کی‌روش در مصاحبه / بخش دوم

تشکیل ستاد یعنی کار نکردن برای تیم ملی / عصبانیت به بندهای قراردادم اضافه شود

سرمربی تیم ملی گفت: تشکیل ستاد حمایت از تیم ملی یعنی کار نکردن برای تیم ملی فوتبال ایران.
دوشنبه، 2 بهمن 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تشکیل ستاد یعنی کار نکردن برای تیم ملی / عصبانیت به بندهای قراردادم اضافه شود

سرمربی تیم ملی گفت: تشکیل ستاد حمایت از تیم ملی یعنی کار نکردن برای تیم ملی فوتبال ایران.

به گزارش راسخون، کارلوس کی‌روش در ادامه گفت‌وگو با فارس به نکات دیگری اشاره کرد که در زیر می‌خوانیم:

 آقای کی‌روش شما معتقدید که تیم ملی در اولویت است، اما در مقابل هستند مربیان و مدیرانی که لیگ قهرمانان آسیا را برای باشگاه‌های خود هدف اصلی می دانند. حق با چه کسی است؟

در این مورد هیچ شکی وجود ندارد چون هم تیم ملی و همچنین  لیگ قهرمانان جزو منافع ملی هستند، اما بیاییم ببینیم کدام ارجحیت دارد و این شهامت را هم داشته باشیم و شجاعانه پاسخ دهم. صحبتی که شما می‌کنید درست است، اما باید ارجحیت‌ها مشخص شوند. وقتی در مورد بهترین بازیکن دنیا صحبت می‌کنیم سه نفر را نمی‌توانیم در رده اول بگذاریم. یکی باید از بین این نفر به عنوان نفر اول معرفی شود.

من به شما یک مثال می‌زنم؛ اگر تیم فوتبال منچستریونایتد به عنوان نماینده انگلیس لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند، همه هواداران یونایتد خوشحال خواهند شد، اما بدون شک در همین کشور هواداران لیورپول، چلسی، منچسترسیتی و ... ناراحت خواهند بود و کفرشان درمی‌آید. در ایران هم شرایط همین طور است، اگر تیمی مثلاً استقلال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسد و تیم ملی را به جام جهانی صعود کند، چند نفر برای استقلال و چند نفر برای تیم ملی خوشحالی خواهند کرد؟

شاید آنها فکر می‌کنند که کی‌روش این نگاه را ندارد و فکر نمی‌کند که لیگ قهرمانان هم ملی است.

من چگونه می‌توانم چنین تفکری داشته باشم در صورتی که خودم با تمام وجودم جنگیدم تا در لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شوم. فردا اگر تداخلی بین یک بازی لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی رخ بدهد ارجحیت با کدام است، اگر تداخلی بین بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و لیگ خودمان به وجود بیاید چه؟

کسانی که می‌خواهند اهمیت لیگ قهرمانان را مقابل تیم ملی بیشتر کنند همین افراد زمان تداخل برنامه های لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر بازهم اهمیت را به لیگ قهرمانان می‌دهند. باید اولویت‌ها را مشخص کنند و جواب آن را بدهند. به مردم نگوییم ارجحیت با تیم ملی است اما ما وقتی به اردوی تیم ملی می‌رویم یکسری از بازیکنان درگیر لیگ قهرمانان هستند و به نظر من این ارجحیت نیست.

نگاه من به فوتبال ایران ملی است. الان هم دیر شده و بیش از دیگر نمی خواهم که به تیم ملی ضربه بخورد.

دیگر حاضر نیستم یکسری‌ پشت من خودشان را پنهان کنند و ما هم نتوانیم کارهایمان را پیش ببریم.

 بر خلاف صحبت‌های شما مسئولان می‌گویند کی‌روش هر چه خواسته ما به او داده‌ایم. چند درصد از خواسته‌هایت را برآورده کرده‌اند؟

 درصد گذاشتن برایم خیلی مشکل است. وقتی یک بازیکن را 8 ماه نداری یا اینکه می‌روی در اردو بازیکنانت را در اختیار نداری، نمی‌شود رویش درصد گذاشت که تا چند درصد امکانات را در اختیار ما بوده است. صحبت همان است که اردو داشتن بدون بازیکن و یا بازیکن داشتن بدون اردو چه فایده‌ای دارد؟!

