انتقاد شدید امیر قلعه‌نویی دو روز پس از داربی

کارشناسان و قلم‌بدستانِ اجنبی‌پرست بی‌وجدانند / باخت به لبنان هم حتما به خاطر داربی بود؟!

سرمربی تیم فوتبال استقلال با انتقاد شدید از کسانی که به گفته او "اجنبی و اجنبی پرست" هستند، به دفاع از عملکرد تیمش پرداخت.
يکشنبه، 8 بهمن 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کارشناسان و قلم‌بدستانِ اجنبی‌پرست بی‌وجدانند / باخت به لبنان هم حتما به خاطر داربی بود؟!

سرمربی تیم فوتبال استقلال با انتقاد شدید از کسانی که به گفته او "اجنبی و اجنبی پرست" هستند، به دفاع از عملکرد تیمش پرداخت.

به گزارش راسخون، داربی هفتاد و ششم و عملکرد استقلال در این بازی با انتقاد بسیاری روبرو شد؛ انتقادهایی که بیشترین نوک پیکانش رو به امیر قلعه‌نویی بود. با این حال سرمربی تیم صدرنشین لیگ در گفت‌وگو با ایسنا، جواب این انتقادها را داد و گفت کسانی که با حب و بغض از استقلال انتقاد می‌کنند دشمنان قسم خورده‌اش هستند و آنها خود را به اجنبی‌ فروخته‌اند.

* پس از گذشت دو روز از داربی همچنان انتقاد از عملکرد دو تیم به ویژه استقلال دیده می‌شود. برای دفاع از خود چه دارید؟

- ابتدا می‌خواهم میلاد حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) و هفته‌ وحدت را تبریک بگویم. پس از داربی، روز گذشته فیلم این بازی را تماشا کردم، آن هم دو بار. در آرامش کامل هم بازی را دیدم. اگر می‌خواستم بعد از بازی حرف بزنم ممکن بود احساسی صحبت کنم، اما حالا که بازی را دو بار دیده‌ام می‌توانم منطقی درباره داربی صحبت کنم. استقلال در دیدار برابر پرسپولیس در چند شاخص خوب بود و البته در یکی، دو مورد ایراد داشت. به طور مثال در بازی درگیرانه، مالکیت و چرخش توپ خوب بودیم و حتی در بعضی از صحنه‌ها تا 15 – 16 پاس به هم می‌دادیم و چند بار تا ده مرتبه بین بازیکنان ما پاس رد و بدل می‌شد، اما ضعف‌هایی مانند ایجاد موقعیت گل نیز داشتیم.

* اما به هر حال عملکرد استقلال انتقاد زیادی را به همراه داشت و شاید کسی انتظار نداشت استقلالِ صدرنشین این گونه بازی کند.

- همان طور که گفتم ما در چند شاخص خوب بودیم و در یکی، دو مورد هم مشکل داشتیم که قطعا باید این مشکلات را برطرف کنیم، اما این که برخی از دوستان می‌آیند و انتقاد می‌کنند و به طور کل همه چیز را زیر سوال می‌برند برایم جای تعجب است. تیم قلعه‌نویی چند سال است که در داربی‌ها نباخته و حالا ما با این مساوی به صدر جدول رسیده‌ایم. نمی‌دانم وقتی به صدر آمده‌ایم، چگونه این حرف‌ها را می‌زنند. پرسپولیس در دو برهه زمانی و در دقایق 64 و 65 و همین طور سه دقیقه آخر آن هم به خاطر بچگی یکی از بازیکنان‌مان فشاری ایجاد کرد که با تعویض‌های انجام شده توانستیم جلوی فشارهای پرسپولیس را بگیریم.

* اما می‌گویند امیر قلعه‌نویی در داربی به فکر حفظ رکوردش بوده است.

- اصلا چنین چیزی نیست. مگر قبلا رفت و برگشت پرسپولیس را نبردیم؟ کسانی که من را می‌شناسند می‌دانند که هیچ وقت به دنبال رکورد نبودم و بیشتر به دنبال بازی زیبا بود‌ه‌ام. در تیم‌های قبلی‌ام که بودم پرسپولیس را در بیشتر بازی‌ها برده‌ام. فرقی نمی‌کند امیر قلعه‌نویی ببرد، مساوی کند یا ببازد، هر نتیجه‌ای که بگیرد دشمنان قسم خورده قلعه‌نویی و قلم‌های اجنبی کار خودشان را بلدند و می‌دانند که چه چیزی را بگویند. اگر لازم باشد این افراد چیزهای دیگرشان را هم به اجنبی می‌فروشند. طبیعی است که آنها از عملکرد قلعه‌نویی ناراحت باشند. ما حتی قهرمان هم بشویم آنها به این کارشان ادامه می‌دهند.

