این همه اتلاف انرژی و این همه ستاره های خاموش

دربی 76 تمام شد و حالا می توان با منطق بیشتر و به دور از احساسات در مورد این بازی بزرگ حرف زد.
يکشنبه، 8 بهمن 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
این همه اتلاف انرژی و این همه ستاره های خاموش

دربی 76 تمام شد و حالا می توان با منطق بیشتر و به دور از احساسات در مورد این بازی بزرگ حرف زد.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران، بازی بزرگ سال به پایان رسیده و حالا اهالی فوتبال و علاقمندان به استقلال و پرسپولیس از هیجان و حساسیت این دیدار حیثیتی و سنتی فاصله گرفته اند و می توان با منطق بیشتر و به دور از احساسات کاذب در مورد این دیدار صحبت کرد.

فوتبال ایران طی 10 روز گذشته تحت تأثیر دربی تهران بود و بیشتر اظهارنظرها احساسی بود اما حالا می توان خیلی راحت تر و با منطق بیشتری در مورد این بازی بزرگ صحبت کرد.
 
دربی 76 به پایان رسید و می توانیم در فضای آرامتری در مورد این دیدار سنتی صحبت کنیم، سوال ما از شما به عنوان هواداران استقلال و پرسپولیس این است که آیا از نمایش تیم های محبوب خود در شهرآورد هفتاد و ششم پایتخت راضی هستید؟ آیا ستاره های میلیاردی سرخابی های تهران توانستند انتظارات شما را به عنوان سرمایه های واقعی استقلال و پرسپولیس برآورد کنند؟
 
دربی تهران به واسطه هواداران بی شماری که استقلال و پرسپولیس دارند، میلیون ها بیننده در سراسر جهان دارد، هواداران این تیم ماهها در انتظار هستند تا این بازی بزرگ فرا برسد تا بتوانند نبرد با رقیب سنتی را یک بار دیگر تجربه کرده و از آن لذت ببرند.
 
هفته های قبل و بعد از دربی سراسر شوق و هیجان و کری برای طرفداران 2 تیم است و شاهد اتفاقات زیادی در محل کار، منزل، کوچه، خیابان، اتوبوس و مترو هستیم.
 
تمام این مسائل تنها و تنها در پیرامون دربی اتفاق می افتد تا در آن 90 دقیقه خاص، فوتبالی زیبا و تماشاگرپسند ببینیم و از آن لذت ببریم اما آیا دربی 76 توانست انتظارات را برآورده کند؟

در همین بازی روز جمعه 110 هزار نفر در استادیوم آزادی حاضر شدند و حتی بیش از 10هزار نفر هم از جلوی در استادیوم به منازل خود برگشتند چرا که ظرفیت ورزشگاه آزادی پر شده بود، شب قبل از بازی هم اطراف استادیوم آزادی دیدنی بود چرا که هزاران هوادار 2 تیم در چادر و ماشین های خود خوابیدند تا بازی بزرگ سال را از دست ندهند این هواداران که از شهرهای مختلف ایران خود را به تهران و ورزشگاه آزادی رسانده بودند، شور و هیجان خاصی برای دربی 76 داشتند و بازار کری در آنجا هم داغ بود نکته درد آور ماجرا هم مصدومیت 801 هوادار 2 تیم بود که 76 نفر از آنها به صورت سرپایی درمان شدند و 4 نفر در بیمارستان بستری شدند.
در کنار حواشی مربوط به هواداران باید به تلاش و زحمات عوامل اجرایی همچون نیروی انتظامی، حراست ورزشگاه، وزارت ورزشی، فدراسیون فوتبال و هزینه های جانبی این دیدار بزرگ اشاره کرد. آمبولانس، آتش نشانی و بسیاری دیگر از عوامل باید دست به دست هم بدهند تا دیدار بزرگ پایتخت بدون کمترین مشکلی برگزار شود اما این همه شور و شوق و احساس مردم و هواداران در کنار انرژی و تلاش نیروهای مختلف که درگیر دربی پایتخت بودند، چه حاصلی داشت و چند درصد از توقعات اهالی فوتبال و هواداران 2 تیم برآورده شد؟
 
تمام آنهایی که دربی 76 را دیده اند، معتقدند که یک بازی بی روح و بی رمق از جانب 2 تیم انجام شده و هیجان و لذت خاص در این دیدار سنتی وجود نداشته است، ستاره های میلیاردی استقلال و پرسپولیس در چمن سبز ورزشگاه آزادی نمایش بسیار ضعیف و سطح پایینی ارائه کردند ستاره هایی که قبل از بازی در صفحات روزنامه ها و قاب دوربین برنامه های تلویزیون مدعی شدند در دربی 76 پشت حریف را به خاک خواهند مالید، همان ستاره ها در هنگام بازی هیچ نشانی از گذشته خود نداشتند و حتی نمی توانستد 2 بار توپ را سالم به هدف برسانند و دریغ از 2 پاس سالم یا یک حرکت ترکیبی یا تکنیکی و کارهای تاکنیکی، انگار این ستاره ها تنها و تنها برای زندگی در همان روزنامه ها و رسانه ها زاده شده اند و در جو دربی آنچنان محو می شوند که آدم از نمایش ملال آور آنها خسته و دل آزرده می شود.
 
ستاره های سرخابی در چمن استادیوم آزادی خاموش بودند و نتوانستند در حد نام و اعتبار خود ظاهر شوند حالا سوال ما از کادر فنی و بازیکنان 2 تیم این است که دربی تهران تا چه زمانی باید تحت تأثیر جو این بازی بزرگ قرار بگیرد و به لحاظ فنی حرفی برای گفتن نداشته باشد تا شاهد یک نمایش زشت فوتبالی باشیم آن هم در روزی که نمادهای فوتبال ایران یعنی استقلال و پرسپولیس بزرگ و پرطرفدار مقابل یکدیگر قرار می گیرند.
 
سطح کیفی دربی 76 آنقدر پایین بود که اگر بازیکنان حاضر در 2 تیم روزی روزگاری بخواهند فیلم این بازی را برای بچه ها و نوه های خود پخش کنند، باید صورت خودشان را شطرنجی کنند تا مبادا شرمندگی صورتشان را سرخ کند و بتوانند میان در و همسایه سر بلند کنند. به هر حال آنچه که از دربی 76 توقع داشتیم، برآورده نشد و ستاره های میلیاردی سرخابی آنقدر خاموش و بی خطر بودند که 90 دقیقه کذایی را در فوتبال ایران و تاریخچه شهرآورد رقم زدند تا برای همیشه از دربی 76 به عنوان یک دربی خسته کننده، ضعیف و ملال آور یاد کنند.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.