من نمی‌گویم کار خوب زیادی نکرده‌اند و من نمی‌گویم فدراسیون تلاش خودش را نکرده است. آنها تلاش‌شان را کرده‌اند و این برای منفعت من نیست برای منفعت تیم ملی است. من این حرف را نمی‌زنم که فدراسیون تلاشش را نکرده، ولی الان زمانش رسیده که ما بیاییم یک جاده‌ای را برای خودمان انتخاب کنیم و از این جاده عبور کنیم یعنی توی این جاده بمانیم و از این جاده عبور کنیم. ما آمار قطر را در آورده‌ایم از الآن تا آخر فصل هر هفته با تیم ملی‌شان تمرین دارند و برای بازی‌های باشگاهی‌ بر می‌گردند به باشگاهشان.

45روز قبل از بازی با ما لیگ‌شان تعطیل می‌شود برای اینکه خودشان را آماده کنند برای بازی با تیم ملی ایران. لبنانی‌ها از 2 ماه پیش اردوی بلند مدتشان را آغاز کرده اند. بازیکنان این تیم برمی‌گردند بازی‌های باشگاهی خود را انجام می‌دهند ولی دائم با تیم‌ملی هستند.

 به طور یکنواخت تمرین می‌کنند و در ضمن در این مدت دو سه بازی دوستانه هم برگزار کرده‌اند. لبنان همان تیمی است که ما شکست داد، کره جنوبی را هم شکست داد و واقعیت این است که شش امتیاز دارند و برای خودشان شانس صعود به جام جهانی می‌بینند. این هفته، هفته مهمی برای ما است چون بالاخره ما باید بیاییم و یک تصمیم‌ جدی بگیریم. فرقی نمی‌کند که تصمیمA باشد، B باشد، C باشد، جاده A باشد، جاده B باشد، جاده C باشد ولی ما باید یک راه را برای خودمان ترسیم کنیم، که از این راه می‌خواهیم جلو برویم و همه هماهنگ باشیم.

2 سال برای ساختن این جاده تلاش کرده اید اما چنین اتفاقی رخ نداده، حالا در یک هفته چطور می توان چنین جاده‌ای ساخت؟

اگر نمی‌توانند به این هماهنگی برسند و اگر نمی‌توانند این تصمیم‌گیری را بکنند مسئولیتش را باید بر عهده بگیرند و جلوی مردم این مسئولیت را قبول کنند. شما به من این جواب را بدهید، آیا ایران کشوری هست که می‌خواهد به جام جهانی برود؟

جواب این سوال صد در صد بله است. بنابراین در چنین کشوری نمی‌توانید بیایید به من بگویید مسابقات هفته بیست و هشتم، هفته بیست و نهم و  هفته سی‌ام، سی‌ویکم،‌سی و دوم، سی‌ وسوم ، سی‌وچهارم،‌نیمه‌نهایی، مسابقات جام حذفی‌، فینال حذفی چه زمانی برگزار می شوند! باید اینها انجام ‌شوند تا من بتوانم برای آماده سازی تیم ملی برنامه ریزی کنم.

آیا انتظار دارید که مردم جاهای دیگر دنیا باورشان بشود کشوری که اینقدر امید دارد که به جام جهانی برود نتواند برنامه لیگش را برای چهار- پنج هفته آخر فصل مشخص کند. اگر مردم این مسئله را بدانند برایشان ممکن است تمسخرآمیز باشد.

برنامه هفته بیست و هشتم، بیست و نهم، سی‌ام، سی‌و یکم، سی و دوم، سی و سوم، سی‌وچهارم، نیمه‌نهایی جام حذفی و فینال جام حذفی، یعنی 9 تا تصمیم‌گیری دارند. من مربی برای هر بازی باید 11 تا تصمیم‌گیری داشته باشم. ما از اینها 9 تا تصمیم‌گیری می‌خواهیم، اما این تصمیم‌گیری‌ها انجام نمی‌شود.

