اتفاق عجیبی که در لیگ برتر واترپلو افتاد/ گرو کشی در آب!

تیم واترپلوی زنجان در اعتراض به رای کمیته انضباطی فدراسیون شنا نسبت به محرومیت نیما شهبازی اعلام کرد که مقابل خوزستان مسابقه نمی‌دهد، مگر اینکه رضا اجاق هم در تیم خوزستان بازی نکند! این استدلال کودکانه یک بار دیگر تب بداخلاقی را به جان ورزش انداخت.
جمعه، 29 دی 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اتفاق عجیبی که در لیگ برتر واترپلو افتاد/ گرو کشی در آب!

 تیم واترپلوی زنجان در اعتراض به رای کمیته انضباطی فدراسیون شنا نسبت به محرومیت نیما شهبازی اعلام کرد که مقابل خوزستان مسابقه نمی‌دهد، مگر اینکه رضا اجاق هم در تیم خوزستان بازی نکند! این استدلال کودکانه یک بار دیگر تب بداخلاقی را به جان ورزش انداخت.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، کک بداخلاقی هر روز بیشتر به جان ورزش ایران می‌افتد و سایه حاشیه‌های غیر ورزشی فضای بازی‌ها را تاریک می‌کند. قسمت جدید سریال بداخلاقی‌ها این بار در هفته نخست دور برگشت لیگ برتر واترپلو روی داد. جایی که رفتار مسئولان و مربیان یک تیم استانی علاقه‌مندان ورزش را حیرت‌زده کرد.

ماجرا از آن جا شروع شد که نیما شهبازی، بازیکن موثر تیم واترپلوی زنجان به حکم کمیته انضباطی به دلیل شرکت نکردن در جلسه رسیدگی به حاشیه‌های تیم ملی جوانان تا اطلاع ثانوی محروم شد. دلیل احضار وی به کمیته انضباطی بی‌احترامی به کادر فنی تیم ملی در جریان مسابقه‌های جهانی استرالیا بود. گویا شهبازی در جریان تمرین با اعتراض به رفتار رضا اجاق مربی خود، برخورد ناشایستی انجام می‌دهد و اعلام می‌کند که نمی‌خواهد در مسابقه بعدی تیم ملی شرکت کند. اگرچه خبرهای رسیده از پشیمانی وی در روزهای بعد خبر می‌داد اما نادر غفوری، رییس کمیته فنی واترپلو در همان استرالیا اعلام کرد که بداخلاقی و تمرد شهبازی از دستورات کادر فنی و همچنین بی‌احترامی به تیم ملی ایران بلافاصله پس از بازگشت تیم به تهران پیگیری می‌شود.

وعده‌ای که محقق شد و در نهایت پس از اینکه شهبازی دوبار به دعوت کمیته انضباطی اعتنا نکرد، از سوی کمیته فنی تا اطلاع ثانوی محروم شد.

به ظاهر همه چیز تمام شده بود اما در بازی عقب افتاده از هفته نخست دور برگشت لیگ برتر واترپلو جایی که دو تیم خوزستان و زنجان باید به مصاف هم می‌رفتند، شهبازی با حمایت برادران نجفی، سرپرست و مربی تیمش اعلام کرد که مسابقه نمی‌دهد، مگر اینکه رای کمیته انضباطی لغو شود!

در حالی که این بازی از شبکه سراسری پخش تلویزیونی هم داشت، مسئولان تیم زنجان به دستور ناظر و نماینده فدراسیون درباره شروع مسابقه توجهی نکردند و در نهایت پس از اصرارهای فراوان شرط گذاشتند که رضا اجاق، بازیکن تیم خوزستان و مربی شهبازی در تیم ملی جوانان هم نباید در مسابقه شرکت کند! بعد از حدود 19 دقیقه تاخیر مسئولان زنجان اعلام کردند که اگر رضا اجاق در مسابقه شرکت کند بازی نخواهند کرد!

سرانجام با رایزنی طاهریان، ناظر مسابقه و محسن رضوانی دبیر فدراسیون اجاق به آب نپرید و بازی بدون حضور شهبازی و اجاق برگزار شد!

رضا اجاق با تایید این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ما مثل همه بازی‌ها برای مسابقه با زنجان به استخر رفتیم، قرار بود این بازی پخش مستقیم تلویزیونی شود، به همین دلیل باید راس ساعت مقرر برگزار می‌شد. اما تیم زنجان اعلام کرد که اگر من در بازی باشم مسابقه نمی‌دهند. من هم به توصیه رضوانی و به احترام فدراسیون مجبور شدم از آب بیرون بیایم. اما برای خودم هنوز سوال است که آیا مگر کمیته انضباطی حکمی در مورد من صادر کرده است؟ چرا یک نفر در یک هیات استانی برای فدراسیون تصمیم می‌گیرد؟ این موضوع واقعا برای من سوال است.

وی افزود: شهبازی براساس رای کمیته انضباطی تا اطلاع ثانوی محروم است. مگر معامله پایاپای مطرح است که چون او حق بازی ندارد من هم وارد زمین نشوم. برای من که هیچ حکمی صادر نشده است. مثل این می‌ماند که شما دزدی را بگیرید و محکومش کنید بعد بگویید خیر باید پلیس را هم که من را دستگیر کرده محکوم کنید. این اصلا درست نیست.