* یعنی فکر می‌کنید همه انتقادهایی که مطرح می‌شود از طرف کسانی است که به گفته شما قلم‌شان را فروخته‌اند؟ یعنی قبول ندارید که استقلال در داربی عملکردش خوب نبوده است؟

- من درباره این سری از افراد به یقین رسیده‌ام و سر حرف گذشته‌ام هستم، اما سعی می‌کنم به آنها بی‌توجه باشم. قطار استقلال به حرکت افتاده و سنگ آنها به جایی نمی‌رسد. البته درباره سوال شما باید بگویم که می‌پذیرم در داربی در حد استقلال نبودیم و نتوانستیم ایجاد موقعیت کنیم، اما این‌ها دلیل نمی‌شود که بخواهم از حرفم بگذرم. حرف من همانی است که گفتم و افرادی هستند که زیر پرچم اجنبی سینه می‌زنند و حتی حاضرند خاک وطنشان را هم بفروشند!

* پس از داربی اظهارنظرهای متناقضی درباره عملکرد محسن قهرمانی مطرح شد، اما پس از گذشت چند روز از داربی حالا بسیاری به قهرمانی نمره قبولی داده‌اند.

- همه مردم مرا می‌شناسند. اگر داور برای پرسپولیس پنالتی نمی‌گرفت وجودش را داشتم که بگویم آن صحنه پنالتی بوده است، اما کسانی که از قهرمانی انتقاد کرده‌اند یا کسانی هستند که با کمیته‌ داوران مشکل دارند یا چشمشان دیگر سوی دیدن ندارد! در صحنه دومی که در محوطه جریمه استقلال اتفاقی افتاد، هیچ برخوردی که منجر به پنالتی شود صورت نگرفت و داور به درستی به بازیکن پرسپولیس کارت زرد داد. در صحنه اول هم با توجه به فشاری که بازیکنان به هم وارد می‌کردند اتفاق غیر طبیعی نیفتاد.

به هر حال من کتاب داوری آقای نادر جعفری را به طور کامل خوانده‌ام و قوانین داوری فوتبال را می‌دانم. به هر حال فکر می‌کنم قهرمانی به خوبی بازی را با آرامشش قضاوت کرد. به نظرم تیم داوری بسیار خوب داوری کرد و باید به خاطر این قضاوت به کمیته‌ داوران و تیم داوری تبریک بگویم و این را هم باید بگویم که قضاوت قهرمانی مشکلی نداشت که برخی از دوستان این همه سر و صدا راه انداختند.

* از آن طرف پرسپولیسی‌ها خیلی به قضاوت قهرمانی ایراد گرفتند و حتی رویانیان مدعی شد که می‌خواهند دو قهرمانی را به استقلال بدهند.

- درباره این اظهارنظر، فتح‌الله‌زاده باید پاسخگو باشد، اما در مسایل فنی باید بگویم که پرسپولیس هم خیلی خوب بازی کرد و بازی درگیرانه‌ای انجام داد، اما متاسفانه بعضی از کارشناسان که حب و بغض در صحبت‌هایشان مشخص است، واقعیت را طور دیگری نشان دادند. آدم برای این‌ها تاسف می‌خورد که بدون کار کارشناسی حرف می‌زنند. آنها چرا نمی‌آیند در مورد سرعت بازی، بازی درگیرانه دو تیم و پاس‌های ردوبدل شده صحبت کنند.

 هم یحیی و هم من با تمام ابزار هجومی تیم‌ها را به زمین فرستادیم و با توجه به تعویض‌هایی که یحیی انجام داد مشخص بود که مانند ما مترصد پیروزی در داربی بوده است. نمی‌دانم که چرا دوستان این طور صحبت می‌کنند. متاسفم که برخی از کارشناسان هم دارند خودشان را به اجنبی‌ها می‌فروشند.

* حالا جدا از داربی، استقلال روز سه‌شنبه دیدار مهمی برابر پیکان دارد؛ پیکانی که برای جبران شکست‌های اخیرش نیاز به پیروزی برابر شما دارد.

