتشار یک فیلم موهن به کاندیداتور انتخابات آتی شهرداری‌های برزیل در «یوتیوب»، صادر کرد.

این دادگاه اعلام کرده که موتور جستجوی گوگل قوانین انتخاباتی برزیل را زمانی نقض کرده که حاضر به حذف یک نوار ویدئویی در سایت «یوتیوب» نشد و این در حالی است که محتوای این فیلم به گفته دادگاه، نسبت به کاندید سمت شهرداری شهری در غرب برزیل توهین آمیز است.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.