اجاق تاکید کرد: من تنها به احترام فدراسیون و حرف رضوانی در بازی شرکت نکردم. حالا نماینده باشگاه می‌گوید اگر تیم خوزستان می‌باخت چه کسی پاسخگو بود؟ راست هم می‌گویند. من حقوق خود را از تیم خوزستان می‌گیرم. اگر ما مقابل زنجان شکست می‌خوردیم چه کسی پاسخگو بود؟

وی در پایان گفت: تعجب می‌کنم چرا چنین رفتاری از سوی تیم زنجان روی داد. من خودم قبلا برای شهبازی نامه درخواست بخشش نوشته بودم و با خود نیما شهبازی سه بار صحبت کرده بودم و واقعا ما با هم هیچ مشکلی نداریم. او هم تا قبل از جریان مسابقه هیچ بی‌احترامی نکرده بود. سه بار هم بابت جریان تیم ملی از من عذرخواهی کرده بود. حالا نمی‌دانم از طرف چه کسی این موضوع دنبال می‌شود. افرادی می‌خواهند حکم فدراسیون را زیر سوال ببرند. واقعا نمی‌دانم این جریان‌سازی‌ها از سوی چه کسی است. باز هم می‌گویم من از حق خودم به عنوان مربی گذشتم. اما نمی‌دانم چرا حسین نجفی، مربی تیم زنجان این جریان را ایجاد کرد.

جاسم منصوری، کاپیتان تیم شهرداری اهواز (خوزستان) نیز با اظهار تاسف از ایجاد حاشیه‌ها در دیدار با زنجان به ایسنا گفت: ما چند بازیکن خود را به دلایل مختلف برای بازی با زنجان در اختیار نداشتیم. همین طور نه نفر بیشتر نبودیم. وقتی مجبور شدیم بدون اجاق بازی کنیم هشت نفره شدیم و اصلا جای تعویض نداشتیم. کار برای ما خیلی سخت شد. اصلا کاری ندارم که قبلا چه چیزی بین اجاق و شهبازی پیش آمده است. اما اگر ما با این همه هزینه برای تیم مقابل زنجان می‌باختیم و از راهیابی به باشگاه‌های آسیا بازمی‌ماندیم چه کسی پاسخگو بود؟

وی افزود: من به عنوان نماینده باشگاه اعتراض مکتوب و شکایت تیم را به فدراسیون رساندم. بالاخره کمیته انضباطی باید برخورد قاطع‌تری انجام می‌داد تا کار به اینجا نمی‌کشید. در شروع مسابقه می‌خواستند شهبازی بازی کند اما بعد که مسئولان اعلام کردند وی به دلیل محرومیت نمی‌تواند به آب بزند، گفتند که بازی را شروع نمی‌کنند، مگر اینکه رضا اجاق هم بازی نکند. سرانجام رضوانی با دو طرف صحبت کرد اما در نهایت به احترام فدراسیون بدون اجاق بازی کردیم. ما قطعا این موضوع را دنبال می‌کنیم. رییس هیات ما نماینده مجلس است و اگر لازم باشد موضوع را از مراجع بالاتر دنبال می‌کنیم.

اما محمد نجفی، سرپرست تیم واترپلوی زنجان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بازی با خوزستان به دو دلیل با تاخیر انجام شد. اول اینکه تیم ما قدری با تاخیر به استخر رسید. علت دوم هم موردی در کمیته انضباطی فدراسیون بود، که بررسی و حل شد و بازی برگزار شد.

وی افزود: شهبازی را از کل مسابقه‌های واترپلو محروم کردند. چرا که او به جلسه کمیته انضباطی نرفته است. این در حالی است که او اصلا از تشکیل چنین جلسه‌ای خبر نداشته است چرا که از طریق هیات زنجان اطلاع‌رسانی انجام نشده بود. با توجه به تعطیلات رسمی و عدم دسترسی به وی، نامبرده نتوانسته به جلسه کمیته انضباطی برود.

نجفی با اعلام خبر اعتراض به رای کمیته انضباطی گفت: ما دو بار به فدراسیون نامه زدیم که در رای باید بازبینی شود چرا که این محرومیت ناحق است. اگر قرار بود توبیخ صورت بگیرد باید هیات استانی جریمه شود که اطلاع‌رسانی نکرده است، نه اینکه بازیکن بی‌خبر از همه جا را به ناحق جریمه کنند. ما در شروع مسابقه با خوزستان گفتیم که او باید بازی کند چرا که شرایط طوری بوده که وی اصلا از محرومیت خود اطلاع نداشته باشد.

سرپرست تیم زنجان در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما در جریان مسابقه می‌توان به رای کمیته انضباطی اعتراض کرد و آیا این خلاف اخلاق حرفه‌ای ورزش نیست، گفت: مکاتبات قبلا انجام شده بود اما چون هیچ جوابی به ما نداده بودند، این اتفاق افتاد. البته یک سری موارد وجود دارد که اگر بعد از پیگیری‌ها آن نتیجه‌ای که باید حاصل نشود من بیشتر درباره این موضوع صحبت می‌کنم. مسائل به گذشته برمی‌گردد. اگر اقدامی انجام نشد ریز مسائل را مطرح می‌کنم.

نجفی درباره اینکه چرا خواسته اجاق در مسابقه شرکت نکند، گفت: طبق گفته‌های دبیر و ناظر فدراسیون پذیرفتیم که شهبازی نباشد. او از بازی کنار رفت اما خب موارد دیگر را بعدا اگر پیگیری‌ها جواب نداد مطرح می‌کنم، اجازه دهید مکاتبات انجام شود. ما نمی‌خواهیم به گردن فدراسیون حکمی جاری کنیم. اما احقاق حق در مورد ورزشکار انجام شد که هیچ ولی در غیر این صورت جزئیات زیادی را رسانه‌ای می‌کنیم. فعلا تا این حد می‌توانم صحبت کنم، می‌دانم ممکن است قانع نشوید اما ممکن است حرف‌های من موجب شود پروسه رسیدگی به موضوع عقب بیفتد.

/110/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.