- من بازی پیکان و سپاهان را به صورت زنده تماشا کردم. بعد از ظهر امروز هم من به همراه تیم آنالیز بار دیگر فیلم این بازی را خواهیم دید. باید بگویم ویسی مربی جوان و بزرگی است و تیم‌هایش خیلی خوب و مدرن بازی می‌کنند. جلوی سپاهان آنها واقعا این طور فوتبال بازی می‌کردند. آنها در خط دفاع و حمله بسیار با برنامه نشان دادند و اعتقاد دارم که بازی بسیار سختی برابر پیکان خواهیم داشت.

* روز گذشته کارلوس کی‌روش در گفت‌وگویی از کیفیت لیگ برتر انتقاد کرد و گفت که اگر در طول بازی‌های لیگ ایران قهوه و چای بخورید و برگردید چیزی از دست نمی‌دهید.

- وقتی متاسفانه کارشناسان ما این طور کل لیگ را زیر سوال می‌برند، طبیعی است که کی‌روش هم این طور حرف بزند. چطور می‌شود شایستگی تیم‌های نظیر فولاد و تراکتورسازی را زیر سوال برد؟ چطور آقایان وقتی پرسپولیس و ملوان یا سایپا و استقلال با آن شادابی بازی می‌کنند حرفی از لیگ ایران نمی‌زنند و به خاطر یک بازی کل لیگ را زیر سوال می‌برند. اصلا بازی استقلال و پرسپولیس بدترین بازی که معتقدم اینطور نبوده اما چرا آقایان یک کلمه درباره این که تیم ملی در پنج بازی دو گل زده حرف نمی‌زنند؟

چرا آنها درباره نقاط قوت همین بازی که می‌گویند بسیار بد بوده سکوت کرده‌اند؟ من واقعا برای آنها متاسفم. اصلا با لیگی که این آقایان مدام تعطیلش می‌کنند طبیعی است که نقاط ضعفی هم وجود داشته باشد. من برای این کارشناسان متاسفم که می آیند با این حرف‌هایشان فوتبال مملکت را خوار و ذلیل می‌کنند.

* به هر حال در روزهای حساسی که تیم ملی در پیش‌رو دارد به نظر می‌رسد با برخی از اظهارنظرها تعاملی که باید بین باشگاه‌ها و تیم ملی وجود داشته باشد کمی سست می‌شود.

- برایم جالب است که همین آقایان درباره ضعف گلزنی تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی سکوت کردند، اما با دروازه‌بان تیم ملی که بیشترین نقش را در بسته ماندن دروازه‌ تیم ملی داشته این طور برخورد می‌کنند. آنها زیر پرچم اجنبی هستند. اصلا استقلال و پرسپولیس بد. چرا کل فوتبال ایران را زیر سوال می‌برید؟ مگر لیگ ایران از استقلال و پرسپولیس تشکیل شده که ضعف تیم ملی را فقط به این دو تیم محدود می‌کنید.

 وقتی مربی ایرانی بالای سر تیم ملی است، آقایان به اصطلاح کارشناس مناظره می‌گذارند و سه نفری به او حمله می‌کنند، اما به مربی خارجی هیچ کاری ندارند و می‌گویند چون لیگ به گفته آنها ضعیف است، تیم ملی هم خروجی‌اش چیزی می‌شود که می‌بینید. من این آقایان را خوب می‌شناسم. آنها اجنبی پرست هستند. مگر فوتبال ایران تنها به چند تیم محدود می‌شود.

اگر واقعا بازیکنان استقلال و پرسپولیس ضعیف‌اند بروند سراغ چهارصد بازیکنی که دارند در تیم‌های دیگر بازی می‌کنند. حتما باخت به لبنان هم به خاطر داربی بوده است؟! کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند وجدان ندارند، چرا که اگر با وجدان بودند یک بار مقابل تعطیلی‌های لیگ موضع می‌گرفتند.

* شما بعد از داربی گفتید که قصد دارید با گفت‌وگو با کی‌روش پدرانه قضیه رحمتی را حل کنید. به نظر می‌رسد بعد از اظهار نظر دانیل داوری شرایط در درون دروازه‌ تیم ملی در ماه‌های آینده شکلی بحرانی به خود گیرد.

- وقتی اظهارنظرها را شنیدم دیگر لزومی نمی‌بینم که بخواهم درباره این مساله صحبت کنم. آنها خودشان تصمیم‌شان را گرفته‌اند.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.