تشکیل ستاد حمایت از تیم ملی فوتبال به ریاست حبیب کاشانی

کفاشیان : تاج تحمیلی نیست / مصمم به برگزاری انتخابات زودرس هستم

رییس فدراسیون فوتبال پس از اعلام انتخاب مهدی تاج به عنوان سرپرست سازمان لیگ برتر گفت: مصمم هستم انتخابات زودرس فدراسیون را برگزار کنم.
سه‌شنبه، 26 دی 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کفاشیان : تاج تحمیلی نیست / مصمم به برگزاری انتخابات زودرس هستم

رییس فدراسیون فوتبال پس از اعلام انتخاب مهدی تاج به عنوان سرپرست سازمان لیگ برتر گفت: مصمم هستم انتخابات زودرس فدراسیون را برگزار کنم.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، علی کفاشیان گفت: قرار بود که هیات رییسه فدراسیون فوتبال زمان مجمع بعدی را تعیین کند که فعلا این اتفاق نیفتاده اما در جلسه بعدی زمان مجمع را تعیین و پس از آن در مجمع درباره انتخابات زودرس فدراسیون بحث‌وبررسی خواهیم کرد. مصمم هستم که انتخابات زودرس را برگزار کنم.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین با اعلام خبر کناره‌گیری غلامرضا بهروان از ریاست سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال و انتخاب مهدی تاج به عنوان سرپرست این سازمان گفت: در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال بهروز منتقمی به عنوان کاندیدای نایب رییسی دوم فدراسیون رای نیاورد و انتخاب نایب رییس دوم به مجمع بعدی موکول شود. در این مجمع هیات رییسه بهروان را پیشنهاد داد و ما هم آن را به رای گذاشتیم و در نتیجه‌ او به عنوان رییس سازمان لیگ انتخاب شد اما پس از این انتخاب سازمان بازرسی کل کشور به دلیل بازنشسته بودن بهروان نسبت به این انتخاب ایراد گرفت و او هم با احترام به قانون از این سمت کناره‌گیری کرد.

کفاشیان ادامه داد: بهروان اکنون دیگر نه به عنوان رییس سازمان لیگ که به عنوان نماینده هیات‌های فوتبال همچنان عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال است. ایرادی که سازمان بازرسی به کار وی گرفته بود، این بود که او نمی‌تواند کار اجرایی انجام دهد و به همین دلیل به عنوان نماینده هیات‌ها به کارش در فدراسیون ادامه خواهد داد.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مهدی تاج با مشکلی مشابه بهروان روبه‌رو هست یا نه، گفت: تاج مشکل دو شغله یا بازنشسته بودن را ندارد، چون کارش آزاد است و از این نظر هیچ مشکلی ندارد. ضمنا با او صحبت ‌کرده‌ایم که از هیات مدیره پرسپولیس کناره‌گیری کند، چون نمی‌تواند همزمان در سازمان لیگ و پرسپولیس باشد. رییس سازمان لیگ برتر لزوما نباید نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال باشد ولی ما می‌توانیم در مجموع بعدی مهدی تاج یا هر کس دیگری را به عنوان کاندیدای نایب رییسی دوم پیشنهاد دهیم و این مجمع تصمیم می‌گیرد که چه کسی را معرفی کند. فعلا تاج به عنوان سرپرست سازمان لیگ کارش را شروع می‌کند و در اولین اقدام مجمع سازمان لیگ را تشکیل خواهیم داد. به زودی جلساتی را هم با هیات‌های فوتبال و اعضای مجمع خواهیم داشت که هم درباره سازمان لیگ تبادل نظر و هم درباره انتخابات زودرس فدراسیون تصمیم‌گیری کنیم.

کفاشیان درباره چگونگی انتخاب تاج به عنوان جانشین بهروان گفت: تاج به هیچ عنوان به ما سفارش نشده بود، بلکه انتخاب خودمان بود. او در فدراسیون قبل هم همکار ما بود و با فضای فوتبال آشناست و تعامل خوبی هم با باشگاه‌ها دارد. بالاخره اختلاف سلیقه در کار طبیعی است. تاج باید از پرسپولیس جدا شود چون نمی‌تواند هم در فدراسیون باشد و هم در یک باشگاه. با نظر ما تاج در جلسات هیات رییسه به عنوان عضو افتخاری شرکت می‌کند اما هنوز عضو هیات رییسه نیست. مهم‌ترین وظایف تاج تدوین آیین‌نامه سازمان لیگ و بازنگری در آیین‌نامه قبلی، تعیین زمان برگزاری مجمع و تشکیل هیات رییسه برای سازمان لیگ است. امیدوارم او کارها را به خوبی پیش ببرد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره همکاری با حبیب کاشانی هم گفت: او را برای سرپرستی تیم ملی نمی‌خواهیم. جلسه‌های با او برگزار کردیم و پیشنهادهای خوبی نیز مطرح شد و به نتایج خوبی هم رسیدیم. در فدراسیون ستادی به عنوان ستاد حمایت از تیم ملی تشکیل می‌دهیم و از کاشانی خواستیم که در این ستاد به ما کمک کند. این اتفاقی است که در همه جای دنیا می‌افتد. باید همه دست به دست هم دهیم و هرگونه حمایتی را که می‌توانیم از تیم ملی انجام دهیم تا در بازی‌های پیش‌رو به ویژه مقدماتی جام‌جهانی موفق باشد.

او درباره اعضای این ستاد گفت: ترکیبی از افراد فنی و مدیریتی در این ستاد عضو خواهند شد. می‌توانیم از طریق همین ستاد تیم‌های امید و رده‌های سنی پایین‌تر را هم حمایت کنیم. علاقمندم که از همه نیروها کمک بگیرم. یکی از دلایلی که قبلا تصمیم گرفته بودم از فدراسیون بروم این بود که احساس می‌کردم تنها هستم اما الان امیدوارم با کمک همدیگر کارها را پیش ببریم. قرار است کاشانی طرح خود را درباره ستاد حمایت از تیم ملی بنویسد و ما هم برنامه‌ای برای این ستاد بریزیم تا کار را هر چه زودتر شروع کنیم. کاشانی فرد توانمند و علاقمندی است و اعلام آمادگی کرده که هرگونه کمکی به تیم ملی کشورش انجام دهد.

کفاشیان در پایان درباره انتخاب سرپرست جدید تیم ملی فوتبال گفت: چند گزینه وجود دارد که در حال مذاکره با آنها هستیم. هنوز به انتخاب قطعی نرسیده‌ایم اما بدون شک برای تیم ملی یک سرپرست را انتخاب خواهیم کرد. کی‌روش هم موافقت خود را در این موضوع اعلام کرده و در چند روز آینده سرپرست جدید را معرفی می‌کنیم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما