لیگ برتر از نگاه آمار

پرسپولیس ۸ – داماش ۳؛ دوباره داماش، دوباره وینگو، دوباره شال سرخ!

چهاردهمین تقابل پرسپولیس و داماش در لیگ برتر جمعه به میزبانی قرمزپوشان برگزار می‌شود.
چهارشنبه، 27 دی 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پرسپولیس ۸ – داماش ۳؛ دوباره داماش، دوباره وینگو، دوباره شال سرخ!

چهاردهمین تقابل پرسپولیس و داماش در لیگ برتر جمعه به میزبانی قرمزپوشان برگزار می‌شود.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، تیم‌های پرسپولیس و داماش گیلان از هفته بیست و دوم دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر باشگاهی فوتبال ایران در حالی جمعه برای چهاردهمین‌بار به مصاف هم می‌روند که در 13 دیدار رو در رو در کارنامه بازی‌های این دو تیم در تاریخ ادوار لیگ برتر 8 برد برای قرمزپوشان تهرانی، 3 برد برای رشتی‌ها و 2 تساوی ثبت شده است.

در این میان سهم فرمزپوشان از 41 گلی که در دیدارهای رو در روی پرسپولیس – داماش به ثمر رسیده 29 گل و سهم داماشی‌ها هم 12 گل است تا به این ترتیب علاقمندان به فوتبال فردا در انتظار به ثمر رسیدن گل شماره 42 در این دیدار باشند.

داماش گیلان در فصل‌های دوم، پنجم، ششم، نهم و دهم در لیگ برتر غایب بوده است تا به این ترتیب از تاریخچه دیدارهای پرسپولیس و داماش در این 5 فصل اول خبری نباشد. البته داماش در تاریخ لیگ با اسامی استقلال رشت و پگاه گیلان نیز حاضر بوده است.

پیش از این و در 6 فصلی که دو تیم در لیگ برتر بازی کرده‌اند تعداد میزبانی‌ها در دیدارهای برگشت به عدالت بین آنها تقسیم شده و پرسپولیس در 3 بازی و داماش نیز در 3 بازی در دیدارهای برگشت میزبان یکدیگر بوده‌اند و پرسپولیس برای چهارمین بار از داماش میزبانی می‌کند.

نکته جالب توجه در تاریخچه دیدارهای پرسپولیس و داماش می‌توان به پرگل بودن بازی‌های دو تیم که اکثر قریب به اتفاق آنها به سود پرسپولیس به پایان رسیده است از جمله برد پرگل و معروف 8 بر 2 سرخ‌ها در هفته اول لیگ سوم با مربیگری بگوویچ و شال گردن چرخاندن‌های این مربی گرفته تا برد پرگل 6 بر صفر دیگر به سود پرسپولیس.

در تاریخچه دیدارهای این دو تیم تنها یک دیدار با نتیجه بدون گل به پایان رسیده است و نکته قابل توجه اینکه هر 3 پیروزی داماش با اختلاف یک گل حاصل شده است، البته دیدار برگشت دو تیم در فصل گذشته که با نتیجه 2 بر یک به سود داماش تا دقایق پایانی در جریان بود به دلیل فحاشی هواداران پرسپولیس نیمه کاره ماند تا با حکم کمیته انضباطی 3 بر صفر به سود تیم رشتی اعلام شود.

در دیدارهای برگشت و از جمع 6 دیدار دو تیم هم تا به حال 3 پیروزی برای پرسپولیس، دو برد برای داماش و یک تساوی به ثبت رسیده است.

همچنین در تاریخ این رویارویی‌ها دیدار 8 بر 2 که به سود سرخ‌ها به پایان رسید با 10 گل زده به عنوان پرگل‌ترین دیدار در تاریخچه دیدارهای این دو تیم محسوب می‌شود.

در جدول رده‌بندی نیز پرسپولیس با 26 و داماش با 24 امتیاز در رده‌های دوازدهم و سیزدهم جدول قرار دارند.

**نتایج کامل تمام دیدارهای پرسپولیس و داماش گیلان در ادوار لیگ برتر حرفه‌ای به شرح زیر است:

*فصل اول لیگ برتر:

دور رفت: داماش یک – پرسپولیس 3

دور برگشت: پرسپولیس 2 – پگاه داماش

*فصل سوم لیگ برتر:

دور رفت: پرسپولیس 8 – داماش 2

دور برگشت: داماش صفر – پرسپولیس صفر

*فصل چهارم لیگ برتر:

دور رفت: داماش صفر – پرسپولیس یک

دور برگشت: پرسپولیس 6 – داماش صفر

*فصل هفتم لیگ برتر:

دور رفت: پرسپولیس 2 – داماش صفر

دور برگشت: داماش یک – پرسپولیس صفر

*فصل هشتم لیگ برتر:

دور رفت: پرسپولیس 2 – داماش صفر

دور برگشت: داماش یک – پرسپولیس 2

*فصل یازدهم لیگ برتر:

دور رفت: داماش 2 – پرسپولیس 3

دور برگشت: پرسپولیس یک – داماش 2  (این دیدار به دلیل فحاشی هواداران پرسپولیس نیمه کاره ماند و با تصمیم کمیته انضباطی 3 بر صفر به سود داماش به پایان رسید)

*فصل دوازدهم لیگ برتر:

دور رفت: داماش یک – پرسپولیس صفر

دور برگشت: پرسپولیس ؟ - داماش ؟

**گزارش بازی رفت دو تیم در فصل دوازدهم لیگ برتر:

«پرسپولیس حریف تیم 10 نفره هم نشد/ 5 بازی 4 امتیاز»

دیدار تیم‌های داماش و پرسپولیس از ساعت 19:10 بیست و نهم مردادماه امسال در ورزشگاه شهید عضدی رشت با حضور بیش از 12 هزار تماشاگر آغاز شد و در پایان تیم داماش با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید.

این بازی در نیمه اول با برتری نسبی داماش بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید. در نیمه دوم با 10نفره شدن تیم داماش شرایط بهتری برای پرسپولیس فراهم شد تا بتواند دروازه میزبان خود را باز کند و تلاش هایی هم انجام داد اما این فرصت ها نتیجه ای برای سرخ‌پوشان نداشت.

اما این تیم داماش 10 نفره بود که توانست در دقیقه 67 توسط حسین ابراهیمی دروازه پرسپولیس را باز کند. شاگردان ژوزه بعد از دریافت گل تلاش هایی برای جبران گل خورده انجام دادند اما این حملات به اندازه کافی موثر نبود.

پرسپولیس در این بازی هم شکست خورد تا بعد از 5 هفته ثابت شود این تیم در نیمه های دوم نمی‌تواند برنده باشد.

قضاوت این مسابقه بر عهده سیداحمد صالحی بود. وی به نظیف کار و بروش از داماش و غلامرضا رضایی از پرسپولیس کارت زرد نشان داد. بروش به دلیل گرفتن کارت زرد دوم در دقیقه 46 از بازی اخراج شد.

پرسپولیس با این شکست 4 امتیازی باقی ماند و در یک رده پایین تر قرار گرفت و پانزدهم شد. داماش نیز با این پیروزی 8 امتیازی شد.

سرخپوشان با ادامه ناکامی های خود به استقبال دربی رفتند. این بازی جمعه هفته جاری برگزار می شود.

بازیکنان داماش:

میلاد فراهانی، محمد مختاری، علیرضا جهانبخش(65- افشین چاووشی)، هادی سهرابی، محمدرضا مهدوی، رسول بروش، مهدی کیانی، حسین کوشکی، مصطفی حاجتی، علیرضا نظیف کار، حسین ابراهیمی

سرمربی: امید هرندی

بازیکنان پرسپولیس:

نیلسون، رضا نورمحمدی، سیدجلال حسینی، امیرحسین فشنگچی، روح الله سیف اللهی( 78- کریم انصاری فرد)، سامان آقازمانی، حسین ماهینی، مهرداد پولادی، غلامرضا رضایی( 61- محمد قاضی)، هادی نوروزی ( 46- علی کریمی) و ایمون زاید

سرمربی: مانوئل ژوزه

*دوباره داماش، دوباره وینگو، دوباره شال سرخ!

وینگو بگوویچ دوباره به پرسپولیس بازگشته البته این بار در ردای یک دستیار و در صورتی که پرسپولیس در آستانه دربی به یک پیروزی پرگ دیگر برسد، باید در انتظار چرخاندن شال گردن از سوی وینگو برای هواداران پرسپولیس باشیم.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.