می‌ترسند از این که فردا تو نشریات بگویند که این درست نیست یا این مربی بیایید بگوید به من ظلم شده است! بعضی از این افرادی که نظر می‌دهند بعضی از این افرادی که می‌آیند می‌گویند این کار درست است و آن کار درست نیست،‌ اینها در عمرشان حتی یک بار هم نیامده‌اند در استادیوم روی صندلی بنشینند و از نزدیک یک فوتبال سطح بالای اروپایی را تماشا کنند. همین افراد شاید هیچ‌وقت یک بازی زنده که توی استادیوم باشند از نزدیک از کنار خط بتوانند یک بازی لیگ قهرمانان اروپا را ببینند، یک بازی جام جهانی را ببیند! آنها حتی یک بار هم اینچنین بازی هایی را ندیده‌اند ولی برای خودشان فکر می‌کنند می‌توانند بیایند نظر بدهند، پس چرا ما باید از این افراد بترسیم؟

چرا باید ما خودمان را نگران این نقطه‌نظرات بکنیم؟

این بار به نظر خیلی عصبی به نظر می‌رسید؟

برای اینکه من می‌خواهم با تیم ملی ایران به جام جهانی بروم. من می‌خواهم این تیم برود جام جهانی به خاطر همین است که به ایران آمده‌ام.

البته در قرارداد من این نیست که عصبانی بشوم اگر می‌خواهند از روی عمد عصبانی بشوم باید در قرارداد بگذارند.

 اینکه می گویید اگر در جلسه امروز با تاج به نتیجه نرسید جلسه را ترک خواهید کرد، آیا صحبت به معنای اولتیماتوم است؟

 اولتیماتوم نیست، من می‌توانم در خانه بنشینم و بازی‌های تیم‌های مختلف را زیر نظر بگیرم، مثلاً در هفته جاری یک راند از بازی‌ها انجام شد.‌بازی ملوان و استقلال را دیدم. 4-5 بازی دیگر بوده است که می‌توانستم بیایم بنشینم خانه ببینم که روی بازیکنان دقت بیشتری داشته باشم. اگر توی جلسه باشم و بدانم که در این جلسه تصمیم‌گیری‌هایی انجام می‌شود مشکلی نیست، می‌توانم آن ویدئوها را شب نگاه کنم. ولی اگر در یک جلسه‌ای باشم که بدانم تصمیم‌گیری نمی‌خواهد بشود من ترجیح می‌دهم بیایم خانه کارم را انجام دهم.

به جلسه امروز امیدوارید؟

بدون شک کار خیلی ساده‌ای است. خیلی ساده است. وقتی این تعریف را می‌کنند که ارجحیت برای تیم ملی یعنی چیست، باید مشخص بشود که وقتی یک تداخلی بین یک بازی ملی با مسابقه باشگاهی است بازیکنان در اختیار چه کسی هستند؟

خبر دارید که برای صعود ایران به جام جهانی قرار است ستادی تشکیل شود؟

منظورتان از ستاد چیست. من در این زمینه معنی و مفهوم ستاد را نمی‌دانم.

ستاد همان کمیته است که قصدش حمایت از تیم ملی است.

(با کنایه و ناراحتی) راجع به این کمیته‌ها و ستادها نمی‌خواهم صحبت کنم. من در فدراسیون پرتغال یک چیزی را از یک آدم بزرگ یاد گرفتم و او به من گفت که ما وقتی نمی‌خواهیم یک کاری انجام بشود یک کمیته یا ستاد تشکیل می‌دهیم و وقتی می‌خواهیم کاری انجام بشود یک لیدر یا رهبر انتخاب می‌کنیم تا آن کار را انجام بدهد و این پاسخی به سوال شما.

اگر دیدید جایی ستادی یا کمیته‌ای تشکیل شد بدانید یک جای کار لنگ می‌زند.


ادامه دارد....
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما